Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Almera N16 - Ciężko odpala na benzynie/ 2 lub 3 zakręcenia/

teges 23 Nov 2014 13:30 4989 7
  • #1
    teges

    Level 21  
    Mam w samochodzie zamontowaną instalację gazową stag 300 isa wtryskiwacze Acw 01 bfc,reduktor tomasetto alaska.Auto przejechało na gazie ok.130000km.i od pewnego czasu jak jest zimny ciężko ma odpalić na benzynie od pierwszego razu.Reduktor był wymieniany po przejechaniu 100000 km.i na pewno gaz nie ulatnia się podciśnieniem do kolektora.Jazda na gazie bez problemu.Benzyna w samochodzie 98okt.Proszę o jakieś sugestie co jeszcze mam sprawdzić.Nadmieniam również że check nie pali się czyli zero błędów.
  • #3
    teges

    Level 21  
    Witam.W tym modelu prawdopodobnie filtr paliwa nie występuje.
  • #4
    jurex1
    Level 1  
    Witam,mialem taki sam objaw,przyczyna bylo mieszanie sie paliwa z gazem.wymienilem reduktor gazu i jak reka odjal.autko zaczelo odpalac na styk
  • #6
    0gaz
    Level 2  
    Witam. Możesz na początek (żeby nie wpędzać się w koszty ) dolać do benzyny dodatek czyszczący wtryskiwacze (np.firmy Winn's -koszt ok. 20 zł. polecam ) co spowoduje zmniejszenie kropelkowania wtryskiwaczy przy schodzeniu z obrotów i na wolnych. Jeśli problem nie ustanie sprawdzić czujnik temperatury silnika (może nie podnosić dawki przy rozruchu zimnego silnika ) i skład dawki gazu przy równej jeździe między 60 a 80 km (przy takiej prędkości komputer benzyny oblicza dawkę rozruchową) jeżeli będzie za bogata - komputer zaniży dawkę . Przy ubogiej odwrotnie . Ważne też są przerwy na świecach , dla Almery norma to 1,1 mm , ale dla gazu trzeba ustawić 0,8 mm.
  • #7
    solo67
    Level 1  
    Do sprawdzenia ciśnienie PB na listwie paliwowej.

    Częstą przyczyną takich objawów jest za niskie ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.
    Przyczyny mogą być dwie uszkodzony regulator ciśnienia paliwa lub pompa paliwowa.
    Diagnostyka jest prosta wpinamy manometr na trójniku na przewód paliwowy ssący i po przekręceniu stacyjki sprawdzamy ciśnienie paliwa powinno być ok 2,35 - 2,95 bar.
    Jeżeli jest mniej można zacisnąć przewód odpływowy od regulatora ciśnienia jeżeli ciśnienie jest wyższe to padł regulator jeżeli nie wzrasta to padnięta jest pompa.

    Miałem ostatnio dwa takie przypadki w N16 z LPG.
  • #8
    inforobert
    Level 11  
    Odgrzeje kotleta.
    Pierwsze co się nasuwa to rozjechana mapa benzyny, spowodowana nie sprawną instalacją LPG
    teges wrote:
    Acw 01 bfc

    To są takie ulepszone Valteki, BFC czyli wydajniejsze, czyli o większym skoku cylinderka, czyli szybciej się zużywają.
    teges wrote:
    isa

    ISA, "lubi namieszać"

    Reset mapy benzyny, i jazda na na benzynie przez jeden dwa dni, jak będzie odpalać dobrze to wina instalacji LPG.