Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault megane1 1.4 rn - Nierówna praca silnika

26 Lis 2014 19:20 2025 13
  • Poziom 12  
    Witam.Renault megane 1, 1.4 55ps , 98r.Auto nierówno pracuje, szczgólnie na biegu jałowym ,napisze co wymieniłem:
    -czujnik halla bosch ,ponieważ od niego sie zaczęło auto nie chciało odpalić
    -świece,przewody,kopułka,palec
    -map sensor
    -rozrząd ,ponieważ juz był 7 letni-przed wymianą było to samo
    Dodam że sprawdziłem ciśnienie sprężania 12,5-12,5-12-10.
    samochód chodzi na wolnych obrotach tak jakby nie pracował na jeden cylinder jednak na każdym iskra jest ,wydaje mi się że na drugim cylindrze po ściągnięciu przewodu jest mała różnica w pracy silnika niż na założonym ,czy to może być wina cewki? Nie mam już pomysłów ,jesli ktoś wie to prosze o pomoc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zawory regulował?
  • Poziom 13  
    No to zostały jeszcze cewki. Może sonda lambda. Albo jakieś nieszczelności na przewodach gumowych powietrznych i czujnikach (sprawdź wtyczki tych czujników).

    Tzn. nie miałem Renault 1,4 benzyna. Czy tam są dwie cewki (tzn. dwa moduły cewek, (dokładniej 1 moduł na 2-wie świece))?
  • Poziom 12  
    Tak zawory też regulowałem ,zapomniałem napisać. Od cewki wychodzi jeden przewód WN do aparatu zapłonowego.A do cewki dwie wtyczki biała 2 przewody i czarna 1 przewód czyli jedna cewka ,chyba że się myle bo to renault :| .sonda też ok 0,7v
  • Poziom 13  
    Tu masz dane z "Samochody osobowe" K. Wiśniewski czesc 10 WKŁ
    Renault megane I 1,4 eco.

    Dane o cewce i sondzie lambda BOSH.


    Jeżeli chodzi o stopień sprężania to wg. K. Wiśniewskiego

    " - ciśnienie sprężania 1,35 MPa <=> 13,5 Bara
    - stopień sprężania 9,5 "
  • Poziom 12  
    W jaki sposób sprawdzać ten czujnik spalania detonacyjnego na zapalonym silniku? podłączona wtyczka czy nie? Dodam że jak wypinam wtyczke podczas pracy silnika nic sie nie zmienia
  • Poziom 13  
    Bardziej stawiałbym na cewkę, sondę lambda.
    Czujnik spalania detonacyjnego na razie nie ruszaj.
  • Poziom 12  
    Sonda jest ok na zimnym jest 0,8v jak sie rozgrzeje ,0,4-,08v ,czujnik jest ok udało sie go zmierzyć ,a czy ta cewka może szwankować w ten sposób ,myślałem że poprostu cewka pada i nie daje napięcia i tyle tym bardziej że jest jedna ,może to te 10bar na pierwszym cylindrze powoduje tą nierówną prace świeca na tym cylindrze jest okopcona także jest coś na rzeczy
  • Poziom 18  
    Jednopunktowy czy wielopunkt?
  • Poziom 13  
    A jak wlejesz trochę oleju do cylindra (do pomiaru ciśnienia sprężania to czy uszczelni(chodzi czy wina pierścieni)).

    " - ciśnienie sprężania 1,35 MPa <=> 13,5 Bara "
  • Poziom 12  
    Właśnie chyba tak zrobie bo może szukam ,szukam a to wina mechaniczna. Tak jest mono wtrysk
  • Poziom 12  
    uswto napisał:
    Popraw zawory na 10


    Przed regulacją było to samo
  • Poziom 12  
    Ewidentnie wina słabego sprężania na pierwszym cylindrze.Zamykam temat