Patrząc na złącza wspomagania po lewej stronie jest mniejsze złącze 8 pinów. Licząc od lewej strony ostatni 8 pin to zapłon. Złącze duże 2 piny. Od lewej strony +12V - pin 1 i Masa - pin 2. Są dwie szkoły podłączenia takiego wspomagania.
1. Podłączamy bezpośrednio zasilanie do wspomagania ( pin 1 do 12V i pin2 do masy). Na pin 8 podłączamy 12V po stacyjce.
2. Pin 1 i pin 8 zwieramy i podłączamy pod styk główny przekaźnika (np. 40A). Drugą stronę styku podłączamy do 12V. Masę podłączamy bezpośrednio pod pin 2. Jedną stronę cewki przekaźnika podłączamy do masy, a drugą stronę do 12V po stacyjce.
W pierwszym przypadku wspomaganie załącza się po przekręceniu kluczyka. Po wyłączeniu i wyjęciu kluczyka działa jeszcze przez kilka minut i samo się wyłącza.
W drugim przypadku po przekręceniu kluczyka załącza się przekaźnik i podaje napięcie na wspomaganie. Z chwilą wyłączenia kluczykiem puszcza przekaźnik i wspomaganie od razu się wyłącza. Drugi wariant jest trochę lepszy (mniejsza awaryjność wspomagania). Jak ktoś ma problemy z tym wspomaganiem to chętnie pomogę. Tel. 500221858.