Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo TDDI - brak mocy z niskich obrotów

krzysio1985 21 Lis 2014 20:52 10173 11
  • #1 21 Lis 2014 20:52
    krzysio1985
    Poziom 11  

    Witam.
    Mam problem z moim Mondeo. Przekopałem prawie cały internet i odwiedziłem wielu mechaników, niestety nie znalazłem nic co rozwiązuje mój problem. Może od początku... Kupiłem samochód dwa lata temu. Mondeo 2.0 Tddi 115KM. Chciałem uniknąć problemów z układem cr jednak... wjeździłem się w auto, z dołu słaby, po przekroczeniu 2 tysięcy obrotów auto dostaje kopa i się zbiera. Długo nie kombinowałem z tym fantem bo czytając fora wszyscy piszą że ten typ tak ma. Dobrze, może i ma ale jak wyjeżdżam ze skrzyżowania i nagle pojawia się sytuacja że muszę uciekać, czekam aż się wkręci na 2 tys obr i "jakoś" jedzie. Ze względów bezpieczeństwa udałem się na zmianę programu w celu poprawienia dołu (GCS Tuning). Seria wyszła 116KM/280Nm ( czyli ok) ale Heko sam stwierdził że z tym dołem coś jest nie tak. Została wrzucona mapa i wyszło 135KM/333Nm. Niby fajnie ale dawki największe jakie są akceptowalne a dymu nie ma i dół nadal taki mułowaty. Turbo bez zmiennej geometrii dmucha wg mapsensora po ok 235kPA, zresztą jest nowe ( sam zmieniałem korasa). Pierwsze podejrzenia padły na wtryski , sprawdzone, wyszły ok. przepływomierza brak, egr zaślepiony. Dysponuje interfejsem elm i programem forscan. Podmieniałem mapsensory, bez zmian. Najlepsze że skończyłbym już tą nierówną walkę ale kontrolując doładowanie na komputerze zaczęły wyskakiwać śmieszne liczby typu hamując silnikiem doładowanie jest na poziomie 0,8 bara. Stracił moc tak że 100km/h ledwo osiągalne. Po zgaszeniu-odpaleniu pojawił się dym. bieg 4, 1 tys obrotów i WOT, za mną zasłona dymna do 2 tys obr gdzie turbo już dmucha. Teraz gwoźdź programu, pompa vp44 zregenerowana w diesel technika bo wszyscy stawiali na pompę i grzebane było w sterowniku. po włożeniu ciut lepiej lecz nadal słaby dół, od czasu do czasu zauważalny bączek w okolicach 1700 obr/min. Pompka podająca sprawdzona, podaje 0,9 bara na filtr paliwa. Zapowietrzenie nie wchodzi w grę bo zrobione zasilanie z bańki 5l z kabiny. Wszystkie czujniki ok ( zresztą nie ma ich za wiele co mnie dodatkowo denerwuje), 3 potencjometry gazu również. Nie wiem czy łączyć to ale ostatnio zauważyłem migotanie wszelakiego oświetlenia (ładowanie połączone z pcm) i hamując silnikiem na V biegu do 1 tys obr silnik sam podnosi obroty na ok. 1,5 tys.( jakby tempomat był cały czas włączony). Po zmianie pompy wtryskowej ciężej pali, faluje i kopci na biało na zimno. Ciekawy jest również fakt że ostatnio znajomy dał mi się przejechać mondeem tddi 90KM i co najlepsze że z dołu idzie bardzo dobrze. Pomóżcie bo już straciłem pomysły gdzie szukać. Dziękuję za rady typu "Polecam sprzedać auto". Przepraszam za taką epopeję ale pewnie i tak o czymś zapomniałem :)
    Pozdrawiam Krzysiek

    3 11
  • #2 07 Gru 2014 13:27
    krzysio1985
    Poziom 11  

    Alternator zmieniony, migotanie oświetlenia ustało, ładowanie ok 14,4V, wcześniej aż 15,2V. Nikt nie pomoże?

    0
  • #3 10 Gru 2014 22:33
    krzysio1985
    Poziom 11  

    Może coś na świeżo. Po podpięciu go pod kompa zauważyłem ciekawą zależność a mianowicie po wejściu w fip parametr CAN (aktualny) wykazuje error, po dodaniu gazu zmienia wartość na brak usterki. I tak w kółko. Nawet łącze to z obrotami bo występuje to przy ok 2 tys obr.kolejna ciekawa wartość to sygnał odniesienia wału korbowego przy fip: niezmienna wartość zero.przed regeneracją pompy na pewno były tam wartości wielocyfrowe bardziej dla mnie nie zrozumiałe. Myślę że to trochę wnosi do tematu.

    1
  • #4 11 Gru 2014 05:26
    manta
    Poziom 39  

    A czemu nie zaczniesz od podstawowych tematów? Masz problem do chwili, kiedy jednostka pracuje jako wolnossąca, czyli kłania się kontrola rozrządu, sprężania, wałka, drożność wydechu. Drugi mniej ciekawy temat, to trafił mi się taki silnik, z dosyć nietypowym uszkodzeniem sterownika, chwilami Ecu zaczynało szaleć bez wyraźnej przyczyny.

    1
  • #5 11 Gru 2014 14:37
    krzysio1985
    Poziom 11  

    Dziękuję za odpowiedź. Racja, tylko to wszystko sprawdzone i nie widać nieprawidłowości. rozrząd poskładany, sprężanie 25bar, wałek blokowany, wydech wolny, wiązka rozpruta bez mechanicznych uszkodzeń. Chociaż nie powiem bardzo mnie intrygują fazy rozrządu. Pracuje na zimno jak stary transit 2.5d, twardo głośno i harcząco. podczas przyśpieszania tak jakby nie napełniał się wystarczająco powietrzem, dopiero jak turbo dmuchnie to jedzie. Tylko czemu wtedy nie puszcza dymu? Dawki pod obciążeniem rzędu 50 mg a ropy nie widać. Bez jaj, samochód zagadka. Tutaj to jest chyba potrzebna dobra podpałka ;)

    btw. Możesz przybliżyć objawy tego szalejącego pcm'u? Pomału myśle o podmianie ale to się wiąże ze zgrywaniem immo i co najgorsze te moje modyfikowane mapy...

    0
  • #6 12 Gru 2014 10:35
    manta
    Poziom 39  

    Mierzyłeś krzywki wałka? Sprężanie będzie, nawet jak zawór się minimalnie uchyli. Pcm przyjmowało sobie losowo parametry z kosmosu, mało tego nie była tylko temp. silnika, ale wartość map. Prawidłowo widział tylko prędkość obrotową silnika.

    0
  • #7 12 Gru 2014 13:06
    krzysio1985
    Poziom 11  

    krzywki nie sprawdzane, ustawiany na blokady, poza tym wątpliwe dla mnie prawidłowe zablokowanie wału. Nie robiłem tego osobiście i na moje zapytanie brak pewności w odpowiedzi mechanika. Zrzucę rozrząd jeszcze raz bo i tak mi leje uszczelniacz wału.

    0
  • #8 13 Gru 2014 08:40
    manta
    Poziom 39  

    Tam jest problem z trafieniem w wał.

    1
  • #9 13 Gru 2014 10:14
    krzysio1985
    Poziom 11  

    Tak, zależy od głębokości blokady. Cyrki dzieją się niezłe. Wczoraj zaniemówił, wepchneliśmy go na podwórko i dziś będę szukał. Może wyszło szydło w worka. Tylko gdzie szukać? Na pierwszy ogień idzie czujnik położenia wału.

    0
  • #10 18 Lut 2015 15:33
    krzysio1985
    Poziom 11  

    Czy ktoś się orientuje jak wygląda korekcja wtryskiwaczy pod obciążeniem? czy powinno wskakiwać na wartość zero mg jak w 90cio konnym czy jak w tdi vaga są zamrożone.

    1
  • #11 22 Mar 2015 13:13
    naprawa-pomp.com

    Poziom 15  

    Moim zdaniem tam dalej jest problem z pompą wtryskową. Świadczy o tym kopcenie, brak mocy z dołu i przede wszystkim twarda praca. To że pompa była w regeneracji nie znaczy że jest wszystko dobrze z nią. Pasowało by sprawdzić czujnik obrotów w pompie, jego rezystancję i czy nie ma na min jeżyka z opiłków, druga sprawa to czy sterownik jest oryginalny i czy był naprawiany - regenerowany czy może sterownik jest wymieniony na nowy z datą 2004 lub młodszy. Sterowniki od 2004 i młodsze są w większości przypadków nie naprawialne. Poprawione przez boscha tak aby nie dało się tam nic zrobić. O tym więcej w jednym z filmów na mojej stronie tutaj http://www.puhomega.pl. Powiem z długiego doświadczenia że z mondeo w większości przypadków jest problem. Sterowniki rzadko mają taką typową usterkę i wymiana tranzystora nic nie pomaga. Chyba że tu był wymieniany tranzystor nawet nie potrzebnie ale zostało to wykonane nieprawidłowo. Możesz jeszcze spróbować wlać 1 litr oleju najtańszego do dwusuwów na około 30 litrów paliwa i zaobserwować pracę. Jeżeli silnik zacznie lepiej pracować to niestety dalej tam mechanika siedzi.

    2
  • #12 31 Mar 2015 13:48
    krzysio1985
    Poziom 11  

    Kopcenie a raczej jego brak. Sterownik jest nowy, nie wiem jaki bo nie prułem jej żeby nie było że ingerowałem wewnątrz. Kąt wtrysku zmienia się od 3,5' na biegu jałowym nawet po 12' pod obciążeniem,bieżący ładnie zmierza ku zadanemu. Pcm zmieniany na inny,jeździ jak seria.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kopcenie a raczej jego brak. Sterownik jest nowy, nie wiem jaki bo nie prułem jej żeby nie było że ingerowałem wewnątrz. Kąt wtrysku zmienia się od 3,5' na biegu jałowym nawet po 12' pod obciążeniem,bieżący ładnie zmierza ku zadanemu. Pcm zmieniany na inny,jeździ jak seria.

    2