Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Telefony VOIP i wirualan centrala

28 Lis 2014 10:16 849 9
  • Poziom 9  
    Witam czy jest ktoś w stanie mi trochę podpowiedzieć poszukuję jakiegoś rozwiązania opartego na telefonach IP, tłumaczę jak by to miało wyglądać a więc potrzebował bym system działający bezprzewodowo z słuchawkami w ilości około 60 z w miarę dużym zasięgiem komunikacja odbywała by się poprzez stacje bazowe DECT i moje pytanie da się takie stacje podłączyć bez cetrali fizycznej na miejscu czy jest możliwość wpięcia do switcha i przełaczenia na wirtualna centrale ?

    Czy mógłby ktos polecić taki system tzn z propozycją urządzeń i tak ogólnie opisać jak by to mogło wyglądać ?

    Fajnie by było gdyby taki system nie był zintegrowany z jedna marka aparatów, ponieważ wszystkie dedykowane aparaty z reguły są drogie.
  • Poziom 9  
    System wirtualnej centrali możesz wykorzystać z rozwiązaniem Callex Cloud. Do niego podpinasz urządzenia, które najlepiej współpracyują z systemem. ( do wyboru od Cisco przez gigasety po Yealinki) Działają też dectowe Gigaset A510IP więc stosunkowo tanio można zamknąć temat telefonów.

    Dodano po 3 [minuty]:

    O samej centrali i rozwiązaniu możesz poczytać tutaj: Centrala-telefoniczna-VoIP-Datera-Call-eX-Cloud albo na stronie Datery:
    Callex Cloud


    Telefony bezprzewodowe DECT - Gigaset A510IP powinny działać bez problemu ale potwierdziłbym u producenta.

    Mozna pokusić się o systemy bezprzewodowe IP Dect PRO Gigaseta.
    Wykorzystując stacje bazowa Gigaset N720 IP PR
    i słuchawki /Gigaset-S510H-PR
  • Poziom 9  
    A jeszcze taki pomysł mam na słuchawki VOIP IP WIFI bez stacji DECT tylko jakiś dobry AP czy może ktoś testował jakieś słuchawki WIFI i mógłby mi powiedzieć czy to działa czy się sprawdza ??
    Ewentualnie może jakaś marka sprzętu w przystępnej cenie ??
  • Poziom 27  
    Testowałem linksys-a. Słuchawka działa ale DECT działa zdecydowanie lepiej i dłużej na jednym ładowaniu.
    WiFi jest prądożerne i w przypadku telefonów linksysa trzeba je było codziennie ładować. Do tego sieć WIFI musiała idealnie pokrywać teren. Nic bardziej nie irytuje jak telefon który nie działa w momencie kiedy jest najbardziej potrzebny :)
  • Poziom 9  
    A czy miałeś do czynienia z jakimś dobrym VOIP DECT ja poszukuje rozwiązania które by się sprawdziło w dość dużym budynku są hale produkcyjne ale również biura oraz piętro no oczywiście wszędzie musi działać telefon :) no i każdy by chciał mieć telefon przy sobie jak się przemieszcza po firmie.
    Z tego co czytałem DECT VOIP tylko 8 połączeń jednoczenie wychodzących może wykonać a to troszkę za mało może jakieś pomysły ??
  • Poziom 9  
    Liczba połączeń wychodzących zależy od liczby baz jakie zastosujesz. Z rozwiazań Gigaset serii PRO w Gigaset 510IP Pro masz 4 jednoczesne połączenia. Z kloei na Gigaset A510 IP masz tylko dwa.

    Kupując kolejną bazę zwiększasz dwukrotnie liczbę linii na których mozesz wykonać jednoczesne połączenia. Warto się jednak zastanowić ile faktycznie potrzebujesz max liczby linii.

    Podobnie do Gigaset, 8 jednoczesnych połączeń w ramach bazy masz w stacji bazowej RTX 8660 W ramach jednego systemu możesz podłączyć do 40 stacji bazowych.

    Dla zwiększenia zasięgu w ramach budynku można zastosować Stacje zwiększające zasięg - Gigaset Repeater DECT albo odpowiednio Repeater RTX 4024
  • Poziom 9  
    Potrzebuje 60 aparatów telefonicznych które pracowały by bezprzewodowo z wirtualną centralą to było by idealne rozwiązanie .
    To nasuwa się kilka pytań czy można się poruszać między stacjami DECT czy słuchawki są przypisane do konkretnej bazy i moga się poruszać tylko w jej obrębie, no i jeśli jedna stacja jest na pietrze a druga na dole to czy słuchawka sie przełączy automatycznie podczas rozmowy ?
  • Poziom 27  
    W zasadzie może to głupie ale dlaczego by nie zastosować gsm-u z numerami w sieci korporacyjnej ?? połączenia między numerami korporacji można mieć darmowe.
  • Poziom 9  
    na systemach multi dect, czyli rozwiązania PRO Gigaseta (poza N510IP) i RTX, jest funkcjonalność "handover". Słuchawka przelogowuje się do kolejnej stacji bazowej przez co swobodnie można się z nią przemieszczać nawet podczas rozmowy. Przed wdrożeniem robi się też pomiar zestawem testowym (baza i 2 słuchawki), który pozwoli na oszacowanie gdzie powinny znajdować się stacje bazowe tak aby pokrywały zasięg obiektu. System multidect to rozwiązania nawet do 100 użytkowników.

    Na wifi nie da się tego zrobić, nie ma takich rozwiązań na rynku.
  • Poziom 9  
    Jeśli chodzi o rozwiązanie GSM mowa tu o wirtualnej centrali i komórkach, to tak koszt komórki dla każdego pracownika plus opłata za każdy numer telefonu oraz opłata abonamentowa co miesiąc za wirtualną centralę w zależności od tego, jakie ustawienia nas interesują.

    Komórki muszą być w tej samej sieci, żeby mogły się przełączać między sobą wewnątrz.

    Dodano po 12 [minuty]:

    To proszę napisz jakiś przykładowy sprzęt na którym mogło by to działać razem z słuchawkami oczywiście w taki sposób jak opisałeś oraz ilość równoczesnych połączeń wychodzących. A ten zestaw testowy w jaki sposób można go uzyskać co by można przetestować , a taki test robi się samemu czy to jakaś firma robi przed wdrożeniem takiego systemu.

    A stacje DECT wpina się do centrali telefonicznej czy wpina się do switcha i konfiguruje konta SIP ??
    ---
    A czy mógłby ktoś polecić jakiś telefon VOIP WIFI który ma taką funkcje jak roaming ??

    PS. Nie pisz posta pod postem! Spacje, po co tyle "?"?
    [_P_]