Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kawasaki KE 125 - Regulator napięcia czy mogę zastosować jakiś zamiennik.

tzborowski 28 Lis 2014 14:24 1632 6
  • #1 28 Lis 2014 14:24
    tzborowski
    Poziom 2  

    Witam,
    zwracam się z prośba o pomoc w naprawie mojego Kawasaki KE125. Obecnie maszyna nie działa z powodu poprzecinanego okablowania przez nieudolnego mechanika. W załączniku przesyłam schemat okablowania. Największą bolączką jest brak Regulatora napięcia, pozostałe elementy udało mi się odnaleźć w instalacji. Mam 2 pytania odnośnie instalacji.


    1. Odnalazłem w internecie oryginalny regulator do mojego motocykla i wychodzi z niego więcej kabli niż przedstawia to schemat (załącznik) . Moje pytanie - Jak go prawidłowo podłączyć? Regulator nazywa się: "KOKUSAN DENKI RS2145" Numer katalogowy # 21066-1012. Jest dostępny na aukcji ebay:

    Kawasaki-KE-125-KE125-1982-1981-Enduro-motocycle-rectifier-regulator-electrical


    2. Czy mogę oryginalny regulator zastąpić czymś bardziej dostępnym na Allegro? Jeżeli ktoś posiada wiedzę na ten temat prośba również o instrukcję podłączenia zastępnika.

    POZDRAWIAM!

  • #2 28 Lis 2014 21:46
    sorier
    Poziom 18  

    "Regulator" to trochę za dużo powiedziane :) bo to tylko dwie diody i one niczego nie regulują. Co prawda mogą być w jakiejś obudowie (wtedy ten "regulator" ma trzy kabelki), ale to wciąż tylko 2 diody.

  • #3 28 Lis 2014 23:22
    tzborowski
    Poziom 2  

    @sorier no niestety nie pomogłeś... regulator z załącznika nie wygląda jak 2 diody z 3 kabelkami. Jeżeli możesz to potraktuj 2 diody jako błąd w schemacie i napisz jak podłączyć do schematu okablowania przesłanego wcześniej regulator z załącznika. Pozdr i dzięki za dobre chęci

  • Pomocny post
    #4 29 Lis 2014 01:29
    sorier
    Poziom 18  

    2 żółte w kostce - cewka ładowania iskrownika
    czarny/żółty - masa
    biały/czerwony - ładowanie prosto do akumulatora (z pominięciem stacyjki)
    brązowy - do stacyjki, do styku na którym jest "+" po włączeniu stacyjki na "ON"

    Tak to powinno być podpięte do odpowiedniej instalacji. Ale jeżeli masz instalacje bez reglera za to z diodami, to najprawdopodobniej nie będzie działać bo cewki ładowania w iskrowniku są różne zależnie od wersji instalacji. Poznasz to po tym, ze z cewki (magneta) wychodzą te same kolory przewodów co z reglera lub diod.

  • #5 29 Lis 2014 17:07
    tzborowski
    Poziom 2  

    Super - dziękuję za pomoc!!! Może powinienem na początku zaznaczyć, ze jestem totalnym amatorem jeżeli chodzi o elektrykę.
    moim największym problemem jest to, że w zasadzie w ogóle nie mam instalacji w tym motocyklu i muszę ją sam zbudować od podstaw. Co mi radzisz? Czy zbudować ją na podstawie jakiegoś uniwersalnego regulatora, czy na podstawie diod? i jak powinien się wtedy zmienić schemat bo nie bardzo rozumiem tego co napisałeś.

  • #6 30 Lis 2014 17:44
    sorier
    Poziom 18  

    Zrób tak jak powinno być. Jeżeli układ ładownia był na diodach to nie ma sensu zakładać reglera bo jest zbędny. Jeżeli układ był z reglerem, to założenie samych diód bez reglera wygotuje ci akumulator na wysokich obrotach.

    Przede wszystkim jaki to typ KE125? Oznaczenie modelu (np. A12)? Nr ramy (np. k1091)?

  • #7 12 Kwi 2015 17:26
    cr250r
    Poziom 8  

    Witam ja mam z kolei bn 125 eliminator. Wyjalem trochę stopiony regulator ale to nie oryginalny. Oryginalny jest metalowy i ma śruby po skosie.ktoś dorobił kable i kostki do Niego. Nie wie czy dostanę taki sam a oryginał nie wiem jak podłączyć tych kabli.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo