Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

bmw e36 m43 - Nie działa ogrzewanie

27 Lis 2014 20:16 3573 19
  • Poziom 7  
    Powiem tak jest nie dobrze. Jak auto jest rozgrzane wszystko z ogrzewaniem jest ok. Działa regulacja ciepła. Po przejechaniu ok 2 km zaczyna mi wiac zimne, i wtedy pomaga tylko na luz i zwiększenie obrotów powyżej 4 tyś i znowu wieje ciepłe. Ważne jest to jak mam regulacje ciepła na max, tak mi nie robi, cały czas jadac czy to wolno czy szybko wieje gorace i nic się nie zmienia.
    Płyn mam ok. Pompa wody wymieniona. Wskazmik temp. ładnie pokazuje temp. Nie wiem jak z odpowietrzeniem bo ostatnio wymieniłem chłodnice i mam nowy płyn, a wiem że ciężko odpowietrzyć układ bmw. Ale ja robie nim 100 km dziennie to chyba powinien się sam odpowietzyc. Dziekuje za pomoc
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    Wygląda że nie odpowietrzyłeś i co gorsza głowicy. Po nagrzaniu, a właściwie miejscowym przegrzaniu opary wrzącego płynu wypychają ciecz z nagrzewnicy i oczywiście z górnych części silnika.
  • Poziom 7  
    też mam nadzieje ze to wina odpowietrzenia. Ale jak go odpowietrzyć czytałem na forum temat odpowietrzenia i nic nie pomogło. Mam kilka opcji.
    może uszcelka pod głowicą
    może wymiana korka na zbiorniku wyrównawczym lub same oringi (może nie trzymają ciśnienia)
    albo jak wyżej samo odpowietrzenie (tylko jak?)
  • Poziom 19  
    Ja robiłem inaczej odowietrzanie czy to w bmw czy vw, popuszczałem korek zbiorniczka żeby powietrze miło mozliwość łatwiej sie wydostac, grzanie na max i nie miałem z tym problemu
  • Poziom 7  
    ok dziś jeszcze raz odpowietrze i dam znac
  • Poziom 7  
    nie pomoglo . dalej to samo. Zauwazyłem dziś przy -5 ze słabo mi się rozgrzewał. Przejechałem 30 km , wskazówka temp na 90 st a tu zaledwie ciepłe(oczywiście ogrzewanie na max). Dopiero jak chwile przytrzymałem na obrotach grzało cieplejsze. Jakas masakra. A wymieniłem tez oringi w korku. !!!!!!
  • Poziom 19  
    Robiłeś płukanie układu chłodzenia? Mam 4te auto i zawsze trafie ze ogrzewanie do dupy. Palce zamarzaja :) i musze robić płukanie układu i przy okazji sprawdzam termostat. W Bmw tez tak miałem, ten sam model co Twój. Płukałem kilka razy płukaczem Prestone(ok15pln) syf był ze szok. Po tym zabiegu ogrzewanie jak nowe. Układ odpowietrzony i ciepełko:) Teraz w pasku(ze 3tyg temu) tez to robiłem, zarzuciłem nowy termostat płyn ten sam tylko lałem przez geste sito i cieplutko :)
  • Poziom 7  
    Pytałem się mechanika i powiedział ze termostat odpada. jutro kupie ten płuczek i zobaczymy. Na razie dzięki
  • Poziom 19  
    Mechanik jasnowidz czy tylko oczami ocenił sprawnośc termostatu? znam takich wielu! Miałem to samo w passacie, płukanie nie pomogło w grzaniu tylko oczyściło układ,wyjełem termostat na sprawdzenie i odziwo otwierał sie w 87'C w wodzie z termometrem, wiec go założyłem ponownie i dalej leciało tylko letnie powietrze, wkurzyłem sie i założyłem nowy w kabinie odrazu z kratek leci gorące powietrze a stary termostat nie do końca był sprawny jak sie wydawało. Jak bedziesz gdzieś w trasie i silnik juz sie w miare zagrzeje, sprawdz ręką dolny przewód przepływu płynu przez chłodnicę. Jeśli jest ciepły to znaczy ze płyn robi duży obieg i masz odpowiedz na Twoje pytania.

    Dodano po 2 [minuty]:

    skalinio napisał:
    Dopiero jak chwile przytrzymałem na obrotach grzało cieplejsze. Jakas masakra.
    Na moje to wina termostatu, albo sie przyciął albo syfek blokuje całkowite zamknięcie
  • Poziom 24  
    DamianVWB5 napisał:
    Dodano po 2 [minuty]:

    skalinio napisał:
    Dopiero jak chwile przytrzymałem na obrotach grzało cieplejsze. Jakas masakra.
    Na moje to wina termostatu, albo sie przyciął albo syfek blokuje całkowite zamknięcie


    No niekoniecznie, niech autor wypnie nagrzewnice z obiegu i spróbuje przepłacać wodą z kranu, w odwrotną stronę niż płyn krąży.Dwa węże, jeden do kranu, drugi w zasilanie nagrzewnicy i przed garaż aby syfu w nim nie narobić. Ja coś takiego robiłem w dwóch autach i ogrzewanie zawsze wracało.I druga sprawa jak się rozgrzeje należało by sprawdzić węże od nagrzewnicy.
  • Poziom 19  
    Nie bardzo widać na foto, ja wiem o co kaman ale nie wiem czy autor bedzie wiedział jeśli tego nie robił, ale moze też to zrobić z każdej strony wodą przelać porządnie, ale niech użyje tego plukacza.

    Spuścić płyn jeśli jest dobry w miare zalać wodą układ do normalnego stanu i wlać płukacz i zrobić ze 20km z grzaniem na maxa
  • Poziom 24  
    Hmm tylko takie foto miałem. Płukanie jak najbardziej tylko po tym zabiegu, bynajmniej ja musiałem samą nagrzewnice wypłukać z węża pod ciśnieniem. A powód bardzo prosty, rdza i inne syfy zatrzymały się w nagrzewnicy, która to ma cieniutkie kanaliki i zadziałała jak sito. Efekt był u mnie taki że tydzień po Wymianie płynu i profilaktycznej płukanie zrobiła się zima w aucie, i stąd pomysł płukania w przeciwną stronę niż kierunek przepływu płynu chłodzącego.
  • Poziom 7  
    Dzieki za podpowiedzi. Dolny przewód przy chłodnicy jest zimny, wiec wszystko ok. Ale panowie powiem wam coś co mi dało do myślenia, kiedyś jak miałem jeszcze stara chłodnice która ciekła wsypałem proszek uszczelniający, więc pewnie mam syf w nagrzewnicy. Dziś dzwoniłem do mechanika i powiedział to samo co "marseluss_2009" .Wiec jak tylko mrozik odpuści przepłucze nagrzewnice wodą. Dodatkowo przepłucze elektrozawór, chyba ze on jest walnięty. Z płukaniem Prestolem na razie się wstrzym bo słyszałem ze niszczy przewody. Dzieki panowie, jeśli cos wam jeszcze wpadnie do głowy to czekam na posty.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Uszczelniacz w proszku nie ma nic do rzeczy i nie niszczy zadnych przewodów. W moim pasku tez lekko ciekła chłodnica( wilgotna) wsypałem ten proszek nie cały do dzis przewody całe- efekt : chłodnica sucha i grzeje tak jak powinien, nic nie zamula Tzn chłodnica zimna bo jest tylko na małym obiegu do nagrzewnicy.

    Do autora: (zaczynaj od najtańszych kosztów) spróbuj jeszcze przepłukać z tym dodatkiem- przelej woda porządnie w przeciwnym kierunku jak płyn kąży (kolega wyzej napisał)

    Do autora, wiesz jak działa proszek uszczelniający? poczytaj w internetach
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    skalinio napisał:
    Dolny przewód przy chłodnicy jest zimny, wiec wszystko ok. Z płukaniem Prestolem na razie się wstrzym bo słyszałem ze niszczy przewody.

    Z Prestolem spokojnie, na forum Mazdy niemal wszyscy to stosujemy, i auta śmigają,
    Ejektrozawór hmm jeśli masz tak jak w mercach, w komorze silnika i za nim przewód jest ciepły, znakiem on jest dobry a uwalona nagrzewnica.
  • Poziom 7  
    jutro będę płukał nagrzewnice i elektrozawór zobaczymy efekt. jak nie pomoze użyje Prestolem. Dam znac jaki efekt
  • Poziom 7  
    Panowie mam nadzieje że temat zamknięty. Przepłukałem nagrzewnice i wszystko wróciło do normy, nawet na gazie zaczął lepiej chodzić. Przejechałem ok 15 km i trochę po miescie, wszystko było ok. Zobaczymy jak w kolejne dni będzie się zachowywać.
    Na razie dziekuje wszystkim za pomoc.
    Temat zamknę po weekendzie.
  • Poziom 19  
    Zasyfiony był układ? Nowy płyn czy wykorzystałeś stary?

    Dodano po 25 [sekundy]:

    opisz troche...
  • Poziom 7  
    2 miesiące temu wymieniłem chłodnice i nowy płyn wlałem. trzeba zdjąć dwa wężyki idące do nagrzewnicy i przepłukać w odwrotny obrót jak leci obieg, ponieważ w nagrzewnicy sa 3 mm kanałki które trzeba w drugą strone przepchać , żeby wywalic syf... Płyn został ten sam . Wiadomo troszkę plynu wyleci wiec trzeba uzupełnić. Dziś jeszcze raz się przejechałem i ok.