Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Grand Vitara 2.0 hdi - Tryb awaryjny podczas hamowania silnikiem (P1138)

jas18 24 Lis 2014 11:08 4554 8
  • #1 24 Lis 2014 11:08
    jas18
    Poziom 13  

    Witam

    Problem z autem (Suzuki Grand Vitara 2.0 hdi, 2002r.) polega na przechodzeniu sterownika (edc15C2) w tryb awaryjny, podczas hamowania silnikiem. Minimalny czas takiego hamowania, które wywołuje błąd P1138 wynosi około 10s. Auto już wcześniej borykało się z podobnymi objawami, w tedy doraźnie wyczyszczony została regulator ciśnienia paliwa (zanieczyszczony opiłkami) , co przyniosło efekty na około trzy miesiące. Po tym czasie wymieniono regulator to z kolei pomogło na 1,5 roku. Następnie wykonano regenerację pompy CR poskutkowało na trzy miesiące. Obecnie każde dłuższe hamowane silnikiem powoduje zapisaniem wspomnianego błędu w pamięci kodów usterek.

    - Zbiornik paliwa, układ zasilania paliwem, listwa i przewody ciśnieniowe wyczyszczony 2x (płukanie, dmuchanie itp).

    - Pompa zasilająca w baku sprawdzona (ciśnienie/wydajność)

    - Smok w baku sprawdzony

    - Pomiar parametrów ciśnienia paliwa wymaganego z rzeczywistym (wolne obroty, maksymalne przyspieszenie, hamowanie silnikiem, itp) nie wskazuje na zbyt dużą rozbieżność tych dwóch wartość - krótko trwałe maksymalnie odchyłki to około +/- 50 bar w różnych warunkach pracy silnika .

    - Zmiany natężenia prądu na regulatorze ciśnienia wywołują oczekiwane zmiany ciśnienia paliwa na listwie.

    - Wtryskiwacze zostały sprawdzone na stole probierczym

    - Pompa CR została zregenerowana

    Dodam że na opisany problem pomaga krótko trwale wyczyszczenie regulatora ciśnienia. Po takim czyszczeniu auto jeździ około dwóch tygodni. Podejrzewam również że wymiana regulatora pomogła by na kolejny dłuższy okres czasu.

    W związku z tym wszystkim mam pytanie co powoduje tak szybkie zużycie regulatora ciśnienia paliwa i jak temu zapobiec.

    Pozdrawiam

    1 8
  • #2 24 Lis 2014 11:51
    autoas
    Poziom 42  

    jas18 napisał:
    co powoduje tak szybkie zużycie regulatora ciśnienia paliwa

    Raczej opiłki... Czy ten regulator ma siateczkę na wejściu?

    0
  • #3 24 Lis 2014 13:27
    jas18
    Poziom 13  

    Zgadzam się z tym że to prawdopodobnie wina gromadzących się opiłków w regulatorze, tylko skąd one się tam biorą?? przecież filtr paliwa jest, a pompa CR zrobiona do porządku. Sitka nie ma, wygląda to tak jak na zdjęciu: (Proszę nie sugerować się opisem na zdjęciu)
    Grand Vitara 2.0 hdi - Tryb awaryjny podczas hamowania silnikiem (P1138)

    0
  • #4 24 Lis 2014 13:55
    szymitsu21

    Poziom 34  

    Zrobienie pompy i czyszczenie całego układu nigdy w 100% nie wyeliminuje opiłków.
    Ford wymienia cały układ w tych nieszczęsny 2,0 TDCI.
    Łącznie ze zbiornikiem i wszystkimi przewodami.
    Widziałem kiedyś założony magnes neodymowy na filtr paliwa, i śmiałem wątpić w skuteczność do chwili aż otworzyliśmy filtr i ku mojemu zdumieniu było tam mnóstwo opiłków ewidentnie zatrzymanych przez magnes.

    Jednego jestem pewien, nie zaszkodzi!

    0
  • #5 24 Lis 2014 14:33
    jas18
    Poziom 13  

    Wszystko w porządku tylko problem polega na tym ze klient posiada inne auto z takim samym silnikiem tankuje oba w tym samym miejscu i tylko w tym jednym jest ten problem. Ja również myślałem o magnesach tylko nie wiem czy to nie będzie za duży półśrodek. Według mnie coś musi się złuszczać i podejrzewam że to pompa CR ale nie mam tego jak stwierdzić (to nie moja działka), a pompiarz umywa ręce twierdząc że regeneracja była kompleksowa.

    0
  • #6 24 Lis 2014 14:48
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    opiłków nigdy nie pozbedziesz sie wszystkich , zawsze gdzies ci cos zostanie , jak juz je raz pompa pusciła beda krążyc w aucie do knca jego zywota , dlatego prawidłowa naprawa obejmuje wymiane wszytskiego co ma kontakt z paliwem

    0
  • #7 24 Lis 2014 14:48
    szymitsu21

    Poziom 34  

    jas18 napisał:
    Wszystko w porządku tylko problem polega na tym ze klient posiada inne auto z takim samym silnikiem tankuje oba w tym samym miejscu i tylko w tym jednym jest ten problem. Ja również myślałem o magnesach tylko nie wiem czy to nie będzie za duży półśrodek. Według mnie coś musi się złuszczać i podejrzewam że to pompa CR ale nie mam tego jak stwierdzić (to nie moja działka), a pompiarz umywa ręce twierdząc że regeneracja była kompleksowa.


    Nie mówię żeby w ten sposób naprawiać samochód bo nie o to chodzi, tak jak mówisz "za duży półśrodek" celem takiego magnesu jest raczej zapobieganie.

    Odnośnie opiłków to chyba tylko pompa może je produkować, przecież niema nic innego w układzie co może się zużywać i efektem tego będą opiłki.
    Być może źle została zregenerowana? nie koniecznie wina mechanika.
    Skupił bym się na pompie.

    0
  • #8 24 Lis 2014 14:49
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    Pył może też puszczać pompka w baku i często puszcza.

    0
  • #9 24 Lis 2014 14:50
    szymitsu21

    Poziom 34  

    fjodek napisał:
    opiłków nigdy nie pozbedziesz sie wszystkich , zawsze gdzies ci cos zostanie , jak juz je raz pompa pusciła beda krążyc w aucie do knca jego zywota , dlatego prawidłowa naprawa obejmuje wymiane wszytskiego co ma kontakt z paliwem


    tak jak napisałem, przewody, bak i caaała reszta.. A koszta ogromne niestety.

    0