Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bosch VE - Dawka paliwa a dzwięk silnika

21 Lis 2014 20:07 11418 35
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    W jaki sposób zmieniasz dawkę paliwa?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    A czy po zmniejszeniu dawki gdy silnik zaczynał klekotać próbowałeś zmienić początek wtrysku?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Wtryski to bardziej komplet z głowicą niż z pompą. Dlaczego je zmieniałeś?

    Moderowany przez manta:

    Komplet z głowicą... A może z panewkami?

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Kolego manta , autor tematu zamontował wtryski od zupełnie innego silnika , a Ty jesteś zdziwiony że to wytknąłem? Od np. BMW do Mercedesa też będą pasowały jeżeli przełożysz razem z pompą?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    jedrysekjarek napisał:
    Nie jestem mechanikiem ale wydaje mi się że tak. Jeżeli gwint w głowicy pasuje oraz ciśnienia otwarcia są takie same do dlaczego miałoby nie pasować??

    Nie są takie sam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Na strumieniu właśnie tej mgiełki , którą obserwowaliście. Ten strumień jest dopasowany do komory spalania w głowicy. Obudowy wtrysków są do siebie podobne a czasami takie same , ale końcówki wtrysku są tylko do danego modelu silnika a dokładniej do głowicy. A żeby nie było niedomówień , to do komór spalania.
  • Poziom 21  
    Rozregulowałeś pompę. W pierwszej kolejności do ustawienia poczatek wtrysku przyrządem zegarowym a dopiero potem możesz sie pobawic dawką. Pompa bosch bezproblemowo działa z wtryskiwaczami lucasa pod warunkiem że są przystosowane do tego samego silnika więc dla pewności zamontowałbym oryginalne wtryski.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    To nie jest ten sam przyrząd co do lucasow, do boscha jest prostszy mozna zaadoptować zwykły czujnik zegarowy, problem jedynie w tym żeby dorobić odpowiednio długa sonde/końcówke i odpowiednio umocowac czujnik żeby sie nie ruszał.

    Bosch VE - Dawka paliwa a dzwięk silnika
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Bo do Lucasa potrzebny jest bardziej skomplikowany zestaw, ze względu na inną budowę pompy. Mało kto ma lampę stroboskopową do tego celu, zresztą zegar jest dokładniejszy.
  • Moderator Samochody
    jedrysekjarek napisał:
    Dziękuje za informację . Jutro będę musiał odwiedzić mechaników i zapytać się czy mają i czy potrafią wykonać taki pomiar z ustawieniem. Bo gdy pytałem przy lucasie to uciekali.


    mam w swoich zasobach przystawkę piezo do oscyloskopu i lampy, można by się kiedyś umówić i ustawić to w Twoim samochodzie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Ale z tymi pompami to trochę o co innego chodzi. Wątpię czy uda się dobrać "na pałę". Generalnie chodzi o charakterystyki - czyli proporcję wydatku w funkcji obrotów, maksymalny wydatek i regulację kąta tłoczenia w funkcji obrotów - każda pompa ma inny. Podejrzewam że u ciebie sprawdziła by się bez problemu pompa z silników XUD9 - też starocie z komorami wirowymi i wtryskiwaczami czopikowymi. Kręcąc śrubą regulacji, zmieniasz całkowicie charakterystykę pompy - nie dość że luzuje ona nastawnik dawki, to jeszcze wpływa na regulator obrotów i bodaj układ ciśnieniowej regulacji kąta wtrysku. Raz rozbierałem taka pompę w celach poznawczych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    Ta pompa powinna smigać w tym silniku. Musisz sie jeszcze pobawić. Bez czujnika zegarowego spróbował bym wkrecić srube dawki w oryginalne połozenie i kręcic pompa tak by uzyskać odpowiednią moc i brak kopcenia. Odpalanie zostaw na koniec. Obudowy wtryskiwaczy sa takie same? jak nie to wroć do oryginalnych. cisnienia otwarcia wtrysków wyregulowane pod ten silnik? Wróć do oryginalnych wtryskiwaczy tu i tak za dużo niewiadomych. Czy ten ciśnieniowy nastawnik dawki z wężykiem do kolektora działa, czy jak podajesz cisnienie w rurkę czuć zwiekszanie dawki?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 21  
    [quote="jedrysekjarek"]wkręcić Lucasy. Następnie bez ruszania dawki ustawić kąt tak żeby silnik nie kopcił i miał moc?? A co gdy później nie będzie chciał zapalić zimny lub ciepły ???

    Ja bym tak zrobił nie mając czujnika. gdyby po takim ustawieniu ładnie chodził, przyczyn słabego odpalania szukałbym gdzie indziej.

    Z tymi podkładkami to prawda ale bez przesady, po prostu gdy puszczają to zwieksza się pojemność komory wstepnej z wszystkimi konsekwencjami ale to na razie nie twój problem. Wkrecałem wtryski wielokrotnie na tych samych podkładkach. Gdy wszystko ogarniesz to zamontujesz nowe podkładki.

    Skok tłoka pompy w tym silniku na 98% jest 0.82mm (tak jak na obrazku)
  • Użytkownik usunął konto