Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bosch VE - Dawka paliwa a dzwięk silnika

28 Nov 2014 01:18 14358 35
  • #31
    Chester
    Level 10  
    Zmieniasz dawkę paliwa zachowując bez zmian statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa. Przy tej samej prędkości obrotowej wtryśnięcie mniejszej dawki paliwa zajmuje mniej czasu (w tym wypadku pisząc czas mam na myśli stopnie OWK), tak więc bez zmiany kątu początku wtrysku (SOI), zaskutkuje to wcześniejszym (EOI) końcem wtrysku. Rozproszone paliwo wcześniej zaczyna się spalać, przez co maksymalna wartość ciśnienia w cylindrze zostanie uzyskana wcześniej niż w przypadku wtryskiwania większej dawki paliwa.
    Drugi aspekt jest taki, że to nie jest common rail i niestety nie mamy wpływu na cisńienie wtrysku. Podczas wtryskwiania mniejszej dawki paliwa maksymalne ciśnienie wtrysku jest niższe niż w przypadku wtryskwiania dawki większej (stałe ciśnienie otwarcia wtryskwiacza nie ma tutaj znaczenia). Jak wiadomo mniejsze ciśńienie to gorsza atomizacja paliwa-> dłuższy okres zwłoki samozapłonu a to juz skutkuje dużą dynamiką przyrostu ciśńienia cylindrze a co się z tym wiąże? Hałas, metaliczny stukot.
    Pozdrawiam
  • #32
    User removed account
    User removed account  
  • #33
    Chester
    Level 10  
    Jeśli odchyliłeś pompę od silnika to opóźniłeś kąt wtrysku. Czym to skutkuje? Cichsza, "miększa" praca silnika, trudniejsze odpalanie na zimnym, większe dymienie. Chyba, że wcześniej miałeś za wczesny kąt to teraz będzie OK.
    Nie mogę wstawić obrazu... wklejam więc link: http://screenshooter.net/100670703/ebcdrpb
  • #34
    User removed account
    User removed account  
  • #35
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To tzwn. smoczek, odpowietrza dolną część LDA. Jak pokazała się ropa, to uszczelnienia na bost do wymiany.
  • #36
    User removed account
    User removed account