Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Multimetr FlukeMultimetr Fluke
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G 1.7 dti isuzu 2000r - Szybko rozładowujący się akumulator

28 Lis 2014 18:48 1317 5
  • Poziom 8  
    Witam, zakupiłem ten model samochodu pół roku temu, na wstępie zaznaczę, że na kwestiach motoryzacyjnych znam się bardzo niewiele.

    Tydzień temu astra nie odpaliła mi po kilkunastu godzinach postoju (o dziwo, bo poprzedniego dnia zrobiłem prawie 200km, a wcześniej stała 3-4 dni i paliła bez problemu). Akumulator jest dość nowy (ma ok. roku, wiem, bo samochód od znajomego). Po naładowaniu jeździłem tydzień (dość niewiele, po kilka-kilkanaście km dziennie).

    Dzisiaj odpalił odpalił bez problemu, zrobiłem kilka krótkich kursów i pod marketem po dosłownie 2-minutowym postoju akumulator znów odmówił posłuszeństwa.

    Tutaj pytanie, czy to wina akumulatora, czy może to być coś innego (czytałem podobne wątki i zwróciłem uwagę na alternator, ale nigdzie objawy nie były identyczne). Proszę o jakieś porady, bo nie chcę niepotrzebnie wymienić dobrego akumulatora.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
  • Multimetr FlukeMultimetr Fluke
  • Poziom 8  
    Ok, skończy się na wizycie w jakimś warsztacie w celu pomiarów, bo raz nie mam odpowiedniego sprzętu, a dwa mógłbym tego nie ogarnąć. Dziękuję za naprowadzenie.
  • Poziom 8  
    Pomiary wyszły ok, przynajmniej tak stwierdził mechanik. Powiedział, że trzeba zmierzyć wtedy, kiedy nie odpali, bo inaczej nie da się jednoznacznie określić przyczyny. Cóż teraz z tym zrobić? Czekać aż nie odpali?
  • Poziom 30  
    Jakie objawy? Mi to wygląda na problem z rozrusznikiem.
  • Poziom 11  
    Dobrym rozwiązaniem byłoby podpięcie do instalacji woltomierza. Może dałoby się obadać napięcia podczas rozruchu, po uruchomieniu auta czy na postoju...
    Sprawdź jeszcze kwestie oświetlenia - jak świecą lampy gdy nie możesz odpalić? Bo może ogólnie aku ok i alternator też, a problem właśnie w niepewnym rozruszniku.

    Ja w A6 C4 1.9TDI też miewam problemy z rozruchem (ale to w innym wątku) i jak mi aku zdychał to woltomierz w zegarach podczas grzania świec pokazywał ok 11V i dochodził do ok 12V po wyłączeniu przekaźnika. Po 2 dniach wskazówka woltomierza operowała minimalnie niżej (o ok 0,3-0,5V i już auto nie kręciło wcale).
    W moim przypadku wysysać akumulator mogło źle podłączone radio (trwają testy po doładowaniu akumulatora i przełączeniu kostki radia). Obecnie nawet w trakcie grzania świec woltomierz pokazuje ponad 12V i więcej po wyłączeniu grzania i odpala elegancko...