Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 4 1.9 TDI - Ciezkie zapalanie na zimnym silniku

28 Lis 2014 21:49 2118 8
  • Poziom 9  
    Witam.Jestem posiadaczem golfa 4 z silnikiem 1.9 tdi 90-cio konny(pompa).Od jakiegos czasu po dluzszym postoju ,kiedy silnik jest zimny a na dworze tez nieco chlodniej auto zapala ciezko,przy tym z rury wydechowej wydobywa sie bialy gryzacy dym o zapachu nispalonej ropy(to napewno nie para wodna).Swiece grzeja krotko(mniemam ze grzeja bo temperatura na dworze to raptem 2 stopnie).Odpialem czujnik temperatury plynu chlodzacego-swiece nagrzewaja sie ok 10-15 sekund-ale to chyba norma bo komputer otrzymuje informacje o temperaturze zewnetrznej minus 40 stopni.Wtedy auto zapala w miare normalnie,bez dymu z wydechu.Z zapietym czujnikiem-znow to samo-ciezko z dymem a na wolnych obrotach wciaz z gryzacym "zapachem" spalin.Swiece wymienione,kat wtrysku ustawiony,akumulator nowy,rozrusznik sprawny,przekaznik swiec chyba tez.Pomyslow brak....-gdy motor cieply-pali "na dotyk"
  • Texa Poland
  • Admin grupy Samochody
    Sprawdzić jaką temperaturę widzi sterownik silnika przed porannym odpaleniem.(testerem diagnostycznym)
  • Texa Poland
  • Moderator Samochody
    Słabe cienienie sprężania, podlewające wtryski, spalone świece - jest tego trochę do sprawdzenia. Z miauczącym, zbyt słabym rozrusznikiem będzie to samo.
  • Poziom 10  
    Zdecydowanie wygląda to na czujnik temp.Tak jak napisał kolega T5 odczyt testerem.
  • Poziom 9  
    Witam-dziekuje za odpowiedzi-temperature sprawdze jutro-tymczasem wymienilem czujnik na nowy.Czujnik "zapiety"-pali ciezko-czujnik "odpiety"-auto pali na "dotyk"...-nowy czujnik-reakcja ta sama.Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Tu chodzi nie o jego wymiane a sprawdzenie tego, co widzi sterownik silnika.
  • Poziom 33  
    To przyglądnąłbym się temu co pisał robokop czyli rozrusznikowi, zobacz jakie obroty wału widzi sterownik, jeżeli poniżej tych 230 czy 250 obr/min to może być kłopot. No i kąt wtrysku też bym sprawdził i dawkę rozruchową. Bez diagnostyki to będzie chodzenie po omacku.
  • Poziom 10  
    Mówiąc czujnik temp zawsze to tyczy czujnika wraz z jego obwodem.Rób tak jak ci kledzy podpowiadają sprawdz co widzi sterownik,pewnie wiązka do sprawdzenia lub nie ten czujnik na widelcu

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chociaz z drugiej strony sterownik widzi odpiecie czujnika takze kresle co napisalem wczesniej
  • Poziom 32  
    Sprawdź kąt wtrysku. Podłącz VAG silnik rozgrzany
    VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2
    zablokować nastawy

    Wartość 50-55 zależnie od silnika.

    Gryzący dym to niespalona ropa z uwagi iż zostaje wstrzyknięta do cylindra w złej chwili.
    Przerabiałem to w swoim. Objaw ciężki rozruch, przy pierwszym zimnym rozruchu.

    Mogę podesłać manual