Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sony Bravia KDL40W4000 - Audio Out tylko tuner - czy da się również dla HDMI in?

bs123bs 23 Lis 2014 14:03 915 1
  • #1 23 Lis 2014 14:03
    bs123bs
    Poziom 1  

Witam,
    jestem początkujący na forum dlatego z góry sorry jeśli temat gdzieś był lub źle trafiłem z tym wątkiem. Szukałem długo i nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na następujące pytanie:

Czy wyjście Audio Out w moim telewizorze można tak przestawić aby działało również dla sygnału który wchodzi do telewizora z wejścia HDMI a nie tylko dla tunera w telewizorze (tak działa)?

Kontekst: próbuje spiąć ze sobą odtwarzacz multimedialny postawiony na minikomputerku Raspberry Pi, telewizor oraz mini wieżę Yamaha Pianocraft. Normalnie mógłbym podłączyć HDMI z RbPi to telewizora a dźwięk analogowo do Yamahy. Problemem jest to, że RbPi ma tragiczne jakościowo wyjście analogowe audio. I stąd mój pomysł, żeby zdekodować dźwięk (który idzie przez HDMI) przez telewizor i wrócić do Yamahy analogowo. Przyzwyczaiłem się już do dobrego dźwięku z wieży i nie wyobrażam sobie powrotu do głośniczków w TV. Oczywiście stereo.

Uf - mam nadzieję, że dobrze wytłumaczyłem. W instrukcji czytałem że Audio Out działa dla tunera, ale nóż-widelec, może ktoś zna jakiś sposób...

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam,
    BS

0 1
  • #2 23 Lis 2014 14:42
    Polon_us
    Poziom 41  

Obawiam się, że nie jest to możliwe. Sygnały cyfrowe audio z urządzeń zewnętrznych nie są z reguły przenoszone na wyjścia analogowe audio telewizora. Zdarzają się wyjątki, ale to są rzadkie przypadki.

Pewnym rozwiązaniem może być wykorzystanie wyjścia cyfrowego (optyczne lub koaksjalne), które w zasadzie każdy telewizor posiada.

Tam ten dźwięk będzie słyszalny. W takim przypadku - wyjście cyfrowe - o ile wieża nie ma takowego wejścia, to konieczny będzie przetwornik cyfrowo-analogowy.