Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie EM84 do wzmacniacza push-pull

fifcio13-13 30 Lis 2014 19:01 1743 4
  • #1 30 Lis 2014 19:01
    fifcio13-13
    Poziom 19  

Witam,
    Mam pytanie dotyczące podłączenia lampy EM84 do wzmacniacza push-pull na lampach EL84. Czy moja propozycja jest poprawna? Proszę o ocenę i ewentualną korektę, gdyż jestem początkującym elektronikiem, jeżeli chodzi o układy lampowe. Co prawda miałem już do czynienia z magicznymi oczkami, ale chce się upewnić jak to jest w przypadku takiego typu wzmacniacza. Jeżeli układ jest poprawnie podłączony to u tu nasuwa się moje drugie pytanie, czy można by podłączyć magiczne oczko do anody dolnej lampy na schemacie? Będzie działać tak samo?
    Korzystając z już zaczętego tematu proszę o poradę dotyczącą wyjścia słuchawkowego. Chciałbym takowe mieć w swoim wzmacniaczu, ale jak na razie nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedniego schematu, aby przerobić mój. Widziałem już rezystory dużej mocy równolegle do wyjścia trafo, żeby możliwe było dopasowanie każdych słuchawek, lecz ten pomysł jest bardzo niepraktyczny, będzie się wydzielała duża ilość ciepła na rezystorach. Czy któryś z kolegów mógłby na podstawie mojego schematu wzmacniacza dorysować wyjście słuchawkowe lub naprowadzić mnie w jaki sposób je zrobić?
    Mam jeszcze jedno, ostatnie pytanie. Jaki rezystor zastosować na wyjściu wzmacniacza, gdyby w razie przerwania obwodu z głośnikami nie narazić się na transformatora na spalenie?
    Poniżej zamieszczam schemat mojego wzmacniacza wraz z dołożonym przeze mnie magicznym oczkiem.
    Pozdrawiam

Podłączenie EM84 do wzmacniacza push-pull

0 4
  • Pomocny post
    #2 30 Lis 2014 22:49
    Futrzaczek
    Admin Grupy Retro

fifcio13-13 napisał:
    Czy moja propozycja jest poprawna?

Tak. Wprowadzona asymetria jest pomijalna.
    fifcio13-13 napisał: