Witam, posiadam Citroena C3 Picasso 1.6 Vti 120 KM z 2011. Samochód sprowadzony 4 miesiące temu z przebiegiem 39 tyś. Wymienione filtry, olej, świece. Wszystko działa dobrze jedynie potrafi troszkę szarpnąć, głównie po krótkich przejazdach gdy np. z rana odpalam jest w miarę ok, jadę jakiś krótki odcinek 1-2 km miastem. Zostawiam samochód na 1-2 godz. wracam i wtedy podczas jazdy na 1 lub 2 biegu trochę szarpie obroty lekko falują. Po chwili 10-15 sekundach wszystko wraca do normy. Po dłuższych postojach np. wieczornych i rannym odpaleniu zdarza się to bardzo rzadko.
Teraz chcę wyjeździć to paliwo co ostatnio zatankowałem 95 i sprawdzić czy to samo będzie na jakiejś lepszej 98 z BP.
Wczoraj byłem samochodem na podpięciu pod komputer testerem Lexia – dedykowany (taki jak w serwisie ASO) do Citroena. I główną usterką którą pokazywał był błąd F40A, czyli kod defektu 040A -wskaźnik oleju. Jadę na dniach na sprawdzenie tego wskaźnika.
Miał już ktoś coś podobnego? Wiadomo co to za błąd? . W środę go wstawiam na przeczyszczenie układu i sprawdzenie tego czujnika oleju.
Teraz chcę wyjeździć to paliwo co ostatnio zatankowałem 95 i sprawdzić czy to samo będzie na jakiejś lepszej 98 z BP.
Wczoraj byłem samochodem na podpięciu pod komputer testerem Lexia – dedykowany (taki jak w serwisie ASO) do Citroena. I główną usterką którą pokazywał był błąd F40A, czyli kod defektu 040A -wskaźnik oleju. Jadę na dniach na sprawdzenie tego wskaźnika.
Miał już ktoś coś podobnego? Wiadomo co to za błąd? . W środę go wstawiam na przeczyszczenie układu i sprawdzenie tego czujnika oleju.