Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Premium 460 DXI - Błąd EBS psid 60/61/62/63

Waldemar113 20 Nov 2014 22:18 2700 11
  • #1
    Waldemar113
    Level 8  
    Witam
    Samochód Renault Premium 460 2010r. występuje w nim błąd EBS Mid 136 psid 60/61/62/63. Są to błędy od elektrozaworów ABS na przedniej osi tylko problem w tym, że ten samochód nie ma elektrozaworów, przewody pneumatyczne z siłownika idą bezpośrednio do modulatora jednokanałowego niema śladu po wiązce elektrycznej wszystko wygląda tak jakby było zrobione oryginalnie. Posiadam Renault Premium 440 2006r. i ten samochód ma elektrozawory przy kole. Czy jest to kwestia innej wersji samochodu lub tego, że Renówka z 2010r. jest już po lifcie? Przewody z modulatora do sterownika sprawdzone na zwarcie. Dodam jeszcze, że błędy nie zawsze się pojawiają raz wyskoczy jeden raz dwa lub cztery. Proszę o porady jak można rozwiązać ten problem. Z góry dziękuje.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    gucio~1
    Level 23  
    Witam. Nie wiem jak Renault ale volvo z Ebs 5 ma przednią oś rozwiazaną w ten sposób, że jest jednokanałowy modulator dla przedniej osi i dwa elektrozawory abs.
  • #4
    Waldemar113
    Level 8  
    Wykonałem ten test, który zalecił RENO-MAX, ale niestety to nic nie dało.
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    Waldemar113
    Level 8  
    Jest to możliwe, że ten samochód może być bez elektrozaworów na przedniej osi? Bo np. z tyłu niema elektrozaworów ale tam jest modulator dwukanałowy i tam są jakby elektrozawory wbudowany i jest on sporo większy. W starszej premiumce z wyglądu jest identyczny mały modulator jednokanałowy i są elektrozawory. Występują w Premiumce jakieś przekaźniki lub bezpieczniki ABS/EBS? Prosiłbym o jakiś schemat ABS/EBS do tego samochodu bo na razie wszystko było sprawdzane na czuja i nie wiem czy wszystkie elementy zostały sprawdzone i wyjaśniło by się czy rzeczywiście powinny być te elektrozawory na przedniej osi. Dodam jeszcze, że samochód został w tej chwili kupiony i od początku miał te błędy i nie wiem czy coś nie było kombinowane.
  • #7
    gucio~1
    Level 23  
    piszesz, że przewody z siłownika idą bezpośrednio do modulatora. Z którego siłownika lewego czy prawego?
  • #8
    Waldemar113
    Level 8  
    z lewego jak i z prawego przedniego siłownika przewody pneumatyczne idą do jednego modulatora jednokanałowego umieszczonego w okolicach zderzaka z lewej strony.

    Dodano po 1 [godziny] 55 [minuty]:

    Dowiedziałem się, że Premiumki po lifcie od 2010r. nie mają elektrozaworów. Tylko dopatrzyłem się, że w moim samochodzie jest założony sterownik z 2007r. Czy może być to związane z tymi błędami? Jakby sterownik był zły błędy były by cały czas, a w tym przypadku nie zawsze się pojawiają? Jest ktoś w stanie powiedzieć czy po lifcie są inne sterowniki i jeśli tak to jaki powinien być numer katalogowy Premium 460 skrzynia manual.
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    Waldemar113
    Level 8  
    Gdzie mogę sprawdzić jaki powinien być numer sterownika po VIN w serwisie? Lub ktoś może konkretnie podać numer sterownika po lifcie.
  • #11
    gucio~1
    Level 23  
    Cewki elektrozaworów abs są do zmierzenia na sterowniku w gnieździe 2 pomiędzy pinem 18 a pinami 10,13,14,16. Zobacz czy masz tam włączone cewki czy nie ma nic.
  • #12
    Anonymous
    Anonymous