Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGX 440 - Nagrzewnica nawiew

uhr 28 Lis 2014 08:25 19362 39
  • #1 28 Lis 2014 08:25
    uhr
    Poziom 17  

    Man tgx 2010 z nawiewu jak się da się na gorące powietrze leci letnie klimatornik.
    Jaka jest zasada działania klapy nawiewowej jakiś zawór czujnik?

    Dziekuje

    0 29
  • TermoPasty.pl
  • #2 28 Lis 2014 21:16
    uhr
    Poziom 17  

    Ponoć jest zawór nagrzewnicy może ktoś podpowie gdzie on się znajduje?

    4
  • #3 28 Lis 2014 22:14
    kakibara
    Poziom 28  

    Witam, kolegę po 1-sze sprawdził bym czy nagrzewnica cała jest gorąca, 2 jest on - proszę wykręcić radio i zobaczyć że na rurce która wchodzi do nagrzewnicy jest zawór elektryczny, jest to inny model niż w tga który występował obok wlotu filtra powietrza pod maską, może być uszkodzony sam w sobie lub się zawiesił?, u mnie w zakładzie ponoć pomaga nieraz kalibracja silniczków, ja bym zaczął od zdjęcia przewodów pod maska- stracisz śladowe ilości plynu chłodniczego i małym ciśnieniem powietrza sprawdź czy jest drożna i czy nie wyplywa siwy kolor płynu- coraz więcej u nas się pojawia aut z niedrożna nagrzewnicą. jeżeli będzie zamulona spróbuj ja przepukać, następnie test czy jest ciepło, jeżeli pomoże nie musisz wyciągać deski na zewnątrz. poprawnie było by przy zamulonej- niedrożnej wymienić na nową.

    4
  • #4 29 Lis 2014 06:34
    uhr
    Poziom 17  

    Kalibracja na jakiej zasadzie sie ja robi ? autocomem zrobię ?
    Czyli w tga zawór jest dostępny od zewnątrz a w tgx pod deską i trzeba dojść od strony radia ? radio jak się wyjmuje ?

    3
  • #5 29 Lis 2014 18:34
    kakibara
    Poziom 28  

    witam, na zasadzie kalibracji silników, nie wiem czy twój komputer to potrafi, ponieważ ja pracuje na mancats 3, ciebie interesuje tgx - zawór jest w środku, tga ma inny zawór, z radia wyciągasz duże pokrętła -wystarczy je pociągnąć, po zdjęciu pokręteł zobaczysz główkę śruby torx. po jednej na stronie, kable myślę że dasz radę rozłączyć. pozdro.

    0
  • #6 29 Lis 2014 19:17
    uhr
    Poziom 17  

    a to jest kalibracja silników wszystkich podzespołów czy jak to rozumieć.

    2
  • #7 01 Gru 2014 09:58
    uhr
    Poziom 17  

    A czasem nie ma tego zaworu z przodu pod maska to ten zawór ?


    Man TGX 440 - Nagrzewnica nawiew

    3
  • #8 01 Gru 2014 23:15
    kakibara
    Poziom 28  

    tak to jest ten zawór, w tgx przenieśli go pod radio kilka lat temu.

    7
  • #9 01 Gru 2014 23:54
    uhr
    Poziom 17  

    Patrzałem w 3 tgx 2009/2010 rok i jest z przodu też? Od którego roku przenosili?

    1
  • #10 06 Gru 2014 21:56
    kakibara
    Poziom 28  

    Witam,u nas w firmie od 2009, a na 100% od 2010 u nas wszystkie.pozdrawiam

    1
  • TermoPasty.pl
  • #11 07 Gru 2014 00:08
    uhr
    Poziom 17  

    Ten pechowy oczywiście nie ma z przodu :(
    Porównałem dwa auta oba się grzały.
    W tym co słabo grzeje i nie ma z przodu zaworu
    Podczas grzania dop i powrót ciepły.
    W tym co grzeje dobrze i zawór ma z przodu to podczas grzania powrót letni a gdy wyłącze grzanie to oba bardzo ciepłe bo omijają nagrzewnice i nie ma gdzie oddać ciepła ?
    W tym drugim tego nie ma podczas grzania oba ciepłe a gdy wył grzanie powrót letniawy ledwo.
    I to jest dziwne bo z tego co patrzałem to zawór blokuje powrót z nagrzewnicy jak dostaje prąd i nie ma w niej obiegu i wraca od razu i oba powinny być bardzo ciepłe jak w tej co jest ok grzanie tak na chłopski rozum.
    Więc ściągłem węże i pchnałem wodą z węża i dopiero po chwili małym ciurkiem zaczeło lecieć z powrotu a węża nie umiałem utrzymać take ciśnienie ,powinno normalnie lecieć czy taki opór jest ok?
    Jak się dostać do tego zaworu radio wyciągnięte ale jedynie widać rurki i bok nagrzewnicy.
    Nawet gdyby padł zawór w jedej lub drugiej pozycji to by musiał grzać non stop lub wcale? Ale przelot powinien być w jednym i drugim przypadku?
    Czy auto z zaworem po maska czy pod deską rozwiązanie takie same ? W ten sam sposób podłączone tam jest?
    Dzieki

    2
  • #12 08 Gru 2014 21:14
    kakibara
    Poziom 28  

    cześć nie jest tak samo podłączone, w przewód od strony radia jest wpięty ten zawór - jak spojrzysz dobrze zobaczysz tryby - bieżnie po której otwiera się i zamyka się zawór, sprawdź to, może uległ uszkodzeniu silnik, jeżeli nagrzewnica jest drożna. pozdro

    0
  • #13 08 Gru 2014 22:49
    uhr
    Poziom 17  

    Kurcze sprawdze raz jeszcze jak zjedzie kierowca ale jak sie wpisze vin i ten zawór to wyskakuje ten sam jaki jest w tgs i tga może ty masz fotkę jak on wygląda?

    0
  • #14 09 Gru 2014 16:38
    svavecone
    Poziom 25  

    Jezeli usterke masz od samego poczatku to do wymiany moze byc sama nagrzewnica . W MAN-ie o tym wiedza ;) . Wymieniaja to bez dodatkowych kosztow , ....przynajmniej u nas tak robia .

    0
  • #15 09 Gru 2014 18:16
    uhr
    Poziom 17  

    A co sie z nia dzieje? Nawet jak po gw jest? To 2010 rok

    Czyli w tych nowych manach jest jakiś silniczek który przesuwa zawór ?

    1
  • #16 10 Gru 2014 13:22
    svavecone
    Poziom 25  

    Nie moge udzielac zbytnio informacji co i dlaczego sie z nia dzieje , zadzwon do serwisu i wypytaj.Byc moze ,ze rozne kraje maja inne warunki gwarancji ,tzw " dobrej woli" czy terminow napraw .Nie wiem jak to jest w Polsce .
    Zawor jest w srodku , pod deska rozdzielcza ,zasilany silniczkiem/sterownikiem klimatyzacji , dostep tragiczny , caly kokpit trzeba rozebrac .
    Jak ktos jest wytrwaly i zdolny to moze podmienic sam silniczek z innym, ktorych jest kilka (takich samych ) w obrebie klimatyzacji , np. w sterowaniu klap nadmuchu powietrza .

    -1
  • #17 10 Gru 2014 15:58
    uhr
    Poziom 17  

    Wszystko ok ale zasada taka sama strrowanie inaczej i zawor rozwiazany, jak wlacze ogrzewanie to powrot powinien być letni jak zamkne to ciepły jak zasilanie bo powraca od razu tak jest w innych .
    A tu jak wlacze ogrzewanie to powrót letni a jak wył to zimny powrót. I to jest dziwne

    2
  • #18 10 Gru 2014 16:10
    kakibara
    Poziom 28  

    do svsvecone on tego zaworu nie podmieni bo skąd wziąć krótkiego torx-a żeby odkręcić śrubki, które trzymają silniczek? kolego uhr zasada jest taka nagrzewnica ma być goraca jak bardzo? tak bardzo jak temperatura cieczy w obiegu malym bądź dużym po otwarciu termostatu miałeś to sprawdzić, nie ma dalej odpowiedzi. sciagnij kratke ze srodkowych nawiewów włóż do srodka reke i zobacz czy na końcu jest cala goraca- po prawej stronie podpowiadam, silniczek po podlaczeniu kostki kalibruje się automatycznie i to jest pozytywna reakcja. proszę napisz jakie było rozwiązanie, i ile kosztowalo cie zmienienie tej nagrzewnicy?

    0
  • #19 10 Gru 2014 19:07
    uhr
    Poziom 17  

    Dzięki za podpowiedź jak zjedzie w sobotę wyjmę nawiewy i sprawdze tak jak mówisz.
    Dotykałem tylko bok nagrzewnicy od strony radia i była rurka tak samo ciepła jak doprowadzająca ale jak dalejnie wiem.
    Ten silniczek zamyka i otwiera zawór na 3 węze jak w tym starym i gdyby sie nie otwierał to powinna cała ciepła woda wracać powrotem? Lub non stop grzać?
    A co masz na myśli podłączenie kostki ? Tej wpinanej w silniczek? Czyli należy ja wypiąć i ponownie wpiąć i sie ustawi? Zapłon włączony ? Ogrzewanie też?
    Da się to zrobić poprzez radio?

    0
  • #20 15 Gru 2014 22:59
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Nie tak dawno miałem coś podobnego na warsztacie. Z tym, że tam zawór nagrzewnicy był pod maską z lewej strony ( z lewej strony pojazdu lub mechanika zwróconego w kierunku jazdy ). Sam dostęp do nagrzewnicy to kiszka. Cały kokpit trzeba zdjąć i jest z tym naprawdę sporo roboty. Dziwi mnie to, że nie wiesz czy nagrzewnica jest gorąca czy nie. Jak silnik jest rozgrzany to nagrzewnica ma być gorąca. Samo dostęp do nagrzewnicy jest banalnie prosty. Można tam włożyć rękę przez środkowe nawiewy po ich wcześniejszym zdemontowaniu. Wystarczy do tego wyjąć listwę i odkręcić 2 srebrne śruby Torx.

    0
  • #21 15 Gru 2014 23:02
    uhr
    Poziom 17  

    Listwa powiadasz mówisz o tej obramówce chromowanej ?
    Bo nie chce jej połamać

    1
  • #22 15 Gru 2014 23:10
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    uhr napisał:
    Listwa powiadasz mówisz o tej obramówce chromowanej ?
    Bo nie chce jej połamać


    Dokładnie o tej.

    0
  • #23 16 Gru 2014 10:43
    svavecone
    Poziom 25  

    Nie doczytam i glupoty pisze :( . Mialem na mysli nowy rodzaj zaworu z silniczkiem krokowym, a tutaj mowa o technicznym rozwiazaniu z poprzedniej generacji TGA . Przepraszam za gafe .
    Podlacz nagrzewnice na krotko , tzn wypnij z rurek zawor pod maska i podlacz bezposrednio nagrzewnice do przewodu zasilajacego i odplywu plynu. ( oczywiscie trzeba dobrac jakies kawalki gumowych przewodow odpowiedniej dlugosci ) . Powinienes miec grzanie na max-a .

    0
  • #24 16 Gru 2014 15:46
    uhr
    Poziom 17  

    Tu akurat jest ten nowy zawor przy radiu i nie da sie tak zrobic.
    Zawór pracuje trybka chodza zamyka i otwiera przelot jest przez nagrzewnice lub zamknięta totalnie jedynie zapowietrzona lub zakamieniona że oddaje mało ciepła.
    Odpwietrzacie w jaki sposób górny wąż wypiety aż przeleje?

    0
  • Pomocny post
    #25 16 Gru 2014 23:22
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ja nie odpowietrzałem w żaden sposób. Wlałem płyn do zbiorniczka, krótka jazda próbna i dolewka nie całe 5 litrów i po sprawie.

    Może być nagrzewnica zamulona - nie było czasem tak, że w lato na wodzie jeździli?? Kilka tygodni temu wymienialiśmy nagrzewnicę w Scanii R. Stara nagrzewnica była tak zamulona, że ciężko ją było w jednej ręce utrzymać. A z kolei nowa tak lekka, że kolega myślał, że pusty karton mu daję.

    0
  • #26 16 Gru 2014 23:45
    uhr
    Poziom 17  

    A przelot miała normalny?
    Raczej petrygo zawsze.

    0
  • #27 16 Gru 2014 23:59
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    uhr napisał:
    A przelot miała normalny?


    A myślisz, że dlaczego ją wymienialiśmy??

    Nie miała prawie w ogóle przelotu. Była tak zamulona, że kierowca podczas jazdy koc na kolana kładł. Po wymianie nagrzewnicy jak ręką odjął. Ostatnio się kierowca chwalił, że jak były te poranne mrozy to w kabinie już po 4 - 5 km ciepło.

    1
  • #28 17 Gru 2014 06:52
    uhr
    Poziom 17  

    Pytam bo u mnie jest przelot jak talala właśnie a nie grzeje zawór otwiera sie a może być przytkana tak że początek grzeje i od razu wraca i nie idzie przez cała nagrzewnice?
    Jak te plastki z nawiewów ściągnąć żeby ich nie połamać?
    Nagrzewnica cały czas jest w tgx w obiegu tylko albo jedt ciepła albo zimna? Żadnej tam klapki nie ma.
    Dolot wrzątek powrót wrzątek i ciepło ledwo ledwo.

    0
  • #29 17 Gru 2014 09:29
    svavecone
    Poziom 25  

    Czyli jak masz zawor z silniczkiem krokowym to nagrzewnice wymieniali w ramach "problemu serwisowego" . Jest jeszcze zawor "bypass" na ramie ,na wysokosci przedniego prawego kola , jak ten przepuszcza to bedzie podobny efekt. Tez mozna go wypiac w celach testu .

    3
  • #30 17 Gru 2014 09:36
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    uhr napisał:
    Jak te plastki z nawiewów ściągnąć żeby ich nie połamać?


    Spróbuj je podważyć delikatnie z czuciem. Z tego co pamiętam to wychodziły bez większego problemu.

    1