Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114 380 - Doladowanie turbosprezarki

Karlos25 21 Lis 2014 15:55 1980 10
  • #1 21 Lis 2014 15:55
    Karlos25
    Poziom 9  

    Ile wynosi wartosc doładowania turbosprezarki na biegu jałowym na pełnym gazie? U mnie pokazuje 1.2 bar

    0 10
  • #2 21 Lis 2014 16:08
    DanRS
    Poziom 14  

    Kolego 40 ton + góra + pełne obciążenie = wynik, na postoju się nie da.

    0
  • #3 25 Gru 2014 23:07
    Karlos25
    Poziom 9  

    W serwisie scania powiedzieli ze powinno dojsc do 1.5 bara na komputerku na biegu jalowym pokazuje 1bar. Pytam bo troszke sporo pali tak ze 38 i bierze oleju troche zaduzo. Pod gore lacznie 18 ton pokazuje 2.5 bara a 38 ton 2.6. I jeszcze znalezli ojej w laczniku interkulera i rurze miedzy filtrem powietrza i turbina. Po odkreceniu korka wlewu oleju nie dymi. Wymieniac turbo i czy tak ma poprostu byc.

    0
  • #4 26 Gru 2014 08:24
    maher440
    Poziom 15  

    Ciśnienie ok. ile oleju łyka na 1000km?

    0
  • #5 29 Gru 2014 11:15
    Karlos25
    Poziom 9  

    Witam.
    Przebieg około 1000000 na 12000 zniknęło z miarki od prawie max do prawie min czyli podobno około 5 litrów oleju. Jeżdżę na 10w40 scania. W rurce od odmy był olej ale niewielkie ilości. Po odpaleniu i zagrzaniu silnika i dodaniu gwałtownie gazu puszcza dyma jak by olej się spalał a potem podczas jazdy nawet w światłach samochodów pod górę nic nie widać.

    0
  • #6 30 Gru 2014 01:00
    szaman108
    Poziom 29  

    Do znikającego oleju dodaj jeszcze membranę odmy i uszczelnienia prowadnic zaworowych.

    0
  • #7 30 Gru 2014 10:18
    Karlos25
    Poziom 9  

    A trzeba zrywac glowice żeby wymienić uszczelniacze zaworowe?

    0
  • #8 31 Gru 2014 00:08
    Karlos25
    Poziom 9  

    Wyswietla sie bląd edc 47 co to jest?

    1
  • #9 31 Gru 2014 21:21
    maher440
    Poziom 15  

    Do wymiany uszczelniaczy na danym cylindrze,ustawiasz tłok w GMP i wymieniasz uszczelniacze.Tłok nie pozwoli zaworom wysunąć się z prowadnic.

    0
  • #10 02 Sty 2015 11:29
    kwantor
    Poziom 38  

    Uruchom mechanicznie, lub elektrycznie hamulec górski i dodaj gazu, obserwój, gdzie wieja spaliny przy połączeniach na kolektorze. Nie ma wiać nigdzie!
    Wykonaj zaślepki na intercoler i podłącz cisnienie ok 3 bary. Ciśnienie ma się utrzymywać przez conajmniej kilkanascie sek. bez zauważalnego spadku na zegarze.
    Wcześniej możesz obejrzeć dokładnie intercoler po bokach przeważnie w górnej części , czy nie pojawiaja się wycieki czarnego oleju.
    Zaoszczędzone paliwo możesz mi odprzedać za pół ceny:))
    W silnikach doładowanych zmiana uszczelniaczy nie da za wiele, bo w 98% czasu pracy występuje w cylindrach nadciśnienie..
    Membrana, tak.

    3
  • #11 07 Sty 2015 22:35
    Karlos25
    Poziom 9  

    Doszedł bląd 55. Lekko trzesie sie silnik. Czuć drgania na kierownicy na postoju. Jest sens to robić, czy to jest nieoplacalne i lepiej sprzedac?

    0