Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Konserwator Urządzeń Dźwigowych
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.4 16v '05 - checkEngine-czy ASO potrafi precyzyjniej określić usterkę?

29 Lis 2014 11:48 2355 19
  • Poziom 7  
    Witam.
    Posiadam Volkswagena Polo 1.4 16v z 2005 roku. Zaczęła mi się świecić kontrolka check engine (czasem świeci stało, czasem mruga, czasem wcale), w dodatku czasem braknie mu mocy i działa jak "traktor". Elektromechanik podłączył pod komputer i wyskakuje błąd "16685 - brak zapłonu cylinder 1". Zostały wymienione świece, cewki podmieniane, sprawdzono kable, wtryski. Zostałam skierowana do elektronika i tutaj podobnie auto zostało sprawdzone. Kolejny jest typowany rozrząd. To już chyba cena z wyższej półki i może pociągnąć po kieszeni, szczególnie jeśli po wymianie okaże się, że to jednak nie to. Jestem zielona w temacie mechaniki, ale zastanawiam się, czy może jest jakiś sprzęt, który potrafi precyzyjniej określić tą usterkę np w ASO?
    Proszę o pomoc :( .
  • Konserwator Urządzeń Dźwigowych
  • Poziom 25  
    Aso jak to ASO. Oni muszą naprawić auto od tego są. Jak oni czegoś nie dadzą radę naprawić to nikt nie da. Przynajmniej teoretycznie:P W praktyce niestety bywa różnie. Tak czy inaczej szanse na naprawienie samochodu w aso są duże. Ale to bardziej nie za sprawą wiedzy, ale nowych oryginalnych części. Oni się nie szczypią. Co podejrzewają wymieniają na nowe i już. W końcu trafią. Tylko tam to kosztuje niestety.
    U ciebie jeżeli diagnoza z wypadaniem zapłonu jest dobra, trzeba sprawdzić sprężanie i ... Czekaj
    Cewki i kable były sprawdzane... Sprawdzanie kabli to wg mnie mit. Wymienia się na nowe dobrej firmy. Z cewkami podobnie. A u ciebie nie są już cewki zintegrowane w jednej długiej listwie? Wtedy całość się wymienia. Jeszcze zostało coś co steruje tymi cewkami. Moduł zapłonowy albo coś takiego.
  • Poziom 38