Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atmega328p - Programowanie procesora-początki

kotek12321 28 Lis 2014 00:52 1068 4
  • #1 28 Lis 2014 00:52
    kotek12321
    Poziom 12  

Witam,
    Jestem dość nowym programistą mikroprocesorów, bawiłem się często na Atmega8 i Atmega16. Ostatnio na ebay'u zamówiłem w dość dobrej promocji procesor Atmega328p i tu rodzi się moje pytanie. Wiem że jest on używany w płytkach Arduino lecz ja chciałbym używać go tak jak do tej pory Atmega16 czyli programować na płytce stykowej. Czy będę mógł to robić za pomocą zwykłego programatora pod USB którego używałem przy Atmega 16?
    Na ebay'u widziałem też Atmega328p z wgranym bootloaderem Arduino i był on trochę tańczy, czy jeżeli kupiłbym ten procesor to też mógłbym go normalnie programować?

Z góry przepraszam za takie pytania lecz nie mogę nidzie znaleźć na nie odpowiedzi gdyż wszystkie początki kręcą się wokoło procesora Atmega8.
    Dzięki za pomoc

0 4
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #2 28 Lis 2014 05:28
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Witam.

Nie piszesz jaki programator używasz, jeżeli więc za cyt. "zwykły programator" uważasz np. USBasp, to będziesz mógł programować ten mikrokontroler na płytce stykowej bez potrzeby wgrywania bootloadera Arduino, czyli po prostu zaprogramować plikiem .hex.

Gdzie należy szukać o tym informacji? Zobacz dokumentację ATmega8 i ATmega328p pod kątem punktu: Serial Downloading

kotek12321 napisał:
    Z góry przepraszam za takie pytania lecz nie mogę nidzie znaleźć na nie odpowiedzi gdyż wszystkie początki kręcą się wokoło procesora Atmega8.

Nie ma za co przepraszać - każdy z nas kiedyś zaczynał :)

0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 28 Lis 2014 11:04
    kotek12321
    Poziom 12