Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford New Holland 8340 - skrzynia biegów

24 Lis 2014 19:32 20631 49
  • Poziom 2  
    Witam,
    potrzebuję pomocy w naprawie/zdiagnozowaniu problemu w fordzie 8340 SLE 1995r.
    Problem polega na tym, że jak jadę i przerzucam półbiegi po kolei 1-2-3-4 i poźniej przesuwam gałkę do przodu to startuje od razu z 8 biegu i wyskakuje błąd e14, da się z tym problemem jeździć po w trakcie przerzucania gałki do przodu trzeba szybko wcisnąć żółwia. Ale największy problem wystąpił dzisiaj rano, na noc wyjąłem akumulator, rano założyłem i przez brak akumulatora rozkalibrowało się sprzęgło, gdy przystępuję do kalibracji wyskakuje błąd u24 i nie można kontynuować kalibracji, spowodowane to jest chyba wcześniej opisanym problemem. Posprawdzałem trochę kable czy nie są gdzieś przetarte ale nic nie zauważyłem... Bardzo proszę o pomoc, chociaż o nakierowanie gdzie szukać problemu bo jestem bezradny, a traktor jest bardzo potrzebny przy obsłudze hodowli.
  • Poziom 33  
    O ile wykluczyc awarie kompa ew wiązki el.to problem generalnie jest z włącznikami /czujnikami zakresów biegów1-4 i 5-8 (srodkowa dzwignia).Bląd E14 mówi o zadziałaniu ubydwóch czujników jednoczesnie,co nie jest normalne bo w danym położeniu dzwigni powinien zwarty byc tylko jeden.
    Sprawa się komplikuje jezeli przy kalibracji wyskakuje U 24 bo ten błąd mów że dzwignia srodkowa nie jest w przednim położeniu a tak naprawde że czujnik tego polożenia (zakresu biegów 5-8 nie zadziałał(zwarł).Teoretycznie sie wykluczaja ale to jest Ford... /Czesto komp wariuje w takiej sytuacji i np. jezeli naprawde nie zadziałał czujnik grupy 5-8 a jednoczesnie rozłączyło grupe 1-4(no bo dzwignia poszla jednak na inna grupe) to komp . wysyła jakikolwiek błąd z grupy błędów od tych czujnikow.Byle tylko zasygnalizowac okolice uszkodzenia.
    Mysle że jednak nie działa czujnik od grupy 5-8.Przesuniecie dzwigni do przodu powoduje mechaniczne przesuniecie trybów i masz grupe 5-8 ale jednoczesnie komp nie dostaje sygnalu z czujnika tej grupy i nie przełącza 4 na 5 tylko pozostaje podwojona 4 czyli 8. Czyli z dolnej grupy był najwyższy bieg i po przesunieciu dzwigni znów jest najwyzszy czyli 8 zamiast nastepny po 4 czyli 5.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Na próbe do kalibracji zewrzec piny we wtyczce zakresu 5-8 lub zamienic czujniki parami.Ewentualnie sprawdzic miernikiem(to zwykłe włączniki zwarty/rozwarty)
    Czujniki są na wierzchu skrzyni . Na drugim rys. w okienku ,,B" nr.4 i 5. sa zaznaczone jako przerywane kółeczka wiec są po drugiej stronie skrzyni.(lewej)

    na pierwszym rys. w prostokącie ,,B" połozenie wtyczek od tych czujników.Same czujniki zaznaczone czerwonymi strzałkami (naprzeciw czujnika neutral (14)
    Wtyczka zakresu 5-8 powinna byc szara ,a zakresu 1-4 powinna byc czarna.
  • Poziom 2  
    Dzięki za pomoc.
    Dostałem się do tych czujników, okazało się, że uszkodzony jest ten od biegów 1-4, cały czas jest załączony. Do kalibracji wystarczyło go odłączyć. Teraz pozostało wymienić czujnik, chyba w Polsce go dostane w serwisie NH? On ma jakiś nr?
    Jeszcze mi się przypomniało, że od dłuższego czasu mam problem z błędem E32, bezpiecznik (KAM) jest dobry, jak ustawie stacyjkę na zapłon to wyskakuje ten błąd i po ok 10sekundach ginie, jak nie poczekam aż zginie i odpalę traktor to rozkalibrowuje sprzęgło. Jaka może być przyczyna pojawiania się tego błędu?
  • Poziom 33  
    Jeżeli nie pomyliłes czujników to mamy kolejny przykład niespójności oprogramowania w traktorach NH.Czujnik 1-4 ciagle zwarty,po przesunieciu na 5-8 zadzialal czujnik od tego zakresu a poniewaz zostal jeszcze zalaczony tamten,to wyskoczyl blad E 14.Niestety komp nie poradzil sobie podczas kalibracji bo pokazal blad U 24 czyli nie zadzialania czujnika 5-8 co bylo sprzeczne z E 14.Tak jest bardzo czesto. Na szczęscie podaje błąd z grupy bliskiej uszkodzeniu. Numer czesci znajdziesz tu http://www.messicks.com/ .Klikasz Parts Diagrams ,potem na obrazek NH i w okienko wpisujesz 8340 potem klikasz Transmision itd.
    Pod obrazkami po prawej masz nr. częsci i cena w US dolars.

    Dodano po 11 [minuty]:

    Błąd E 32 -brak zasilania KAM(zasilanie podtrzymywania pamięci komputera.)Jezeli bezpiecznik KAM jest dobry (i jest na nim ciągłe napięcie) to najpewniej ugniło złącze na prawym błotniku .Mniej więcej w miejscu gdzie zaczyna sie słupek srodkowy kabiny(z zawiasami dzrzwi).Trzeba zdjąc plastik ze słupka i z błotnika.Tuz przy słupku jest złączka kabli. Jesli dobrze pamietam na samej górze zchodzą sie trzy kable koloru lila/róż(czerwone buraczki z mlekiem).Najczęsciej ugnite złącze bo tam wilgoc wchodzi.Ma byc tam ciągle 12 V.Jesli tam jest ok,są wolty a problem nadal istnieje to sprawdzic napiecie na pinie wtyczki kompa.(jeden z tych kabli tam własnie idzie,chyba ta lila-róz z bialym paskiem).
  • Poziom 8  
    Witam , potrzeba mi opis kalibracji skrzyni biegów ,
    Ford NH 7740 96 rok , skrzynia 16x16 .
    Biegi działają wszystkie ale zaczyna szarpać na 3 -4 i 7 - 8 .
    wersja bez EHR

    I jeszcze pytanie - co może być przyczyną że na wyświetlaczu nie pokazuje mi właściwie włączonych biegów?

    Dzieje się tak od kilku dni , wcześniej było ok .
    zegary cyfrowe
  • Poziom 33  
    Jak zegary cyfrowe to zczytaj i podaj kody błędów łaskawco. Opis kalibracji już podawałem tu lub na mojej stronie kilka razy.Wyszukiwarka na stronie albo pod moim nickiem po lewej są moje posty,otwierasz ,szukasz postów z xx40 i gdzies tam jest kalibracja.
    Jezeli szarpie na 3-4 to winne jest sprzegło C1 .Ale czy winne samo sprzegło czy sterowaanie to trzeba by wiedziec czy to wersja ze sterowaniem skrzyni gdzie elektrozawory są na zewnątrz czy z elektrozaworami wewnątrz. W tej wersji z el. na zewnątrz każde ze sprzęgiel ma swoj elektrozawór proporcjonalny odpowiedzialny za płynne ruszanie ,a wtej zel. wewnątrz jest jeden zawór proporcjonalnyPWM steryjący płynnością ruszania( jest to ten sam zawór który płynnie rusza traktorem gdy używasz pedału sprzęgła.
  • Poziom 8  
    Elektrozawory na zewnątrz.
    Nie wyświetla żadnych błędów , ciągnik jeździ nic sie nie dzieje złego tylko 3-4 i 7-8 przełącza z lekkim szarpnięciem które niestety się nasila

    o tym poście piszesz?

    wal-ker
    Poziom 18
    Poziom 18
    mechanik


    Dołączył: 08 Sie 2009
    Posty: 547
    Miasto: Kepno, Cambridge
    punktów: 1483.39
    Ofiarowanie punktów
    Post#2 27 Mar 2011 22:13 Re: new holland 8340 97r kody błędów Dodaj do ulubionych na forum Cytowanie selektywne - zaznacz tekst wiadomości i kliknij Odpowiedz z cytatem
    Witam
    EC 4 (error clutch 4)oznacza brak kalibracji sprzegiełka cztery w skrzyni biegów.Pewnie szarpie na niektórych przełożeniach podczas przełaczania. Powód-prace przy nim(sprzegiełku), odłączenie akumulatora na długi czas,albo rozpięcie wtyczek pod kabiną lub od kompa i sterownika hydrauliki co spowodowało utrate pamięci. Podobnie kod E 24-oznacza brak kalibracji wszystkich sprzegieł.W tych ciągnikach co jakis czas nalezy przeprowadzac kalibracje w miare zyżywania sie tarczek,pompy itp.
    Podaj typ skrzyni i najlepiej zdj. wyswietlacza to napisze jak.
    W uproszczeniu do wiekszości NH i Ford.
    -zagrzany olej(ok 15 min)
    -wyłączyc silnik
    -wszystkie dzwignie skrzyni na środek
    -nacisnąć zająca i żółwia jednoczesnie i zapalic silnik
    puścisc przyciski zajca i żółwia,na wyswietlaczu powinno być CAL(calibracja)
    silnik na ok 1240 obr
    -wcisnąc sprzegło i wszystkie wajchy skrzyni do przodu,puscic sprzegło(ciągnik nie ruszy)
    nacisnąc zająca i trzymać
    -na wyswietlaczu nie może pojawic sie błąd seri U 20...29.jesli pojawia zacząć od nowa...
    jak nie ma czekac trzymająć wciąż zająca aż obroty silnika spadną o ok 40obr(czuć że jest mu ciężeji z regóły ciągnik lekko drgnie) a na dolnym wyswietlaczy przestanie rosnąć wsk.
    -to samo do żółwia.
    -wyłączyc silnik i zapalic znów.Komputer zapamięta ustawienia.Koniec.
    na wyswietlaczu ,na dole w czasie kalibracji będą rosły wskazania jak spadną obroty o te 40-50 obr/min to przastanie rosnąć . Poprawne jest gdy jest 150-180.Będzie to swiadczyło o niezłej kondycji zespołu sprzegieł. Ale z diswiadczenia wiem że ciągnik działa nadal niezle aż do 220.
    WAZNE. Komputer kalibruje według tego spadku obrotów silnika. Dlatego silnik musi pracować stabilnie. Jesli jest klima odłączyc zasilanie by nie włączyła się w czasie kalibracji !
    TE same kody i calibracja co do ciągników Ford !.
    Dodano po 3 [godziny] 18 [minuty]:

    Programowanie podnosnika za 2-3 dni....


    Ostatnio zmieniony przez wal-ker dnia 31 Mar 2011 21:17, w całości zmieniany 7 razy
    Zgłoś do moderatora +3pkt

    Czy wiadomość jest pomocna? + -


    On chyba nie odnosi sie do takiej skrzyni???
  • Poziom 33  
    Do takiej.
    W zależnosci od roku prod. i rodzaju sterownika skrzyni po kalibracji sprzegieł C3 i C4 i zapisaniu ustawien należy pojezdzic ciągnikiem na róznych biegach kilka min i ciągnik sam skalibruje sprzegła C1 i C2 lub należy powtórzyc procedure kalibracji ale dzwignie polowe /szosowe(trzecią, tą od szyby) przy wcisniętym pedale sprzegła cofnąć do środkowego położenia. Wtedy po nacisnieciu przycisku żółwia i zająca na wyswietlaczu będzie C1 i C2.
    Ciągnik przy kalibracji na hamulcu ręcznym!.
  • Poziom 8  
    Dzięki za odpowiedzi , ale nie do końca sa one jasne.......

    ŚRODKOWĄ dzwignię na środek? ? czy dzwignię ŻÓŁW ZAJĄC? ?
    kalbracja sprzęgieł 3-4.
    Zapalic silnik na ok 15 min żeby zagrzac olej w skrzyni.
    Wyłączyć silnik,wszystkie dzwignie skrzyni do neutral.Zaciągnąc hamulec postojowy.
    Przycisnąc obydwa przyciski na srodkowej dzwigni(zająca i żołwia) i uruchomic silnik.
    Na wyswietlaczu pojawi sie ,,CAL,,
    Silnik na ok 1150obr/min. ,wcisnąc sprzegło i wszystkie dzwignie skrzyni do przodu.Puścic sprzegło.(ciągnik nie ruszy)
    Na wyswietlaczu nic nie powinno sie pokazac.Jezeli wyskoczy błąd seri U to:
    -U 21-obroty silnika za niskie
    -U22--obroty silnika za wysokie
    -U23-dzwignia przod /tył nie włączona do przody
    -U24-dzwignia biegów z przyciskami nie właczona do przodu
    -U25=dzwignia biegów szosowych nie włączona do przodu
    -U26-pedal sprzegła nie był wcisniety do konca.
    Naciskamy dolny przycisk na srodkowej dzwigni,i trzymamy.
    Na wyswietlaczu wyskoczy na chwile C4 i pozniej zmienne wartosci cisnienia.Trzymamy tak długo az te wartosci przestaną rosnąc( ok 180-220) a obroty silnika spadną na chwile oo ok 50 obr.Puszczamy przycisk.
    Naciskamy górny przycisk na srodkowej dzwigni i trzymamy.
    Na wyswietlaczu wyskoczy C3 a potem zmienne cisnienia.Gdy przestaną rosnąc a obroty silnika na chwile spadną puszczamy przycisk.Wyłączamy silnik.Wszystkie dzwignie do neutral.
    Gotowe.
    Tak samo postepujemy żeby skalibrowac sprzeglo 1i2.Ale wtym przypadku dzignie szosowe-polowe(tą najblizej słupka kabiny zostawiamy w neutral a pozostałe do przodu.Na wyswietlaczy pokaze sie C! iC2 areszta tak samo...
    Podczas samej kalibracji moze pokazac sie jeszcze bląd serii U
    -U-27 kalibracja sprzegła 3 za niska
    -U-28 -,,-,,-,,-,,-,,-,,,--,-za wysoka
    -U29------------------------4 za niska
    -U30-------------------------4 za wysoka
    -U31-traktor ruszył podczas kalibracji(hamulec!!!)
    -U32-calibracja sprzegla 1 za niska
    -U33-----------------------za wysoka
    -U-34--------------------2 za niska
    -U-35----------------------za wysoka.
    Po kalibracji wyłaczamy silnik na kilka sek. by komp. zapamietał ustawienia.!

    Dolny przycisk to żółw , jak go trzymamy to C4 się kalibruje?

    to cytat z Twojego forum , Na tym kolejność odwrotna podałeś, to nie ma znaczenia?[ najpierw żółw potem zająć i odwrotnie]

    Sory że tak dopytuje , ale nie chcę nic zepsuć.........
  • Poziom 33  
    górny przycisk kal chyba C3 a dolny C4. Nie ma znaczenia bo i tak obydwa kalibrujesz a w jakiej kolejnosci nie ważne.
    Dzwignia przy kalibracji C1/C2 ta od zakresu zółw zając czyli ta od szyby do neutral. Już poprawiłem u góry.
    Obroty ok 1240/min nie 1150.
    Nawet jak coś zle nacisniesz to i tak nic nie zepsujesz.
  • Poziom 8  
    Robiłem wczoraj kalibrację , szarpanie ustało.
    Dzięki za odpowiedzi
    pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Witam , w moim traktorze ostatnio na wyświetlaczu, w okienku w którym są wyświetlane ewentualnie błędy, nie pokazuje w czasie jazdy prawidłowo biegu jaki jest włączony, pozostało na N 5 H bodajże i nie zmienia sie w ogóle .
    Wcześniej było wszystko ok od ponad tygodnia tak jest , orientuje sie może ktoś co być przyczyną? Jest jakiś czujnik od tego czy jak? przy dźwigni podświetla biegi prawidłowo .
  • Poziom 8  
    Witam pana mam problem z fordem 8340 rok 93 skrzynia 16x16 pompa hydrauliczna z 3-ma filtrami. kupiłem ten ciągnik nie dawno miał niedziałający podnośnik ale poradziłem sobie z tym sugerując się wskazówkami pana na tej stronie, po rozłańczaniu komputera, wtyczek do czyszczenia ciągnik nie jeżdzi. Wyświetlacz ma elektroniczny złożony z trzech wyświetlaczy wyświetlają się błędy E-24 w prostokonciku a nad nim samo 14 i samo 4 w czsie odczytywania błędów a po przystompieniu do kalibracji skrzyni błąd E-28 a ciśnienie dochodzi tylko do 40 na wyświetlaczu. I jeszcze nie rozłańcza blokady kół i przedniego napędu, świeci się czerwona kontrolka z kropelką oleju w kółeczku i ta poniżej że zatkany filtr, oleju i filtrów jeszcze nie zmieniałem bo chciałem pojeżdzic zagrzać olej a tu klops traktor nie jedzie. Poradzi pan coś mi na to z góry dziękuje i pozdrawiaw
  • Poziom 33  
    E 28 brak cisnienia w obwodzie sprzegieł C1/C2.lub awaria czujnika.
    Oczywiście cisnienia oleju nie ma tez w sprzegłach C3/C4 ale sterownik skrzyni przed ruszeniem testuje tylko cisnienie w obwodzie C1/C2.
    Poniewaz swiecą kontrolki od cisnienia oleju skrzyni i kontrolka zatkanego filtra nalezy przyjąc że nie ma cisnienia a czujnik jest ok.Do wymiany filtry zwłaszcza ssący który zabezpieczony jest kontrolką. To ten największy umieszczony pionowo,najbliżej aku.Tym samym cisnieniem zasilany jest przedni napęd i blokada. Wróci cisnienie oleju,powinna wrócic reszta.
    E 24 to komunikat o koniecznosci wykonania kalibracji.
  • Poziom 8  
    wielkie dzięki panie wal-ker wymieniam olej i filtry ale to pewnie po świętach napisze co i jak czy wszystko ok
  • Poziom 8  
    Witam nadal potrzebuje pomocy wymieniłem olej i filtry ale nic to nie pomogło nadal świecą się kontrolki czerwone zatkany filtr i z kropelką oleju o kółeczku, nie rozłańcza przedniego napędu i blokady kół. Błąd E 24 przystępując do kalibracji skrzyni ciśnienie dochodzi do 40 i wyskakuje E 28, co by pan poradził panie wal-ker

    Dodano po 4 [minuty]:

    a jeżeli chodzi o te czujniki oleju to gdzie one się znajdują i jak można je sprawdzić. Pozdrawiam
  • Poziom 33  
    Potrzebuje wiedziec czy traktor jest z przed sierpnia 93r. czy po.Jak nie ma roku to czy elektrozawory skrzyni sa na zewnatrz na pokrywie czy wewnatrz skrzyni,pod nia.
    Co dokładnie nie działa a co dziala.bo ja rozumiem że nic oprocz silnika.
    Odkręc ten duży stojący filter.Na gwintowana rure na którą on był nakręcony nasadz gruby wąż elastyczny(ew wewnątrz ale dużej srednicy by ciasno wszedł.Drugi koniec weża do wiadra z olejem. Zapal ciągnik i zobacz czy wyssał olej z wiadra no i daj znać.Sa jakies błędy na wyswietlaczu?
  • Poziom 8  
    Elektrozaworów na zewnątrz nie ma.
    Działa podnośnik i kierownica się lekko kręci
    Nie działa blokada kół i przedni napęd tzn po zapaleniu ciągnika nie da się ich wyłączyć
    No i nie ma żadnych biegów
    Błędy E 24 a po przytżymaniu przycisku ze strzałką w lewo i przekręceniu kluczyka do zapłonu jest "d 0"
    Jutro sprawdzę czy zasysa olej
  • Poziom 8  
    Odkręciłem filtr, podłączyłem węża, wiaderko oleju zasysa bardzo dobrze, dosłownie kilka sekund.
  • Poziom 8  
    jakub-typ napisał:
    Elektrozaworów na zewnątrz nie ma.
    Działa podnośnik i kierownica się lekko kręci, wałek działa

    Nie działa blokada kół i przedni napęd tzn po zapaleniu ciągnika nie da się ich wyłączyć, w którym miejscu one się znajdują (jakiś rysunek był by pomocny) może trzeba je sprawdzić poprzez bezpośrednie podanie napięcia do elektrozaworu może jest problem w elektryce.

    No i nie ma żadnych biegów
    Błędy E 24 a po przytrzymaniu przycisku ze strzałką w lewo i przekręceniu kluczyka do zapłonu jest "d 0"

    Jutro sprawdzę czy zasysa olej

    A jakie powinny być wartości ciśnień na czujnikach i na których, może to ma jakiś związek z tym że nie ma biegów
  • Poziom 1  
    witam mam 5640 96r i też nie ma biegów mam spaloną wiązkę elektryczną od sterowani skrzyni a czy sterownik jest dobry i jak to sprawdzić
  • Poziom 2  
    Witam mam problem z fordem 8240. Podczas kalibracji po przelaczeniu dźwigni biegów do przodu i puszczeniu pedału sprzęgła wyskakuje na pulpicie błąd E23. Porosze o podpowiedzi jakiego błędu to kod z góry dziękuje za podpowiedzi
  • Poziom 33  
    Jeżeli to naprawde E 23 a nie U 23 to znaczy on że napięcie sterujące zaworem PWM jest powyżej zadanej wartości. Niestety najczęsciej mówi o awari kompa,ale nie zawsze-do sprawdzeni potencjometr pedalu sprzegla bo od niego tez zalezy wartośc napięcia..Zawór PWM jest sterowany napięciem impulsowym o zmiennej szerokości co umożliwia płynne/proporcjonalne otwieranie zaworu i co za tym idzie płynne ruszanie ciągnikiem.

    U 23 znaczy zaś że dzwignia przód-tył nie jest w przednim polożeniua własciwie że czujnik na skrzyni biegow nie zadziałał.
    Niestety jak większość Was ,po dwóch linijkach opisu oczekujecie pomocy.
    Odpisałem tylko dlatego że wyraznie prosiłes o opis kodów.
    Bez roku prod.ciagnika nie da sie zreszta więcej pomoc. Do sierpnia 1993r skrzynia biegów miała elektrozawory wewnątrz skrzyni i jeden zawór PWM.Po tym roku zawory są na zewnątrz i każdy jest sterowany PWM-em dla płynnego ruszania.
    To tyle,w celu wyjasnienia dlaczego malo kto pomaga. My jesteśmy mechanikami nie specjalistami od zgadywania i gdybania.
  • Poziom 2  
    Przy pedale sprzęgla jest potencjometr ale przewody od niego są odcięte i za izolowane

    Dodano po 6 [minuty]:

    Skrzynia jest z jednym zaworem sterującym na zewnątrz reszta zaworów jest w środku skrzyni. Komputer jest dopiero co po naprawie .
  • Poziom 8  
    Witam nadal potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu problemu co mogło się zepsuć w fordzie 8340 SLE z roku 93 skrzynia 16x16 elektrozawory wewnątrz skrzyni pompa hydrauliczna z trzema filtrami

    Wyświetla się błąd E 24 (konieczność wykonania kalibracji skrzyni biegów) a gdy rozpoczynam kalibracje na wyświetlaczu mam CAL ustawieniu obrotów silnika 1240 przesunięciu wajch do przodu i naciśnięciu przycisku zająca wartość dochodzi do 40 i pojawia się błąd E 28 (brak ciśnienia w sprzęgłach C1/C2), ciągnik nie ma żadnych biegów nie rusza z miejsca

    Świecą się kontrolki brak ciśnienia w skrzyni i zatkany filtr ssący, olej i filtry wymieniłem na nowe( jeżeli by to coś wniosło to jakie powinny być ciśnienia na tych czujnikach), odkręciłem największy filtr podłączyłem węża do wiaderka z olejem zasysa bardzo dobrze
    Również nie działa blokada kół i przedni napęd właściwie po uruchomieniu silnika nie można ich wyłączyć

    Działa wałek ,podnośnik i kierownica

    W którym miejscu znajduje się ten czujnik od ciśnienia w sprzęgłach C1/C2
    Z góry dziękuje za jakąś pomoc
  • Poziom 2  
    Jestem młodym mechanikiem i dopiero się ucze a niestety nie mam z kąt zaczerpnąć jakiej kolewjek pomocy wiec dziękuje za odpowiedz na moje pytanie. Jutro to wszystko sprawdze. Ciągnik trafił do mnie na lawecie i próbuje go uruchomic. Ciągnik jejzdzi ale przy ruszaniu szarpie i przy zmianie biegów. Wszystkie biegi działają.
  • Poziom 6  
    Witam,mam problem ze zmianą biegu z 2 na 3 i z 6 na 7 wystepuje szarpnięciei na moment zaswieca sie kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni biegów(łypnie i zaraz zgasnie)Na innych biegach redukcja jest płynna.Co może być przyczyną,a może tak ma być?
  • Poziom 2  
    Najprawdopodobniej trzeba skalibrowac sprzęgło c3 szarpanie powinno ustac. Opis kalibracji znajdziesz na forum.