Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modem kablowy Cisco z "Multimedii" i Router TP Link nie współpracują

gruberto 26 Lis 2014 12:50 1329 7
  • #1 26 Lis 2014 12:50
    gruberto
    Poziom 10  

    Witam serdecznie.

    Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwną prawidłowość. W godzinach porannych często widzę komunikat i mały, wstrętny, żółty wykrzyknik w polu powiadamiania, o ograniczonym dostępie do internetu. Obok stoją dwa laptopy tej samej firmy, podobne modele. Problem jest wszędzie taki sam, jak i na laptopach, tak i na telefonie oraz w TV - wszędzie nie ma neta.

    Infrastruktura:

    Dostawca internetu: Multimedia Polska (internet 60 Mbps)

    Modem kablowy Cisco EPC 3212
    podpięty kablem z
    Routerem TP Link TL-WR940N

    Po drugiej stronie urządzenia pracujące pod WiFi:
    2 x TV, 3 x laptop, 4 x telefon i jedna drukarka

    W sieci wszystko pracuje bez zarzutu, "gada" ze sobą bez problemów, działa DLNA, drukuje się (czasami tylko drukarka się zgubi i trzeba ją dodać ponownie).
    Internet na kablu podłączonym bezpośrednio pod modem jest i śmiga.
    Pod WiFi często (do tego aby było śmieszniej - w godzinach porannych ok 9 do 13) brak dostępu do internetu. "Połączenie jest ograniczone"

    Zgłaszałem reklamację do MM lecz oni jak zaklęci twierdzą że odpowiadają tylko do wyjścia z modemu kablowego :(
    Router jest nowy, ma 2 miesiące.

    Próbowałem już nawet klonowania MAC adresu, choć żaden nie jest przypisany "na sztywno" do umowy.

    Jak sprawdzić gdzie tkwi problem, co jest wadliwe, co należy wymienić?
    Pomóżcie bo już mi się skończyły pomysły. Jeśli potrzeba to dodam zdjęcia, logi i co jeszcze będzie potrzebne.

    Pozdrawiam

    0 7
  • #2 26 Lis 2014 15:32
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    MM ma rację - na modemie kończy się ich odpowiedzialność.

    Czy w czasie wystąpienia problemu możesz zalogować się na stronę konfiguracyjną routera ?

    0
  • #3 26 Lis 2014 16:07
    gruberto
    Poziom 10  

    Oczywiście jestem za tym żeby tak było. Niemożliwością byłoby wytłumaczyć setce rodzajów użytkowników jak mają skonfigurować swoją setkę różnie podłączonych sprzętów :)

    Wracając do tematu: Tak mam możliwość konfiguracji routera (tak przez WiFi jak i poprzez ewentualnie podłączony kabel).

    Wiem także (od obsługi) że każdorazowo podłączony nowy sprzęt do modemu kablowego (każdy nowy MAC adres) wymaga restartu modemu (kazali każdorazowo wyłączyć prąd na 30 sekund).

    0
  • #4 26 Lis 2014 16:18
    PiotrPitucha
    Poziom 33  

    Witam
    Mam MM i żadnych problemów, pewnie to kwestia konfiguracji routera.
    Podepnij się z komputerem bezpośrednio pod modem i spisz informacje o połączeniu, klonowanie MAC to pierwszy dobry pomysł, drugi to spisanie serwerów DNS, czasami kablówka nie bardzo chce pracować na obcych DNSach, wpisz te DNSy do routera a w komputerach dopisz adres routera jako DNS i powinno śmigać.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 26 Lis 2014 17:53
    gruberto
    Poziom 10  

    Próbowałem z klonowaniem i bez.
    Mam sieć, wszystko śmiga, ale popołudniu! :)
    Poważnie, od godziny 13-14 nie ma najmniejszego problemu z połączeniem.
    Chcę w jakiś sposób dowiedzieć się jak mogę zdiagnozować przyczynę "porannego niechodzenia" internetu.
    Dlaczego w "tych" godzinach działa na kablu, a "kisi" się po WiFi?
    Jestem ciekaw, po prostu nie lubię nie wiedzieć co się dzieje :)
    Moja infrastruktura sieci jest nieskomplikowana więc powinno wszystko działać.

    Co do serwerów DNS - są identyczne jak na połączeniu kablowym. Sam router sprawuje się bez zastrzeżeń.
    Doszły mnie słuchy że w Gdyni MM kładzie/modernizuje kable. Wymienia je na światłowody. Może to jest przyczyną poranno-przedpołudniowych problemów..

    0
  • #6 26 Lis 2014 19:46
    VooVoo
    Poziom 33  

    Inssider, powie na jakim kanale nadaje router oraz co zakłóca jego pracę w w/w godzinach. Pokaż też parametry pracy tego modemu rano i wieczorem.

    0
  • #7 26 Lis 2014 22:11
    gruberto
    Poziom 10  

    Odpaliłem Inssider'a wybrałem optymalny kanał. Nie miałem problemu z siłą sygnału, jego jakością. Zobaczymy jutro, jak zacznie zrywać to porobię pingi traceroot'y, pozapisuję logi, zobaczymy co z tego wyniknie.
    Coś mi się wydaje że wina leży po stronie MM oraz ich ewentualnych prac modernizacyjno konserwacyjnych.

    0
  • #8 27 Lis 2014 18:51
    gruberto
    Poziom 10  

    Mały update: Dzień zleciał jak Kukuczka, net śmiga. Nie przerwało nawet na chwilę.
    Ustawienia pozostawiłem na takie jak były (dynamic IP, DNS i cała reszta automatycznie).
    Z jednej strony się cieszę bo było to już uciążliwe, z drugiej zagadka pozostanie (jakim cudem net był tylko prosto z modemu kablowego, a był ograniczony z routera w którym ustawienia pozostały takie jak dziś)..
    Temat chyba do zamknięcia..

    0
  Szukaj w 5mln produktów