Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel vectra 1.6 8V z 7 letnim gazem

rav1rav2 24 Lis 2014 19:52 2193 31
  • #1 24 Lis 2014 19:52
    rav1rav2
    Poziom 8  

    witam.

    Stoję przed dylematem czy kupić opla vectre 1996r. 1.6 8V z 7 letnim gazem. obecny przebieg to 255 tys.km. a gaz został założony podobno przy 90 tys. km.

    wymieniony został rozrząd,olej (podobno cały czas na syntetyku), głowica.

    i jest jeszcze jedna sprawa.przy sprawdzaniu oleju bagnet był cały suchy, po przetarciu szmatką i włożeniu jeszcze raz. lampka od oleju na desce rozdzielczej sie nie świeciła.

    tak to palił od strzału, silniczek cykał jak pszczółka.

    jest na nim trochę spachli ale wiadomo to nie jest nowe auto.(rdzy brak)

    gość sobie ceni ok.3500 zł?

    czego sie moge po nim spodziewać? co polecacie?

    czekam na szybkie odpowiedzi, bo zależy mi troche na czasie.
    z góry dzięki wielkie za odpowiedzi. mam nadzieje że mi doradzicie co robić.
    Pozdrawiam :)

    0 29
  • #3 24 Lis 2014 19:59
    rav1rav2
    Poziom 8  

    Gość się zarzeka że oleju nie bierze. Dodam jeszcze że to jest Vectra B.

    0
  • #4 24 Lis 2014 20:15
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Skoro nie bierze oleju to czemu bagnet suchy?
    Nie wierz we wszystko co mówi sprzedawca. Gdyby Ci powiedział że bierze olej to byś kupił?

    0
  • #5 24 Lis 2014 20:18
    rav1rav2
    Poziom 8  

    rozumiem, ale czemu jak bagnet suchy nie swieciła sie kontrolka ?

    0
  • #6 24 Lis 2014 20:27
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Z jakiego powodu miała by się świecić?
    Tam nie ma czujnika poziomu oleju a to że na bagnecie nie ma oleju nie oznacza że nie ma go w silniku.
    Lampka od ciśnienia oleju zapali się dopiero jak oleju będzie poniżej poziomu smoka w misce - czyli jak pompa nie będzie miała już co zaciągać.
    Możliwe że na ostrych zakrętach się zapali.
    Jak nie widać na bagnecie to 1 litr może być mało żeby uzupełnić poziom.

    0
  • #7 24 Lis 2014 20:59
    rav1rav2
    Poziom 8  

    to jak tak pożera olej to długo jeszcze pociągnie ?

    0
  • #8 24 Lis 2014 21:07
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Nikt tego nie wie, te samochody biorą olej z natury. Jedne zrobią tak 100 tys km. a inne padną po najbliższej wymianie oleju, bo nie wiadomo czym są zalane (nie wierzę w to że jakimś syntetykiem, raczej czymś najtańszym z beczki). Ogólnie jeżeli będziesz pilnował poziomu oleju to jakoś będzie się kulało. Kwestia tego ile aut kosztuje, w jakim ogólnie jest stanie i jak jest wyposażone.

    0
  • #9 24 Lis 2014 21:08
    chisel
    Poziom 24  

    Dopóki ma olej.
    Jak chcesz VB to poszukaj czegoś z mocniejszym motorem.

    0
  • #10 24 Lis 2014 21:21
    rav1rav2
    Poziom 8  

    kosztuje 3500 zł a stan ogólny jest w miare dobry(kilka głębszych rys i obniżony zderzak po zapewne nieostrożnym cofaniu.wybrałem ten silnik bo na forach jest najlepiej opisywany i mało awaryjny. teraz chce sie od was coś dowiedziec na ten temat.

    Dodano po 3 [minuty]:

    a co powiecie równiez na ten 7 letni gaz, przy przebiegu teraz 255 tys. km ?

    0
  • #11 24 Lis 2014 21:33
    chisel
    Poziom 24  

    Jak chcesz kupić auto, to patrz na wszystko, ale nie na przebieg, bo wiarygodny to będziesz miał jak kupisz sam w salonie. Takie czasy. 1.6 8V jest rzeczywiście jednym z najmniej awaryjnych, bo tam się nie ma co psuć, a prostszej konstrukcji stworzyć chyba już bardziej się nie da. Z tych czasów najlepsze silniki opla to 1.6 8V i 2.5 V6. Ale - jak masz talent, i nie dbasz, to każdy zakatrupisz.

    0
  • #12 24 Lis 2014 21:45
    rav1rav2
    Poziom 8  

    a gaz jak wpływa na prace silnika przez ten czas ?

    0
  • #13 24 Lis 2014 21:59
    chisel
    Poziom 24  

    No wpływa, ale najbardziej wtedy, jak mieszanka uboga. Przy prawidłowo wyregulowanej nie powinno być problemów z użytkowaniem i zużywaniem (w tych silnikach). Spytaj się tego kolegi, dlaczego wymieniał głowicę, i jak jak wyglądały gniazda zaworowe/zawory. Na gazie widzę, że niby przelatane sporo, no ale
    też nie widzę sensu kupowania samochodu za 3 tys. bez gazu i zainstalowanie go za kolejne 2 tys. To nie majątek, za te pieniądze (i biorąc pod uwagę lata samochodu), nie oszukujmy się, zawsze coś nagle może wyskoczyć do naprawy.

    0
  • #14 24 Lis 2014 22:01
    mickemaster
    Poziom 27  

    Miałem astrę F, obecnie ma 280000 km, z czego 80000 na LPG. Do dziś silnik chodzi jak pszczółka, nigdy nie miał remontu, nie trzeba dolewać oleju między wymianami. Smiało możesz brać.

    0
  • #15 24 Lis 2014 22:02
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Zależy czy II czy IV gen. oraz od tego jak był na niej samochód użytkowany i serwisowany. Dla przykładu wystarczy że miał ustawioną uboższą mieszankę żeby mniej palił i już może być problem z gniazdami zaworowymi,a jeżeli miał poprawnie ustawioną mieszankę i był poprawnie eksploatowany to nie ma większego znaczenia czy miał ten gaz czy nie.

    0
  • #16 24 Lis 2014 22:21
    chisel
    Poziom 24  

    Jeśli to rzeczywiście 1.6 8V więc monowtrysk, to raczej II gen. Głowica była robiona/druga, więc można teoretycznie stwierdzić, gniazda i zawory też OK. Do silnika i tak się do środka nie zajrzy, więc jak ogólnie stan dobry to kupuj. Chociaż kwestia z tym olejem jest mocno zastanawiająca. W moim np. przypadku raz miałem, że oleju na bagnecie nie było (uszczelką miski się wysączył), i jak dolewałem, to okazało się, że weszło ok. 2,5l do poziomu środka tej podziałki bagnetu. Kontrolka też się nie zaświecała. Zobacz czy silnik mokry od dołu i już będziesz coś wiedział (chociaż to niby opel, prawie każdy jest upier... w oleju z każdej strony).

    0
  • #17 24 Lis 2014 22:34
    rav1rav2
    Poziom 8  

    a co zależy od generacji ? która lepsza ? gazu mu palił było napisane ok.7-8 l. także niewiele.

    Dodano po 1 [minuty]:

    a rdza? jeśli było widac że był robiony(szpachla) rdza może szybko wyjść ?

    0
  • #18 24 Lis 2014 22:39
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Auto 18 lat to ma już ze 350 tys. Jeśli tak jest to juz koniec tego silnika, albo głowica do roboty, albo i cały dół i owal, progi na cylindrach.

    0
  • #19 24 Lis 2014 22:56
    mickemaster
    Poziom 27  

    Albo najlepiej cały silnik od razu wymienić. Co za głupie gadanie. Astra z takim silnikiem, którą jeździłem nie miała nigdy robionej głowicy, zrobiła dużo na gazie, śmiga do dziś bezproblemowo. Sądze, że jeszcze trochę pojeździ bez większych nakładów. Z tą vectrą może być podobnie choć nikt to na forum takich gwarancji nie da. Zwłaszcza kolega Andrzej, który wielbi tylko Peugeoty 406 i silniki 3,5 L koniecznie na LPG oraz inne niszowe wynalazki.

    0
  • #20 25 Lis 2014 00:02
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Nie Kolego, pisze to na podstawie doswiadczeń. Miałem w rodzinie vectrę A z tym silnikiem ,LPG załozony przy 120kkm, a przy 280 zrobiona głowica. Przy 310 silnik był zuzyty na tyle , że cału blok został wymieniony na nowszy za 600 zł i jeździł jeszce u kogoś ze 2 lata.
    Gdyby to był 2,0 lub ew. 1,8 to bym i uwierzył...
    Vectra B jest 200 kg cieższa, od astry F, a silnik ciągle ten sam , najsłabszy jaki był, to oznacza szybsze zużycie silnika.

    mickemaster napisał:
    Zwłaszcza kolega Andrzej, który wielbi tylko Peugeoty 406 i silniki 3,5 L koniecznie na LPG oraz inne niszowe wynalazki.
    .
    Ty widze należysz do ludzi co uważaja : robie jak wszyscy, to oznacza: nie moge się mylić!
    Jak byś kiedyś jechał tym peugeotem po przesiadce z astry to tez byś zmnienił zdanie. Na 100% lepszy niz vectra B.
    Jak bys miał auto s silnikem 3,5 L tez byś zmienił zdanie.
    Na szczęście nie Tobie doradzam , tylko autorowi tematu i radzę uwazać na bajki opowiadane przez sprzedających, a za 3500 to będzie nic ciekawego.
    Kumpel mechanik właśnie wyremontował taka 406-ke z 1997 - zrobiony na lalkę , silnik po generalce, nowe zawieszenie, opony, hamulce, zrobił dla siebie, i włozył 6 tys w auto, a jest fanem starych VW i audi. Vectra B w tym rocznki już nie rokuje na takie rekonstrukcje- kiepska blacharka

    .

    Dodano po 12 [minuty]:

    rav1rav2 napisał:
    czy kupić opla vectre 1996r. 1.6 8V z 7 letnim gazem. obecny przebieg to 255 tys.km. a gaz został założony podobno przy 90 tys. km.

    Przez 7 lat zrobił na gazie 165 tys, czyli prawie 25 tys. rocznie, a przez pozostałe 11 lat 90 tys? Chyba w matrix-ie ,niemiec do kościoła jeździł, a nie na niemieckich autobahnach...
    Prawdopodobny przebieg to 18lat x 20kkm= 360kkm.

    0
  • #21 25 Lis 2014 13:30
    mickemaster
    Poziom 27  

    Nie neguje doswiadczenia ale vectra z twojej rodziny miała pewnie przy zakładaniu LPG nie 120 tys. km a 220 tys. km. Kolejny znajomy użytkuję vectrę A wyłącznei na Pb, robił już blacharkę ale mimo niemal 300 tys. przebiegu głowica silnik w swietnym stanie. Róznica pewnie jest taka, że Astra, która użytkowałem (obecnie ma ją ktoś z rodziny) i vectra A, o której piszę nie miały cofanych licznikow. Odnośnie silników 3,5 L i więcej to fajne zabawki, radośc z jazdy jest jednak nie uśmiech mi się wydawać 1500 zł na paliwo w ciągu miesiąca bo i po co? Lepiej w to miejsce polecieć na wczasy do ciepłych krajów.
    Pozdrawiam

    0
  • #22 25 Lis 2014 15:05
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Jak kogoś stać na silnik 3,5 to i na wczasy w ciepłych krajach mu wystarczy bez wyrzeczeń.

    0
  • #23 25 Lis 2014 16:31
    mickemaster
    Poziom 27  

    Tu byś się kolego zdziwił. Są tacy co kupują wozy z dużymi motorami a potem biadolą, że nie ma na naprawy albo, że nie jadą na wakacje swoim autem bo za duże spalanie etc. No i oczywiście kupują nadlewane opony bo na nowe też brakuje.
    W sumie to zboczyliśmy z tematu, a autor pewnie szuka "nowego" wozu.

    0
  • #24 25 Lis 2014 17:10
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Ale nie rozdrabniajmy się na omawianie i ocenę poczynań głupich ludzi, są dorośli i powinni wiedzieć co robią.

    Kolega miał kiedyś VB z silnikiem 1.6 bez gazu, konstrukcja prosta jak cep, części śmiesznie tanie (uszczelka pod pokrywę zaworów 5 zł, rozrząd też za jakieś dwucyfrowe kwoty wymienił). Przebiegu nie pamiętam, kogo w ogóle obchodzi przebieg? I tak będzie ustawiony 179k km i niczego to nie powie.

    0
  • #25 25 Lis 2014 18:47
    xbajt
    Poziom 15  

    Jeżeli zarzeka się, że nie bierze - a okaże się że bierze, to powiedz mu, że auto będzie do zwrotu.

    0
  • #27 26 Lis 2014 20:09
    nioop

    Specjalista AGD

    Sprzedawca jak to sprzedawca - Auto jest świetne, zrobiony remont tego i tamtego..
    A ma na to jakieś papiery ? Stare częsci ? Zapewne nie..
    Przebieg widać ze kręcony, reszta to zagadka co mogło jeszcze być modzone..
    Auto jeździło zapewne na mieszalnikowej instalacji.. Wiem z doświadczenia ze ten typ LPG to "samo zło" , powinni od początku tego zakazać.

    Jeżeli to sekwencja to ja bym brał te auto.. W ostateczności kupi się silnik za 400-500zł, jak to instalacja mieszalnikowa to nawet bym się w to nie pchał to więcej z tym kłopotu niż pożytku.

    0
  • #28 27 Lis 2014 09:43
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    mickemaster napisał:
    Odnośnie silników 3,5 L i więcej to fajne zabawki, radośc z jazdy jest jednak nie uśmiech mi się wydawać 1500 zł na paliwo w ciągu miesiąca bo i po co? Lepiej w to miejsce polecieć na wczasy do ciepłych krajów.

    To znaczy, że Ty Kolego wydajesz 1200na miesiąc?? Bo taka jest róznica w spalaniu słabawej vectry 1,6-1,8 9 średnio 9-11 LPG i np maximy 3,0 200km czy 3,5 250KM ( spalanie 10-14 lLPG)
    Tu właśnie jest problem, że wszyscy myslą, że duzy silnik , to spalanie 20 l wzwyz... Tylko vectra ma 100-120KM waży 1200kg, a maxina 200kKM ( 250) i waży 300kg wiecej. W stosunku masy/mocy i osiagów to vectra jest duzo gorszym autem. I innych rzeczach nie ma co wspominać w stosunku do vectry.
    Róznica w paliwie pomiędzy podanymi autami przy 20kkm rocznie wyjdzie 1500,max 2000zł. Za to to możesz pod namiot pojechać na dobrym polu napiotowym, a nie za granicę- chyba, że na Białorus....

    0
  • #29 27 Lis 2014 21:25
    mickemaster
    Poziom 27  

    Kolego miałem na myśli jazdę na paliwie, do którego inżynierowie zaprojektowali dany typ silnika, a nie kichających i prychających substytutach i struganej instalacji w aucie. Mój diesel pali 5...6 l, a 3,5 litrowa Maxima ze 12 l Pb. Przy takim spalaniu wydawałbym miesięcznie 1500 zł a tak wydaję 750. Rachunek jest następujący: 12X750=9000- tyle właśnie wydaje rocznie na wakacje. Swego czasu jeździłem na LPG ale odkąd nie muszę to unikam.
    Ty będziesz je sobie chwalił bo:
    1) pewnie jesteś mechanikiem z zapleczem narzędzi,
    2) instalacje zakładasz sobie sam,
    3) remont głowicy etc. robisz sobie po kosztach.
    Niestety przeciętni użytkownicy nie są Tobą dlatego też jeżdżą golfami, audi, oplami i fiatami z silnikami 1,6 1,8 czy 2.0 a nie 3,5 czy 5 l.
    Pozdrawiam

    0
  • #30 27 Lis 2014 21:33
    Alfred_92
    Poziom 32  

    Dobrze założony, serwisowany i użytkowany z głową gaz nie będzie jakoś specjalnie szkodliwy dla silnika (są wyjątki, ale w innych silnikach).

    0