Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.

22 Lis 2014 18:12 4812 19
  • Poziom 9  
    Witam,


    vectra c 2.2dti 2003r

    vc 2.2 dti 2003r

    Od jakiegoś czasu samochód nie chciał palić na ciepłym silniku. Po 2 tygodniowym postoju samochód bardzo ciężko pali na zimnym i ciepłym wogóle. Po odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby na trzy gary chodził. Przy próbie ruszenia i przejechaniu 50m kopci (nie strasznie) na siwo. Obroty pompy na biegu jałowym 450-460. Wymieniony czujnik położenia wału korbowego.

    Błędy

    p0115-07 obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika za mocne wejście
    p1590-04 obwod zaworu elektro magnetycznego podciśnienia obwod otwarty
    p0380-0b obwod urządzenia żarzącego niskie napięcie
    p0300-fb diagnostyka obwodu wysokiego ciśnienia wadliwe działanie
    p0149-5b odwód sterownika czasem wtrysku wadliwe działanie


    Po skasowaniu zostaje tylko bład p1590-04 lecz on był zawsze i nic z samochodem się nie działo.

    Czy jest możliwe żeby czujnik obrotu pompy pokazywał dobre obroty mino że jest uszkodzony, a na ciepłym wogóle nie pali chyba wszystko na to wskazuje ? podobnie miałem z czujnikiem ciśnienia oleju na zimnym było ok, a na ciepłym świeciła się kontrolka oleju. Co to tym sądzicie

    Dziś :
    wymieniłem 4 świece (2 były ok) wyczyściłem egr, wymieniłem filtr paliwa i udało się zapalić, ale na zaciąg kolega ciągnął mnie prawie pól kilometra i dopiero zapalił, próbowałem odpowietrzać luzując nakrętkę przy wtryskiwaczu, dolewając ropy do filtra, ale to nic nie dało. Udało się odpalić i samochód dymi na siwo niebiesko(dym gryzie po gardle), obroty i moc ok. Po odpaleniu i próbie przyspieszenia do 2tys obrotów silnik głośniej pracował jakby na sucho (olej jest) dużo głośniej niż zwykle, Po odłączeniu czujnika temp tego przy termostacie (lewa dolna cześć kolektora dolotowego - czy to czujnik temp ?) włączył się wentylator. Silnik nagrzał się do 57 stopni i tyle. Nie wiem dlaczego cały czas wlewa się płyn (górny wąż) z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego? Termostat cały czas otwarty ? Po zgaszeniu silnika nie odpala przy 57 stopniach silnika nie grzał świec. Po odłączeniu czujnika temp tego przy kolektorze grzał świece, ale załączył się wentylator silnik odpalił i zaraz zgasł. Obroty pompy ok, kąt wtrysku 19-21(sprawdzane op comem)

    Ktoś pomoże nie mam pojęcia co mu jest :mellow:
  • Osprzęt kablowy
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    polacek napisał:
    kąt wtrysku 19-21(sprawdzane op comem)


    Tu masz przyczynę.

    Możliwe powody:
    -pompa lub jej ustawienie
    -uszkodzenie czujnika obrotu pompy lub położenia wału korbowego.
  • Poziom 9  
    Taki sam kąt wtrysku był poł rok temu, cały czas i nic się nie działo.

    pompa nie była wyciągana z silnika.

    Czujnik położenia wału korbowego wymieniony.

    Jeśli czujnik halla jest uszkodzony, to dlaczego pokazuje dobre obroty pompy 450 na biegu jałowym ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    polacek napisał:
    Taki sam kąt wtrysku był poł rok temu, cały czas i nic się nie działo.


    Bzdury piszesz, nie ma takiej opcji że kąt początku wtrysku wynosi 19-21 stopni, nawet pod pełnym obciążeniem nie powinien przekroczyć 15 stopni.

    Dodano po 27 [sekundy]:

    polacek napisał:
    Czujnik położenia wału korbowego wymieniony.


    Używka czy nowy? jak nowy rozumiem że oryginał?
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 9  
    Op com zawsze pokazywał kąt wtrysku koło 21.

    Czujnik położenia wału korbowego był nowy firmy bosh

    Czyli do wymiany czujnik halla ? kopci dlatego że zły kąt wtrysku? i dlatego głośniej pracuje ?
  • Moderator Samochody
    polacek napisał:
    Op com zawsze pokazywał kąt wtrysku koło 21.


    Po raz kolejny piszesz bzdury.

    Podejrzewam że podajesz wartość początku dostawy, co jest tak zwanym kątem początku tłoczenia, kat wtrysku jest parę bloków dalej.

    domex32 napisał:
    Czyli do wymiany czujnik halla ? kopci dlatego że zły kąt wtrysku? i dlatego głośniej pracuje ?


    Nie wiem, bo nie odpowiedziałeś na pytanie

    domex32 napisał:
    jak nowy rozumiem że oryginał?
  • Poziom 9  
    Kurcze nie wiem czy to oryginał ja go niestety nie kupowałem napewno jest firmy bosh. Za 10min napisze czy oryginał bo mam opakowanie w samochodzie.

    Dzięki kolego za dotychczasową pomoc :)

    Zaraz napisze co z tym czujnikiem
  • Moderator Samochody
    Jak Ci się uda go odpalić podaj zakładany i rzeczywisty kąt wtrysku, dawkę paliwa, oraz masę powietrza na wolnych obrotach, lub zrób log jak masz opcoma i wrzuć na forum, będzie o czym dyskutować, i zobacz jakie błędy wróciły.
  • Poziom 9  
    bosh 0 281 002 138

    Jeśli to czujnik wału korbowego to dlaczego kopci na siwo ?

    Raczej go nie odpale szkoda rozrusznika :(
  • Moderator Samochody
    Jeśli będzie miał za wczesny kąt wtrysku lub problem z egr będzie tak kopcił, klekotał i kiepsko chodził.
  • Poziom 9  
    Czy nie jest tak ze szwankuje czujnik halla w pompie i jest małe ciśnienie i porostu nie otwierają się wtryskiwacze ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    To właśnie próbujemy ustalić, dlatego poprosiłem o parametry w 10 poście, wtedy postaram się odpowiedzieć na to pytanie.
  • Poziom 9  
    oki, idę spróbować odpalić dam znać co i jak

    Dodano po 45 [minuty]:

    Niestety nie da rady odpalić...

    Zauważyłem dwie rzeczy :

    Zeby podgrzało świece muszę odłączyć czujnik temp silnika przy termostacie, inaczej nie grzeje mimo że jest 3C, wczoraj tego nie było. Dziś wymieniłem 4 świece

    Próbuję odpalić samochód, zapala na 1s i gaśnie po tym zawsze w obudowie filra paliwa jest powietrze mniej więcej napełniony jest w 70% - pompka w baku nie podaje paliwa ?

    udało się odpalić na hola

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.

    Dodano po 33 [sekundy]:

    vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.

    Dodano po 2 [minuty]:

    vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.

    Dodano po 1 [minuty]:

    vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.

    Dodano po 41 [sekundy]:

    vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.

    Dodano po 3 [minuty]:

    vectra c 2.2dti - Nie odpala, dymi na siwo, głośniej pracuje.
  • Moderator Samochody
    Ma problem z dostawą paliwa, filtr, smok, przewody paliwowe, przelewy itp, jednym słowem trzeba szukać.

    Odpal go z bańki, i zobacz czy bedzie lepiej.
  • Poziom 9  
    Czyli pompa OK? Gdzieś się zapowietrza? jeśli się zapowietrza to czemu kopci na siwo i tak jakby było słychać zawory przy próbie przyspieszenia podczas jazdy ( zaczyna klekotać przy ok 1800obr) ?
    Czy mogło przestawić się coś na rozrządzie ? i odrazu przestawił się kąt wtrysku ?
    Co z czujnikiem temperatury? Czemu po odpięciu dopiero grzeje świece?

    Z bańki przewód który pompa zasysa paliwo, powrót przelewu też czy zostawić przy pompie ?

    Rzeczywista dawka paliwa strasznie skacze od 8 do 16
  • Moderator Samochody
    Oba przewody daj do bańki i zobacz jak będzie chodził, wrzuć parametry.
  • Poziom 9  
    oki zrobię tak i jeśli zapali dam parametry, ale jeśli nawet się zapowietrza to dlaczego są inne dziwne objawy ?

    - klekot powyżej 1800obr
    - silnik nie grzeje się max 57C
    - cały czas woda z powrotem wraca do zbiornika wyrównawczego
    - nie grzeje świec
    - kopci na siwo
    - nierówna praca silnika

    To chyba nie są objawy zapowietrzenia ? Bo teraz za pomoca banki próbujemy chyba ustalić czy gdzieś układ paliwowy się zapowietrza ?
  • Moderator Samochody
    Potem dam Ci schemat i posprawdzasz czy zasilania i masy są wszystkie na sterowniku.

    Rozumiem że bezpieczniki już sprawdzone.
  • Poziom 9  
    Bezpieczników nie sprawdzałem.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    Podasz mi schemat wtyku pompy ?

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Podasz mi schemat wtyku pompy ?
  • Poziom 9  
    Problem rozwiązany.

    Podczas mojej nie obecności siostra zatankowała benzynę :) prawda wyszła na jaw :) dodadkowo zepsuty był zaworek zwrotny w pokrywce filtra paliwa, co było powodem zapowietrzania.