Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda MX3 hatchback - Wymiana oleju, jaki wlać?

kuba00089 20 Lis 2014 23:54 1275 3
  • Poziom 9  
    Witam, zakupiłem niedawno Mazde MX 3, 94 r, silnik 1,6 (107 koni), niby 240 tys przebiegu. Planuje wymienić olej, auto podobno ma wlany Mineralny, tzn gościu od ktorego kupiłem taki dolewał. Czy może mi ktoś doradzić?
    Drugie pytanie jest takie, że planuje wymienić uszczelkę pod klawiaturą oraz pod miską olejową, bo są troche wycieki. Czy wystarczy zdjąć tylko te elementy, wyczyścić , założyć nową i przykręcić? Czy trzeba dokonać jeszcze jakiś zabiegów by później ciśnienie oleju było ok. Chciałbym to wszystko zrobić samemu ponieważ i raz że nie stać mnie na mechanika, dwa dodatkowe doświadczenie zawsze sie przyda, no i trzy, ze lubie troche pomajsterkować:)
    Pozdrawiam i liczę na wyczerpujące odpowiedzi.
  • Poziom 18  
    Jeśli wlany byl mineralny w co wątpię to musisz lać nadal mineralny chyba ze chcesz rozszczelnic sobie silnik. Przy takim przebiegu powinien byc lany co najmniej półsyntetyk, przy zmianie oleju koniecznie wymiana filtru. Jeśli mocno nie leje uszczelki pod klawiatura bym nie ruszal. A z uszczelka miski prosta sprawa wystarczy tylko założyć nowa i w miarę jednakowo dociągnąć śruby.
  • Poziom 16  
    Witam.
    Przy wymianie oleju obowiązkowo trzeba wymienić filtr oleju.
    Proponuje do tego samochodu zalać bardzo popularny olej półsyntetyczny mobila 10w40. Stosunkowo dobra cena do produktu.
    Ostatnio też robiłem taką wymianę, zalany był minerał ( niby minerał lub mieszanka minerału z pólsyntetykiem) i pięknie wszystko zaczęło chodzić.
    Co do klawiatury proponuje przed założeniem nowej uszczelki dać krople lub dwie silikonu miejsca gdzie są wałki rozrządu dokładnie w kąciki. Wtedy na 100% nie będzie wycieków.
    Należy pamiętać by przed założeniem dokładnie odtłuścić (nitro lub benzyna) miejsca gdzie kładziesz silikon oraz całą resztę.
    Uszczelkę przykładasz do pokrywki i kładziesz pokrywę z uszczelką na blok, przy czym należy uważać żeby nigdzie nie wypadła z rantów, bo przy dokręcaniu możesz przyciąć i cała praca pójdzie na marne, nie mówiąc już o kosztach nowej uszczelki. Przed dokręceniem sprawdź dokładnie czy wszystko jest na miejscu.
    Radzę również nie oszczędzać kilka złotych na uszczelkach, ponieważ te słabej jakości (najtańsze) szybko twardnieją i powstają wycieki.
    Co do miski, to już trochę więcej zabawy, ale na tej samej zasadzie, odkręcasz, ewentualnie jeśli silikon trzyma podważasz delikatnie, zdejmujesz, czyścisz, odtłuszczasz (nitro lub benzyna), montujesz uszczelki (jeśli są lub nakładasz warstwę silikonu) i zakręcasz. Trochę zabawy na pewno z nią będzie.
    Dodam jeszcze, że najlepiej zastosować do jednego i drugiego silikon odporny na wysokie temperatury. Zwłaszcza do miski.

    W razie pytań służę pomocą.

    Życzę miłej zabawy przy samochodzie i pozdrawiam :)
    Epi92
  • Poziom 9  
    Sorki za tak późną wiadomość, wszystko zrobiłem , nie ma wycieków i jest ok, wymieniłem wszystkie filtry( z paliwa walczyłem 2 h, w dziadowskim miejscu jest), wymienilem świece, uszczelki , troche walczyłem z miską, bo dwie śruby są nad wydechem, a nie moglem go odkrecić, malo tego, ulamałem jedną śrube wydechu na wejściu i zrezygnowałem z siągania go, ale wszystko gra. Olej zalałem moblia 10w40, troche podklepotują zawory. I tu mam z tym następne pytanie, czy przez niewyregulowane zawory auto wiecej pali? MI przy takich warunkach jak teraz i przy krótkich trasach, w miescie pali 12 litrów. No i kolejna sprawa, bo chce go dać do znajomego mechanika na regulacje i pytanie mam takie, czy jest tu reczna regulacja zaworów czy na płytkach(nie wiem o co chodzi). Pozdrawiam i Dziękuje wszystkim za odpowiedzi:)