Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 16V - Błąd czujnika ciśnienia w kolektorze - silnik gaśnie

paput1987 24 Nov 2014 18:21 25008 23
Automation24.pl
  • #1
    paput1987
    Level 12  
    Witam, mój tata posiada auto skoda fabia z 2002 roku 1.4 16V. Ostatnio wyskoczył takowy oto błąd:

    17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
    P1158 - 35-00 - -

    Auto odpala na chwilę lub nie i gaśnie za moment. Świeci się check engine. Wyciągnąłem czujnik i okazało się że jest masakrycznie zawalony syfem. Przepłukałem wd40, wyczyściłem jednak nic to nie dało. Błąd nadal jest. Czy wymieniać go? Jak myślicie pomoże, czy szukać gdzieś indziej?
  • Automation24.pl
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Odpal, zatkaj ręką przepustnicę i poszukaj lewego powietrza.
  • Automation24.pl
  • #3
    pisula
    Level 15  
    WD zostawia cienką warstwę smarującą.Do czyszczenia takich rzeczy są specjalne preparaty.Wpisz kolego na "aletanio" air sensor cleane.

    Moderated By manta:

    Tak... Fajnie jak się rozróżnia Map sensor. od Maf. Kolego, nie pisz jak nie masz o czym.

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

  • #4
    paput1987
    Level 12  
    decybel91 wrote:
    Odpal, zatkaj ręką przepustnicę i poszukaj lewego powietrza.

    Sprawdzę ale nie wydaje mi się że to nieszczelność. A co z tym czujnikiem? Może być przyczyną takiego zachowania się silnika?
  • #5
    decybel91
    Level 42  
    Masz niewiarygodny sygnał, więc zacznij od lewego powietrza.
  • #6
    paput1987
    Level 12  
    decybel91 wrote:
    Masz niewiarygodny słygnał, więc zacznij od lewego powietrza.
    Aha czyli to nie "zwarcie" czyli uszkodzenie czujnika tylko niewairygodny sygnał np przekroczona wartość tak?

    Dodano po 37 [minuty]:

    paput1987 wrote:
    decybel91 wrote:
    Masz niewiarygodny słygnał, więc zacznij od lewego powietrza.
    Aha czyli to nie "zwarcie" czyli uszkodzenie czujnika tylko niewairygodny sygnał np przekroczona wartość tak?


    sprawdziłem, jak zatykam przepustnicę to gaśnie chyba że delikatnie uchylę rękę to pracuje ale trzęsie się cały

    Sprawdzałem też swiece odpinając kable po kolei i sprawdzając czy odpali ale jednak nie dało to pozytywnego rezultatu więc swiece raczej odpadają

    Nie wiem gdzie skiedrować teraz swoje kroki

    Może czujnik temperatury cieczy? Sprawdzałem grupę 004 i ostatnia wartość temperatury to była przez jakiś czas -40 stopni potem zmieniła się na +10 stopni


    Wali też w tłumik beznyną całą kostkę mam uchlapaną. Wynika z tego że mieszanka jest zła i nie spala się. Silnik jest zalewany
  • #7
    pisula
    Level 15  
    A kto napisał Map lub Maf?
    Wyraźnie napisałem
    Quote:
    Do czyszczenia takich rzeczy.....

    Kolego manta ,jeśli uważasz że informacja o tym że WD40 pozostawia warstwę smarującą osadzającą się na elementach a które muszą być czyste(na pewno rozróżniasz Map i Maf i znasz ich budowę) jest informacją nie zawierającą merytorycznej treści to uważam że jesteś w błędzie.Mój wpis nie jest szkodliwą poradą a tylko odpowiedzią w temacie który mnie zainteresował.
    Pozdrawiam.
  • #9
    paput1987
    Level 12  
    szymitsu21 wrote:
    Skoro kolega ma czym niech sprawdzi co ten czujnik pokazuje na zgaszonym silniku.
    Powinien wskazywać gdzieś w granicach 995 Hpa do 1005 Hpa.

    która to grupa w vagu? no i czy jego ewentualne błędne wskazania mogą powodować aż tak złą pracę silnika? W zasadzie to chodzi jak traktor i za chwilę gaśnie
  • #11
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Co do grup nie jestem w stanie Ci napisać bo nie pamiętam, kolega T5 dobrze sugeruje żeby zmierzyć kompresję. Co nie zmienia faktu, że szybciej będzie sprawdzić czujnik ciśnienia i ewentualnie go wyeliminować choć by ze względu na to że nie masz pewnie manometru do kompresji.
  • #13
    paput1987
    Level 12  
    Dla potomnych;-) Sprawdziłem swiece iskra na każdej ładnie przeskakiwała, ale dla pewnosci wymieniłem na inne co do których miałem pewnosc ze sa dobre i dalej nic. Wyciągnałem przepustnicę meeega zawaloną syfem, czyszczenie montaż i dalej nic, a błędy zaczęły wyskakiwać 3 teraz

    17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground
    P1156 - 35-10 - - - Intermittent
    16497 - Intake Air Temp. Sensor (G42): Signal too High
    P0113 - 35-10 - - - Intermittent
    17566 - Manifold Pressure Sensor (G71): Implausible Signal
    P1158 - 35-10 - - - Intermittent

    I w końcu wpadłem na pomysł, odpiąłem wtyczkę od EGRa i BINGO. To jest to. Błędy zniknęły tylko egr się teraz świeci. Silnik zaczął normalnie pracować. Padł skubaniec i pewnie został w pozycji otwartej. Nie wiem teraz czy go wymienić czy ślepić. Pozdrawiam i dzięki pomagającym
  • #14
    grala1
    VAG group specialist
    Wymienisz EGR i się zdziwisz.
    Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo.
    Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie.
    Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak jet ok to podmień czujnik.
  • #15
    paput1987
    Level 12  
    grala1 wrote:
    Wymienisz EGR i się zdziwisz.
    Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo.
    Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie.
    Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak jet ok to podmień czujnik.
    tryb awaryjny i check engine to on już miał po samym wyskakiwaniu czujnika podcinienia w kolektorze a tutj wystarczy zaślepić egr podpiąć wtyczkę

    Poza tym gdyby gdzieś była nieszczelność to to odpięcie egr i przejscie w tryb awaryjny nic by tu nie zmieniło
  • #16
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Przystaję przy tej wypowiedzi.
    grala1 wrote:
    Wymienisz EGR i się zdziwisz.
    Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo.
    Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie.
    Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak jet ok to podmień czujnik.


    EGR sam z siebie nie zamkną by się po odpięciu kostki. Jeżeli było by tak jak mówisz, że się zawiesił.
  • #17
    paput1987
    Level 12  
    szymitsu21 wrote:
    Przystaję przy tej wypowiedzi.
    grala1 wrote:
    Wymienisz EGR i się zdziwisz.
    Dla sprawdzenia odepnij czujnik wałka rozrządu a będzie to samo.
    Wszedł Ci w tryb awaryjny i ma gdzieś wartości z sondy, czujnika ciśnienia itp i z tego powodu chodzi poprawnie.
    Skoro nie potrafisz sprawdzić VAGiem wartości ciśnienia w kolektorze do sprawdz instalację czujnika do ECU a jak jet ok to podmień czujnik.


    EGR sam z siebie nie zamkną by się po odpięciu kostki. Jeżeli było by tak jak mówisz, że się zawiesił.


    Tylko dlaczego kolektor ssący i przepustnica mają masę sadzy w sobie, tak że można tonami zeskrobywać? To uważacie że to wina czujnika? Tylko dlaczego wczoraj wyskakiwały mi aż 3 błędy notorycznie?
  • Helpful post
    #18
    jacek074
    Level 29  
    Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
  • #19
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Wymień że ten czujnik w kolektorze i już, bo strasznie lecą. Uważaj jaki typ masz, bo są z cieńsza lufką i grubszą.
  • #20
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Oprysk Stonki wrote:
    Wymień że ten czujnik w kolektorze i już, bo strasznie lecą. Uważaj jaki typ masz, bo są z cieńsza lufką i grubszą.


    "Wymień że" nie o takie diagnozy chodzi.
    dostał bardzo dobrze opisane jak to sprawdzić więc czekamy na odzew autora.
  • #21
    Oprysk Stonki
    Level 29  
    Gdzie dostał te odpowiedzi, gdzie? Same bzdury jak do tej pory. Bo jakoś nie widzę porady "miernik, zmierz napięcie na przewodzie sygnałowym na zgaszonym silniku i następnie na zapalonym".
    Skopany MAP ładne też widać w odczycie czasu wtrysku (może nawet dochodzić do 17ms), obciążeniu silnika i kącie zapłonu.
  • #23
    grala1
    VAG group specialist
    Nie jedna osoba mówiła by sprawdził jakie ciśnienie widać.
    Jeżeli ktoś umie kasować tylko błędy to nie jest to nasza wina.
    Uparł się na EGR i tyle.
    Zawsze będzie w kolektorze syf jak jest EGR.
    Zaślep EGR i zobaczysz że błąd powróci.
    Pomyśl trochę to będziesz wiedział czemu powróci błąd z niewiarygodnym sygnałem przy zaślepieniu EGR.
  • #24
    paput1987
    Level 12  
    Dobra panowie, sytuacja ogarnięta: zrobiłem adaptację przepustnicy, potem adaptację EGR i check engine zniknął i wszystkie błędy, wiadomo przydałoby się jeszcze wykręci i wyczyścić egr ale póki co brak czasu u mnie. Tak więc dziekuję koledze jacek074 daje pomógł