Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Projekt zasilania domu jednorodzinnego

22 Lis 2014 12:48 6738 32
  • Poziom 9  
    Witam!
    Jestem studentem elektrotechniki na PW. Piszę pracę inżynierską pod tytułem "Projekt zasilania domu jednorodzinnego z paneli PV i turbiny wiatrowej". Mam kilka pytań w związku z moim tematem do bardziej doświadczonych kolegów oraz prośbę o kilka porad.
    Będzie to projekt koncepcyjny, najpierw zamierzam oszacować planowane obciążenie, warunki działania ogniw i turbiny (uwzględnienie usłonecznienia, temperatury pracy, natężenia w miesiącach czy też prędkości i kierunku wiatru), dobrać odpowiednio moc i wielkość paneli i turbiny, dobrać przekształtniki (DC/DC i DC/AC dla paneli i AC/DC/AC dla turbiny), następnie zaprojektować instalację, a a na koniec opracować z grubsza opłacalność inwestycji.
    Ogólne założenia:
    - umiejscowienie instalacji Warszawa lub Lublin (konkretniej Puławy ;) )
    - dzienne zużycie energii 10-15kWh
    - instalacja przyłączona do SEE
    - brak awaryjnych magazynów energii

Teraz moje prośby, pytania i wątpliwości:
    1) Przeglądając ustawy i koncepcje ustaw o OZE już trochę zgłupiałem. Początkowo chciałem zrobić to w ten sposób, że moja instalacja OZE będzie produkować energię, która będzie sprzedawana do sieci, a następnie dom będzie pobierał tańszą energię bezpośredni z sieci. Opierałem to na założeniu, że 1kWh oddana z OZE do sieci kosztuje ok. 1zl. Prosiłbym o zweryfikowanie czy aktualne przepisy są zgodne z tą koncepcją.
    2) Pytanie o topologię układu. Czy powinienem zastosować jeden wspólny falownik (chodzi o falownik na 50Hz, 230VAC RMS) dla turbiny i paneli czy dwa oddzielne? Czyli od turbiny przekształtnik AC/DC i od paneli DC/DC dające takie same parametry i to na falownik główny?