Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MERCEDES C180 - Sporę Spalanie LPG Po Założeniu Instalacji

asziatko 26 Lis 2014 19:34 1194 7
  • #1 26 Lis 2014 19:34
    asziatko
    Poziom 21  

    Witam,

    Założyłem w swoim Mercedesie C180 W202 instalację LPG. Założyłem ją 6 października 2014 roku.

    Została założona instalacja sekwencja LOVATO SMART http://landi.pl/lovato-smart-lpg.html .

    Instalacja LPG przeszła regulację po 1000 km. I ostatnio zauważyłem że coś jest nie tak.

    Na 182 km przejechane zatankowałem teraz 30.52 L LPG. Co daje średnią 16.76 L.

    W prawdzie samo miasto tylko żadnych tras, żadnych większych prędkości 60 km/h to wszystko.

    Ale coś mi się widzi że to chyba jest za dużo jak na miasto 16.76 L LPG. Co to może oznaczać bądź co może być na rzeczy?.

    Zapytam jeszcze, jakość LPG ma tu znaczenie?.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0 7
  • #3 26 Lis 2014 19:46
    asziatko
    Poziom 21  

    Widzę że kolega z Tarnowa jest :).

    Zatankowałem na Lotosie teraz. Zobaczę jak będzie teraz spalanie wyglądało.

    0
  • #4 26 Lis 2014 20:51
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Jaki silnik, skrzynia?
    Ile palił wczesniej benzyny?
    Na zimno i na krótkich odcinkach spalani będzie spore.
    Wrzuć jakieś zdjęcie z zamontowana instalacją.

    0
  • #5 26 Lis 2014 21:09
    asziatko
    Poziom 21  

    Silnik 1.8, skrzynia manualna.

    Ile palił benzyny trudno mi powiedzieć nigdy nie tankowałem do pełna. Powiem tak za 50 zł kolo 10 litrów zrobiłem 100 - 130 km.

    Fakt odcinki po mieście są krótkie niekiedy są dni że nie zrobię więcej jak 25 - 30 km po mieście.

    Zdjęcia wrzucę jutro z instalacji LPG.

    0
  • #6 27 Lis 2014 09:30
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    asziatko napisał:
    Powiem tak za 50 zł kolo 10 litrów zrobiłem 100 - 130 km.

    Czyli benzynę spala w normie.
    Mój van ( duzo większy opór powietrza) i 1700kg z 2-litrowym silnikiem po miescie max 13-14 gazu + benzyna od 500-1000m.
    Bus boxer wysoki 2,0 110KM+LPG pali po miescie 17-18 max na krótkich odcinkach.
    Cos jest nie tak z tym Twoim gzem. Może go szpec po prostu zamontował i juz... A zapomniał o kalibracjach , ustawieniach map.

    0
  • #7 27 Lis 2014 10:06
    asziatko
    Poziom 21  

    Po 1000 km byłem na przeglądzie instalacji według zaleceń producenta.

    Był wpięty komputer, była robiona regulacja, były robione ustawienia.

    Mi się jeszcze widzi że może do kitu była jakość LPG. I dla tego takie sporę spalanie jest.

    0
  • #8 20 Gru 2014 20:02
    asziatko
    Poziom 21  

    Ale coś mi się widzi że to chyba jest za dużo jak na miasto 16.76 L LPG. Co to może oznaczać bądź co może być na rzeczy?.

    Zapytam jeszcze, jakość LPG ma tu znaczenie?.

    Chciałem się umówić z gościem z warsztatu gdzie miałem zakładaną instalację LPG i gość nie chciał żebym przyjechał.

    Nadmieniłem mu przez telefon co i jak jest, a ten mi mówi żeby wyjeździć ten LPG co mam w butli, zatankować np. na STATOIL'u lub SHELL'u wyjeździć do zera i jeszcze raz zatankować. Bo różne dystrybutory odbijają różne ciśnienie mają i różnie to bywa, tak mi powiedział.

    I dopiero jak to zrobię tak to żeby się umówić na przyjazd.

    No zbył mnie albo wie co jest na rzeczy tylko nie chcę tego zrobić albo co.

    Bo jak jest instalacja sekwencyjna to nie ma zmian map i tu nic nie zrobi się więcej.

    W końcu byłem u gazownika co montował instalację i stwierdził że wszystko dobrze jest że nie ma czego się czepić zarówno pod względem montażu i ustawień, że mapy są prawidłowe że wszystko jest dobrze.

    Mówię mu czy opaski, wężyki (tak jak mi mk0367 pisałeś) są wszystkie na miejscu, są dobrej długości to usłyszałem że jak by było źle to bym nie jeździł w ogóle. Hm... nie tak do końca.

    Posprawdzali wszystko, podłączyli komputer, pokazali mi że wszystko jest jak ma być. Nie wiele się znam i mam pojęcie też o tym.

    I gazownik stwierdził że zaznaczył całą mapę i po osiągnięciu 1500 obrotów będzie ujmowało 8% LPG. Pytam się czy muszę jeździć cały czas z obrotami (co jest to nie realne) 1500 i dopiero będzie coś oszczędne. To usłyszałem że wolne obroty nie są ruszane a po osiągnięciu 1500 obrotów jest ujmowane 8% LPG.

    Hm... co to znaczy?.

    Jak wracałem miałem przejechane prawie 100 km, dokładnie 93 km i zatankowałem z ciekawości ile wejdzie LPG. Zatankowałem na BP jak poprzednio i weszło mi 9.08 l. Co daje średnią koło 10 l/100 km. Jazda po mieście + wyjazd do gazownika 40 km w obie strony, prędkość k/70 km, czasami 90 km, górki, teren zabudowany.

    Wczoraj zatankowałem na STATOIL'u LPG i o dziwo weszło mi 25.62 l. Wprawdzie świeciła się już rezerwa dla tego zatankowałem a w baku jeszcze było k/10 l.

    Co za tym idzie że 25.62 l / 193 km * 100 + 13.27 l/100 km. Skąd taki nagły spadek spalania?. Hm...

    16 grudnia br. wymieniłem 4 świece zapłonowe na NGK - V-Line 1 elektrodowe. Ma to jakieś znaczenie na spalanie LPG?.

    I teraz nie wiem co jest na rzeczy i co z tym wszystkim zrobić.

    Pozdrawiam,
    Artur

    0