Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vectraB,poloIII,lanos co polecacie?

rav1rav2 25 Lis 2014 19:47 1143 8
  • #1 25 Lis 2014 19:47
    rav1rav2
    Poziom 8  

    witam.
    jakie auto polecacie vectre B 1,6 8v lpg (inne silniki słyszałem że bardzo sie psują)
    polówkę III przed liftem po 1998r.( jaki silnik?, jaka kolizyjność ) czy lanosa z gazem 1,5 ( 8v czy 16v ? jaka jest wasza opinia na temat lanosa ?)

    cena do 4000 zł.

    co wy byście wybrali i dlaczego ? :)

    0 8
  • #2 25 Lis 2014 19:57
    robokop
    Moderator Samochody

    Vectra B, z silnikiem 1.6 - krakcieje aż miło, w dodatku silnik ledwo ciągnie taką krypę. Odpada. Polo - może być. Diesla za te pieniądze nie kupisz, przynajmniej w znośnym stanie. Benzyniaki 1.4-1.6 - mogą być, jeżdżą znośnie. Lanos - najrozsądniejszy wybór, szczególnie 1.5 z gazem - za 4 tys. będzie najmłodszy z tego zestawienia i w najlepszym stanie. Blacha co prawda papierowa, ale za to jak nie poobijany, to i nie koroduje jakoś strasznie. Tanie części silnika i zawieszenia w razie potrzeby, prosta, zmodyfikowana na "żółty" sposób konstrukcja Astry F.

    1
  • #3 25 Lis 2014 20:02
    nioop

    Specjalista AGD

    Auta są skrajnie inne od siebie i nie bardzo wiadomo czego oczekujesz..

    Vectra - Duże wygodne auto, z doświadczenia wiem ze jakościowo nie są zbyt dobre.
    Polo - typowy mieszczuch, bardziej kobiecy według mnie, do miasta lepszy niż Vectra jednak na trase zdecydowanie gorszy
    Lanos - Tani, można znaleśc jeszcze w dobrym stanie, bardzo tanie częsci, nadaje się na trase.


    Wszystkie z tych aut rdzewieją i psują się :) Najłatwiej będzie znaleść Lanosa w dobrym stanie. Polo będzie napewno najdroższe w utrzymaniu.
    Lanosa tylko z 8V , na gazie będzie idealnie pracował, jednak ja bym szukał mimo wszystko w sekwencji.

    Ale gdybym to ja miał kupować auto do 4 tys zł to rozważał bym passata B4 lub bawarkę E30 (puki jeszcze da się znaleść w tej cenie) i zachowanie jej jako przyszłego klasyka

    1
  • #4 25 Lis 2014 23:17
    tzok
    Moderator Samochody

    nioop napisał:
    Lanosa tylko z 8V , na gazie będzie idealnie pracował, jednak ja bym szukał mimo wszystko w sekwencji.
    Słuszna uwaga - zwłaszcza w przypadku mocniejszych wersji silnikowych z VGIS i kombinacje z nim czynione przez gazowników w celu zestrojenia instalacji I/II generacji.

    0
  • #5 25 Lis 2014 23:48
    wichurewicz
    Poziom 24  

    nioop napisał:
    Ale gdybym to ja miał kupować auto do 4 tys zł to rozważał bym passata B4 lub bawarkę E30 (puki jeszcze da się znaleść w tej cenie) i zachowanie jej jako przyszłego klasyka

    W tej cenie E30 nie znajdzie w stanie, który rokowałby zachowanie jako przyszłego klasyka. Za 14 tysięcy to może, ale na chomikowanie przyszłych klasyków to trzeba mieć miejsce, pieniądze na utrzymanie tego we właściwym stanie i drugie auto do używania na co dzień.

    0
  • #6 26 Lis 2014 19:28
    nioop

    Specjalista AGD

    wichurewicz napisał:

    W tej cenie E30 nie znajdzie w stanie, który rokowałby zachowanie jako przyszłego klasyka. Za 14 tysięcy to może, ale na chomikowanie przyszłych klasyków to trzeba mieć miejsce, pieniądze na utrzymanie tego we właściwym stanie i drugie auto do używania na co dzień.


    Nie mogę się zgodzić.. Za 4 tys JESZCZE uda się znaleść auto w "przyzwoitym" stanie.. Naturalnie nie będzie to napewno mityczne 2.8 bo te auta faktyczne się cenią.. Ale z 1.8 czy nawet mając szczęscie 2.0 uda się znaleśc.. Wiadomo ze stan nie będzie idealny, lecz auto jest tanie i proste w naprawach..
    Miejsce do trzymania - Garaż , większośc domów go ma ;)
    I sprzeciwie się ze trzeba mieć drugie auto.. Jeżeli ów przyszłego klasyka wstawimy do garażu a będziemy jeździć innym to przykładowo bawarka szybko wyląduje na złomie..
    Ale za to jaką frajdą będzie za 5-7 lat wyjechać takim niespotykanym autem na ulice.. Dodatkowo ze świadomością ze samemu doprowadziło się do dobrego stanu..

    0
  • #7 26 Lis 2014 21:54
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Jeśli ktoś ma kilka tysięcy na samochód i nigdzie nie zaznacza, że myśli o hodowaniu klasyka, to raczej nie będzie miał możliwości trzymania go w garażu ani doprowadzeniu do stanu innego niż agonalny. Można tym jeździć na co dzień, czemu nie, ale utrzymywanie tak starego samochodu (kupionego - jak zakładamy - sporo poniżej przeciętnej ceny za stan dobry) będzie wymagało nieustannych nakładów finansowych. Prostota konstrukcji niewiele ma do rzeczy, kiedy wda się korozja lub zwyczajne zużycie lub starzenie elementów. Chciejstwo i myślenie życzeniowe zemszczą się okrutnie wobec zwyczajnej ekonomii.

    No i w E30 nie było 2.8, był 2.7 na USA.

    0
  • #8 26 Lis 2014 22:16
    robokop
    Moderator Samochody

    Przestaniecie idiotyzmy o E30 wypisywać? Kupno to jedno, a utrzymanie i eksploatacja drugie.

    0
  • #9 05 Kwi 2016 20:20
    rav1rav2
    Poziom 8  

    wybrana vectra. Temat do zamknięcia

    0