Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Vanette diesel - Przebiera i dymi na niebiesko na zimnym silniku

aszenty 01 Dec 2014 00:57 1962 9
  • #1
    aszenty
    Level 12  
    Witam
    Nie dawno kupiłem samochód marki Nissan Vanette (bus) diesel 2,0 z roku 92. Mój problem polega na tym że jak auto odpalam na zimnym silniku to przez pierwsze około 15 sekund chodzi normalnie, później zaczyna przebierać na garach i dymić na niebiesko. Auto zaczyna palić normalnie jak go wkręcę na wyższe obroty do półki się silnik trochę rozgrzeje, gdy nie przytrzymam go na podwyższonych obrotach to zgaśnie.
    Dodam że silnik zaskakuje bezproblemowo po podgrzaniu świec żarowych i przekręceniu stacyjki. Również w czasie jazdy zachowuje się normalnie na zimnym silniku tylko trochę przydymia na niebiesko do polki się nie rozgrzeję.
    Po ponownym odpaleniu, motor znowu pracuje normalnie przez 15 sekund i po tym czasie, auto znowu zaczyna przebierać na garach i dymić. Jak się silnik choćby trochę rozgrzeję to problem znika. Co może być tego przyczyną ???
    Dodam że w aucie pod deską rozdzielczą pod kierownicą jest jakby takie cięgło na którym jest oznaczenie ssanie ale niestety nie działa ponieważ jest zacięte. Na innych forach wyczytałem że może to być przyspieszacz kontu wtrysku i zwiększa dawkę paliwa. Związku z tym czy to zacięte niby ssanie może mieć wpływ na złą prace silnika diesla, gdy jest on zimny ??? Poprzedni właściciel mówił że tego ssania nie używał i silnik pracował normalnie, zimny czy ciepły
    Bardzo proszę o jakie kol wiek sugestie za które z góry bardzo dziękuje.
    Pozdrawiam :)
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Golf90
    Level 23  
    To nie jest ssanie,tylko właśnie przyspieszacz momentu wtrysku paliwa.napraw to i problem zniknie.
  • #3
    aszenty
    Level 12  
    Na razie nie mama czasu naprawić tego przyspieszacza wtrysku, związku z tym mam pytanie czy jeżdżąc nie używając go, jest to szkodliwe dla silnika ???
    Co do jego naprawy jak tylko znajdę chwilę czasu zabiorę się za naprawę.
    Pozdrawiam
  • #4
    Golf90
    Level 23  
    Jak silnik jest już rozgrzany, to nie ma to wpływu na jego żywotność, ale jak jest zimny, to sam widzisz, co się z nim dzieje, rzuca nim na wszystkie strony, co grozi zerwaniem poduszek, uszkodzeniem rozrządu itp. Także im szybciej to zrobisz, tym lepiej dla auta.
  • #5
    aszenty
    Level 12  
    Dodam że ostatnio zauważyłem, jak temperatura na dworze spadnie poniższej 0, auto po nocnym postoju czyli na zimnym silniku nie przebiera na garach i chodzi normalnie. Natomiast jak tylko temperatura powietrza wzrośnie powyżej 0, samochód zaczyna na zimnym silniku przebierać. Zastanawiam się co może być tego przyczyną ?
    (Przyspieszacza zapłonu nie używam bo jeszcze jest on niesprawny)
    Pozdrawiam
  • #6
    Golf90
    Level 23  
    Kolego,czy możesz napisać,co znaczy silnik "przebiera"??? Bo "przebierać"to można ziemniaki;-). Przerywa,dymi? A co do temperatury,to może tak się dzieje,bo powyżej zera,powietrze jest bardziej wilgotne a w mróz suche,co wpływa na spalanie mieszanki w silniku. Napraw ten przyspieszacz i z bani.
  • #7
    aszenty
    Level 12  
    Kolego Golf90 miałem na myśli że jak silnik przebiera, czyli przerywa i dymi. Nie maiłem na myśli przebierania ziemniaków :-):-)
    Tak się jeszcze zastanawiałem co do temperatury poniższej 0, że w filtrze paliwa może być woda i to ona w mrozie zamarza i silnik pracuje normalnie, ponieważ jest podawana do niego ropa bez z wody. Natomiast w jak jest temperatura w + to przez pierwsze około 15 sek silnik pracuje normalnie później przerywa.
    Posłucham kolego Twojej rady i w przyszłym tygodniu postaram się naprawić ten przyspieszacz i dodatkowo wymienię filtr paliwa, bo kto wie kiedy on był ostatnio wymieniany :)
  • #8
    komin88
    Level 9  
    witam ;) ten sam problem co Kolega aszenty tyle że po podkręceniu przyśpieszacza problem pozostał ale mniejszy ;/ wtryski sprawdzane 2 razy, filtry wymienione, wszystkie wężyki wymienione, pozostaje pompa- nieszczelna, przestawiona na rozrządzie, wyeksploatowana
  • #9
    Golf90
    Level 23  
    komin88 wrote:
    po podkręceniu przyśpieszacza problem pozostał ale mniejszy
    Zbyt późny wtrysk paliwa. jedz na warsztat, niech fachowcy ustawią.
  • #10
    komin88
    Level 9  
    dostrzegłem swym sokolim wzrokiem iż linka od przyśpieszacza nawet po podkręceniu na max "wystaje " ok. 2 mm. widzę to po kurzu który osiadł na lince przez lata. sam kombinował nie będę ale nie jest to spowodowane przestawieniem na rozrządzie ? a co do początku wtrysku, moZliwe jest ze sam sie przestawił ?? przebieg 310.000 km jakie powinny być obroty na jałowym po podkręceniu na max przuspieszczacza a jakie na norrmalnym zimnym silniku. pytam bo szkoda mi wkładać pieniądze teraz w tego staruszka