Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dysk zewnętrzny upadł i zawiesza komputer

23 Lis 2014 16:32 1641 5
  • Poziom 2  
    Witam, na wstępie powiem, iż wiem, że jest kilka tematów o zawieszających systemy dyskach, jednak w żadnym z nich nie znalazłem ani rozwiązania ani doklądnie takich samych objawów jak u mnie.

    Mój dysk to WD Black SSHD 1TB WD10S21X wyjęty z laptopa Lenovo Y50-70

    Dysk zewnętrzny upadł i zawiesza komputer

    Dysku używam w obudowie z USB 3.0, próbowałem z innymi obudowami jednak objawy są takie same.

    Problem wygląda następująco dysk upadł na ziemię z wysokości ok 1.5 m po upadku podłączyłem go do telewizora SONY BRAVIA i dysk normalnie się uruchomił udało mi się włączyć film i po ok 20 sekundach oglądania teewizor się zawiesil od tego momentu gdziekolwiek go nie podłączę ( tv /komputer) urządzenia się zawieszają, jednak słychać, że dysk się uruchamia i jest wykrywalny zarówno w biosie jak i menadżerze urządzenie w eksplorerze widzę jedynie dysk lokalny bez pojemności i nie mogę ani w niego wejsc ani sprawdzić właściwości, gdy chcę wejść w zarządzanie dyskami czy diskpart przez cmd wszystko się zawiesza do momentu gdy odłączę dysk wtedy wszystko wraca do normy. Jakimś cudem udalo mi się zrobić S.M.A.R.T za pomocą SpeedFan.

    Dysk zewnętrzny upadł i zawiesza komputer Dysk zewnętrzny upadł i zawiesza komputer

    Moje pytanie brzmi następująco czy istnieje jakakolwiek szansa na naprawę tego dysku, czy opłaca się odsyłać go na gwarancję ? Dodam, że nie zależy mi na danych które się na nim znajdują.
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    Nie naprawisz uszkodzenia mechanicznego powstałego na skutek upadku dysku.
  • Poziom 2  
    W porządku, ale pytałem rownież czy jest sens odsyłania go na gwarncję czy oni zorientują się, że dysk upadł i z miejsca odrzucą ?

    Jeszcze jedno mnie zastanawia, dlaczego na początku dysk się normalnie uruchomił i jeszcze przez chwilę normalnie pracował ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jeśli jest na gwarancji to odsyłaj - co masz do stracenia.
  • Poziom 2  
    Otóż sporo, producent powiedział, że dysk muszę odesłać razem z laptopem, a to mi się nie uśmiecha, bo potrzebuję go do pracy na co dzień. Dodatkowo serwis lenovo jest w niemczech, więc czas realizacji to min. miesiąc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zapewne dysk był częścią składową laptopa dlatego taki wymóg.