Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Termet 25 EcoCondens - Zużycie gazu ustawienia ster. 2510

sgaczynski 18 Gru 2014 19:20 29337 106
  • #61
    FOSGEN1
    Poziom 27  
    Jerzy49 napisał:
    Kolego, ta wiedza jest zawarta w podręczniku fizyki dla szkoły średniej.

    A sprawdzałeś w suplemencie? Bo ja wyczytałem coś innego.
    Poza tym skupiasz się na jednym parametrze, a nie sugerujesz zmniejszenia tego, z którego on wynika.
  • Relpol przekaźniki
  • #62
    sgaczynski
    Poziom 9  
    W ten weekend przeniosę sterownik pokojowy na kolumne w salonie ( na schemacie jest to ta kolumna obok fotela prawego).
    W rzeczywistości nie mam kominka wiec będzie lepiej sadze.
    Zrobiłem eksperyment umieściłem termometr obok kolumny (wskazuje temp 20C) na sterowniku w tej samej chwili pokazuje 21,5 stopnia (lokalizacja na schemacie to czerwona kropka).
    Ponad 1,5C różnicy.
    Z tego co mi mówili instalatorzy stosując pogodówkę będę miał problemy z utrzymaniem temp na podłogówce ( niby raz za ciepło raz za zimno).

    W ten weekend podłączę jak dobrze pójdzie również pogódówkę i ustawię ją aby zobaczyć czy będzie lepiej.

    Pomieszczenie na górze które aktualnie wykańczam powoli zamknę i ograniczę uciekanie ciepła otworzę na wiosnę dopiero.
    Panowie (i może Panie) nie kłóćmy się na forum to SEJM (PO lub PiS).
    Idą święta więcej optymizmu.

    Muszę coś zrobić na piecem ale to już będę informował powoli o wynikach.
    Dzisiaj spalił mi 9 m3/24h ( mimo iż ciepło na zewnątrz).
  • #63
    FOSGEN1
    Poziom 27  
    sgaczynski napisał:
    Zrobiłem eksperyment umieściłem termometr obok kolumny (wskazuje temp 20C) na sterowniku w tej samej chwili pokazuje 21,5 stopnia (lokalizacja na schemacie to czerwona kropka).

    czyli że w hallu masz cieplej niż w salonie? Ale z tego co widzę, tam nie masz grzejników.
    Przed takimi próbami z termometrem sprawdź,czy termometr trzymany koło sterownika pokazuje tę samą temperaturę, co sterownik.
    sgaczynski napisał:
    ja ustawiłem na 0.2C lecz się zastanawiam nad zmiana do 0,5C

    powiedz, jaką masz histerezę w tej chwili. Kiedy miałem niższą wartość, to kocioł włączał się bardzo często. Podwyższenie jej powoduje rzadsze włączanie. I nie będę ukrywał, że ma to przełożenie na zużycie gazu.
  • #64
    misiekkrakow
    Poziom 10  
    Ciężko będzie zbić temperaturę powrotu, skoro na wyjściu jest 70 stopni ustawione. Z drugiej strony nie dziwi mnie to - w końcu w grzejniki pompuje się wyższą temperaturę niż w podłogówkę i wydaje mi się, że 70 stopni dla klasycznych grzejników jest w sam raz. To jest też powód, dla którego nie zdecydowałem się na instalację mieszaną (tzn. grzejniki u mnie mają tą samą temperaturę co podłogówka, ale do podgrzania łazienek czy garażu to w zupełności wystarcza).
    W sytuacji autora postu spróbowałbym zmniejszyć temperaturę na wyjściu, ale wydłużyć czas grzania - w końcu CO, to nie farelka, która ma ogrzać pokój w 30 minut.

    Natomiast mam pytanie co się kryje za tą wypowiedzią?
    Jerzy49 napisał:

    Przy założeniu, że konstrukcja budynku spełnia normy izolacyjności - zwróć uwagę na możliwość strat wynikających z niewłaściwego użytkowania garażu i wiatrołapu - tu mogą kryć się rezerwy.


    Co to jest niewłaściwe użytkowanie garażu i wiatrołapu? I o jakich rezerwach mowa?

    Pozdrawiam
    misiekkrakow
  • #65
    FOSGEN1
    Poziom 27  
    misiekkrakow napisał:
    w końcu CO, to nie farelka, która ma ogrzać pokój w 30 minut

    tu masz rację. Dłuższy okres grzania = większy komfort cieplny.
  • #66
    sgaczynski
    Poziom 9  
    Aktualnie histereza jest na o,5 ustawiona.

    Wcześniej nie myślałem o tym ale drzwi od łazienki mam cały czas uchylone (z powodu kota i jego WC w środku). W łazience jest podgłówka więc ona utrzymuje wyższą temp w ok sterownika.
    Myślę iż stąd różnica właśnie.
  • #67
    Euroster Serwis
    Poziom 15  
    jack63 napisał:
    Traktuję ten post jak kryptoreklamę!
    Temat regulatorów nie został wywołany nie przeze mnie. Precyzuję i wyjaśniam a nie namawiam do zakupu. Nie twierdzę że coś jest "idealne", "jedynie słuszne" czy "warto kupić bo..." Te urządzenia znam i o nich piszę a te które uważam za dobre polecam.
    jack63 napisał:
    Trudno aby regulator ciągły, akurat PI, miał histerezę!
    Informacja że ten algorytm PI lub PWM nie jest zwykłą pracą z histerezą jest istotna zwłaszcza dla osób nie zajmujących się tymi tematami na codzień. Nazwy PI czy PWM są pewnym uproszczeniem i proszę nie wyciągać podręczników akademickich by udowadniać że to nie ma prawa działać. Jakoś te algorytmy producent musiał nazwać i tak wybrał. Nie zależnie od tego opis ich działania jest w każdej instrukcji a bardziej szczegółowe informacje można zawsze uzyskać telefonicznie lub mailem.
    jack63 napisał:
    Poza tym regulator i tak steruje kotłem ON/OFF i nie ma wpływu na jego moc grzewczą.
    W żadnym miejscu nie napisałem że regulatory mają wpływ na moc grzewczą, tym zajmują się serwisanci kotłów.
    jack63 napisał:
    O ile znam się na automatyce o tyle uważam że wyższość regulatora PID (gdzie nie ma D) na regulacją ON/OFF mogła by się "objawić" tylko przy dwóch warunkach
    Widzę że nie zna pan tych regulatorów bo wiedział by pan że jednak jakimś zapewne "cudem" bardzo ładnie stabilizują temperaturę w pomieszczeniach. Dowód? Praca z histerezą polega na włączaniu grzania po spadku temperatury poniżej zadanej o wartość tej histerezy. Po wzroście temperatury do temperatury zadanej regulator wyłącza grzanie. Co się dzieje w pomieszczeniu zwłaszcza gdy jest duża bezwładność cieplna? Otóż temperatura pomieszczenia jeszcze rośnie, czasem sporo powyżej zadanej, widać to najlepiej gdy jest podłogówka. Gdy pomieszczenie się wychładza i spadnie poniżej histerezy to piec zaczyna grzać ale instalacja oddaje ciepło z opóźnieniem czasem sporym czyli temperatura może jeszcze przez jakiś czas spadać mimo włączonego pieca. Takie działanie powoduje duże wachania temperatury w pomieszczeniach tym większe im większa histereza.
    W podanych przeze mnie regulatorach im temperatura otoczenia jest bliżej zadanej temperatury tym czasy nagrzewania są krótsze dzięki temu nie zawyża nadmiernie temperatur zadanych. A przy spadku nie pozwalają na zbytnie wychłodzenie pomieszczeń.
    To jest sprawdzone i działa bardzo dobrze. W instalacji podłogowej rzeczywiste wahania temperatury powietrza przy PWM zwykle mieszczą się w przedziale +/-0,2stopnia. W wypadku ustawienia histerezy na 0,2 wachania sięgają nawet+/-0,4 a czasem i więcej.
    Więc albo pan to wie, a krytykuje z innych nie merytorycznych powodów, albo pan tego nie wie wtedy wyłącznie chwali ignorancją.
    jack63 napisał:
    Od kiedy tak mała histereza pomaga w regulacji? Co to ma dawać poza szarpaniem kotłem i wrażliwością na podmuchy powietrza w okolicach czujnika temperatury?
    Widzę że nie ma pan wiedzy na temat nowoczesnych konstrukcji domów i zapotrzebowania klientów. Przy dobrze ocieplonych i nowoczesnych domach spadek temperatury o 0,2 stopnia może trwać ponad 2h bez grzania i w takich przypadkach niektórzy klienci życzą sobie małych histerez. Nawet w typowych domach histereza 0,4 to dla niektórych za dużo. Jeżeli załączenie pieca 3razy na godzinę to szarpanie kotła to muszę pamiętać by moja rodzina myła ręce rzadziej bo piec za często będzie się włączał.
    Skoki temperatur (w wyniku podmuchów lub innych przyczyn) są wyeliminowane przez odpowiednią analizę wzrostów i spadków temperatury dokonywaną przez regulator. Warto się zapoznać z urządzeniem zanim zacznie się go krytykować.
    jack63 napisał:
    Żadne z tych "wspaniałych" cech regulatora nie wpłyną na zmniejszenie zużycia gazu! Mało tego mogą go zwiększyć. Dokładność regulacji (komfort) kosztuje.
    Zgadzam się całkowicie i nie mam zamiaru nikogo przekonywać że takie czy inne rozwiązanie radykalnie zmieni pobór gazu. Jednak optymalizacja to znalezienie złotego środka miedzy zużyciem a komfortem.
    jack63 napisał:
    Na jakiej podstawie regulator określa, ze kocioł pracuje???
    Na podstawie potwierdzenia załączenia przekaźnika? Jeżeli tak to co "wypisze" w statystykach gdy ... kocioł ukradną złodzieje lub kabel od kotła zostanie odłączony???
    Pan by nie zauważył że nie ma kotła?? Regulator nie informuje też o fakcie porwania przez ufo czy o wybuchu wulkanu. Co to ma do tematu?
    Wersja bezprzewodowa regulatora Q7 składa się z regulatora i odbiornika który musi potwierdzić fakt odebrania sygnału o załączeniu lub wyłączeniu by na regulatorze był widoczny symbol grzania. Ktoś kto używa regulatora bezprzewodowego i go przenosi na większe odległości lub odległość kilku ścian czy stropów, doceni możliwość upewnienia się że nie jest za daleko. W typowych rozwiązaniach bezprzewodowych takiej informacji nie ma.
    jack63 napisał:
    Próbujesz żerować na niewiedzy ludzi wciskając im zupełnie niepotrzebne funkcje do regulatora za pewnie niezłą cenę. Napisz prawdę. Jest to produkt dla lubiących gadżety i tyle. Nie rób (podprogowych) nadziei na zmniejszenie zużycia gazu.
    Podprogowych? Radzę nie oglądać za dużo tv, zwłaszcza strefy 11. Temat dotyczy ustawień pieca i padło pytanie o rodzaj regulatora więc odpowiadam. Radzę sprawdzić cenę a potem ją krytykować. Bardzo merytoryczna wypowiedź.
    A jeżeli chodzi o niewiedzę to radzę się najpierw dowiedzieć czegoś z praktycznej strony, porozmawiać z kilkoma tysiącami klientów i odpowiedzieć na kilka tysięcy maili, posiedzieć w laboratorium kilkaset godzin przy testach różnych urządzeń, pieców i typów instalacji grzewczych oraz regulatorów to może samemu nie będzie się wprowadzać w błąd innych. Mam wiedzę i się nią dzielę a nie komentuję czegoś o czym nie mam pojęcia. Każdy ma prawo szukać rozwiązań najbardziej mu pasujących.
  • Relpol przekaźniki
  • #68
    misiekkrakow
    Poziom 10  
    Czy ta polemika w tym poście jest naprawdę niezbędna?? Czy możecie tą dyskusję przenieść gdzie indziej (np. na priv) a posta zostawić to rozpatrywania problemu autora??

    sgaczynski, weź pod uwagę, że nie każdy termometr pokazuje identyczną temperaturę. Proponuję sterownik i referencyjny termometr umieścić na pół godzinki umieścić obok siebie i poczekać aż ustabilizuje się temperatura (czyli np. nie będzie przekłamania z powodu, że trzymałeś 5 minut termometr w rękach). W ten sposób będziesz wiedział czy oba urządzenia pokazują temperaturę dokładnie tak samo i ewentualną różnicę będziesz brał pod uwagę przy porównywaniu wyników.
  • #69
    jack63
    Poziom 42  
    misiekkrakow napisał:
    Czy ta polemika w tym poście jest naprawdę niezbędna??

    Niewm czy niezbędna, czy wręcz zbędna. Nie ja ja zacząłem tylko @Euroster Serwis dowód:
    Euroster Serwis napisał:
    jack63 napisał:


    Żadne z tych "wspaniałych" cech regulatora nie wpłyną na zmniejszenie zużycia gazu! Mało tego mogą go zwiększyć. Dokładność regulacji (komfort) kosztuje.


    Zgadzam się całkowicie i nie mam zamiaru nikogo przekonywać że takie czy inne rozwiązanie radykalnie zmieni pobór gazu. Jednak optymalizacja to znalezienie złotego środka miedzy zużyciem a komfortem.

    Jaki związek ma dokładny opis ( a w zasadzie reklama) sterownika do nastaw kotła w kontekście zużycia gazu???
    Oczywiście polemikę można przenieść do osobnego tematu, tylko że może to zrobić tylko moderator. Polemika na priv jest bez sensu, bo nie informuje ew. użytkowników.
  • #70
    Jerzy49
    Poziom 14  
    Nie pomyliłem się pisząc kilka stron wcześniej, że jestem dziwnie spokojny o kontynuację tego tematu... Spróbuję wszystko usystematyzować i może jakoś pomóc autorowi.

    IMHO, ogrzewanie budynku opisanego na początku wątku, przy temperaturze zewnętrznej oscylującej koło zera, powinno zużywać ok. 4 m3 na dobę. Na tym etapie dyskusji już widać, że na dwukrotny przepał składa się kilka czynników:

    - Wiatrołap.
    Podłogówki w śluzach komunikacyjnych - takimi są przedsionki, ganki, wiatrołapy - nie są dobrym wyborem. W tych, z reguły małych pomieszczeniach, przy otwartych drzwiach następuje szybkie schładzanie podłogi. Dlatego, jeżeli wiatrołap ma już być ogrzewany, to powinien posiadać stosunkowo niewielki grzejnik umieszczony nieco wyżej nad podłogą.

    - Garaż.
    Jego częste otwieranie musi skutkować znaczną utrata ciepła; wymiana powietrza jest tu większa niż w wiatrołapie. Wprawdzie nie ma tu grzejników, ale ściany działowe i drzwi wewnętrzne w porównaniu z zewnętrznymi mają mniejszą izolacyjność.

    - Instalacja.
    Konkretnie chodzi o jej sprzętowe niedopasowanie do pełnego wykorzystania techniki kondensacyjnej. Ten czynnik może obniżać sprawność układu w stosunku do wzorcowego o kilkanaście, niekiedy nawet do dwudziestu procent.

    Co mógłbym doradzić autorowi wątku...
    Na budowę instalacji, jak na razie, wpływu nie ma. Może jednak spróbować przestawić jej charakterystykę z wysokotemperaturowej (70 zasilanie/50 powrót) na niskotemperaturową (50/30), o ile pozwoli na to wielkość grzejników... Powinien także upewnić się co do wiatrołapu i garażu. W pierwszym na kilka dni zamknąć ogrzewanie a z drugiego przez kilka dni nie korzystać. Różnica w dobowym zużyciu gazu - wierzę, że będzie zasadnicza - wskaże kierunek działania.
    - Pozdrawiam
  • #71
    jack63
    Poziom 42  
    Jerzy49 napisał:
    IMHO, ogrzewanie budynku opisanego na początku tematu, przy temperaturze zewnętrznej oscylującej koło zera, powinno zużywać ok. 4 m3 na dobę.

    Prorok czy co?
    4 m3 gazu / 24 h to średnia moc grzewcza ok 1.5 kW. Oczywiście bez CWU i kuchni gazowej.
    Z opisów wynika, że budynek jest solidnie ocieplony. Natomiast moc zainstalowanych grzejników to ok. 6.5 kW (nie wiadomo jak drabinka) nie licząc nieznanej mocy podłogówki !
    Ciekawe czy w projekcie było wyliczenie zapotrzebowania na moc grzewczą i jakie?
    Co prawda projektowe zapotrzebowanie jest dla -20/20 oC ale przy 0 oC powinno byc ok 1/2 z tej projektowej.
    Niech autor tematu się wypowie w tej kwestii.
    Nie znając tych danych mogę tylko odnieść się do swojego projektu. Mój dom jest mniejszy i bardziej zwarty (kwadrat obrysu i poddasze) a projektowe zapotrzebowanie było ok 9 kW. Na samą wentylację policzono 2.2 kW !
    @Jerzy49 Wytłumaczysz mi jak większy dom o dużo większej powierzchni przegród weźmie 1.5 kW mocy przy 0 oC ???
    Czyżby był super pasywny?

    Uważam że te ok 8 m3 gazu jest wartością w miarę OK. 14 m3 juz nie, choć autor tematu lubi ciepełko (22 oC).

    Dalej uważam, że nastawy parametrów kotla, oczywiście o za dużej mocy(!), NIE pomogą w zmniejszeniu zużycia gazu.
    Zostały gdzieś popełnione błędy. Gdzie? Nie wiadomo, ale na pewno nie w nastawach kotła!
    Trzeba szukać na miejscu a nie na forum.
  • #72
    FOSGEN1
    Poziom 27  
    Ten kocioł był chyba brany pod uwagę do ogrzewania całego domu. Ale kolega z góry póki co zrezygnował.
  • #74
    FOSGEN1
    Poziom 27  
    Piszesz, że kocioł jest o za dużej mocy. Na tę chwilę tak, ale pewnie na cały dom będzie OK.
  • #75
    Jerzy49
    Poziom 14  
    jack63 napisał:
    Prorok czy co?
    ...chciałbym Ci grzecznie doradzić, abyś nie używał pochopnie takich określeń - zwłaszcza, że nie masz racji a swoją postawą nie przybliżasz rozwiązania problemu.

    jack63 napisał:
    4 m3 gazu / 24 h to średnia moc grzewcza ok 1.5 kW. Oczywiście bez CWU i kuchni gazowej.

    Jerzy49 Wytłumaczysz mi jak większy dom o dużo większej powierzchni przegród weźmie 1.5 kW mocy przy 0 oC ???

    Wytłumaczę w bardzo prosty sposób: podany przez Ciebie przelicznik jest nieprawdziwy. Otóż 4 m3 gazu/24h, to jest nie, jak napisałeś 1,5 kW, ale - zgodnie ze współczynnikiem konwersji - ponad 44 kW/h, czyli kilkadziesiąt razy więcej.
    - Pozdrawiam
  • #76
    sgaczynski
    Poziom 9  
    Aktualnie wskazania przez nacisniecie 1s i pojawienie sie ikony i
    parametr 2- 51 C
    parametr 3- 54 C
    Chyba coś nie tak?
    Na resztę pytań odpowiem później jak uśpie małego
  • #77
    Jerzy49
    Poziom 14  
    sgaczynski napisał:
    parametr 2- 51 C
    parametr 3- 54 C
    Chyba coś nie tak?

    Jeżeli było to sczytane podczas cyklu grzania, to coś jest nie halo.
    - Pozdrawiam
  • #78
    jack63
    Poziom 42  
    Jerzy49 napisał:
    ...chciałbym Ci grzecznie doradzić, abyś nie używał pochopnie takich określeń - zwłaszcza, że nie masz racji a swoją postawą nie przybliżasz rozwiązania problemu.

    Wartość 1.5 kW mocy średniej przy dobowym zużyciu 4 m3 wyliczyłem aproksymując liniowo informacje z tabeli zużycia gazu dla kotła Victrix 24 I.
    Żaden kocioł na rynku nie może pracować z tak małą mocą! Dla mocy minimalnej tego kotła tj. 3 kW zużywa 0,33 m3/h.
    4 m3/24h -= 0.166 m3/h czyli moc wyniesie ok. 1.5 kW
    Nie są to dane z kosmosu, jak twoje, tylko dane producenta kotła!
    Jerzy49 napisał:
    Wytłumaczę w bardzo prosty sposób: podany przez Ciebie przelicznik jest nieprawdziwy. Otóż 4 m3 gazu/24h, to jest nie, jak napisałeś 1,5 kW, ale - zgodnie ze współczynnikiem konwersji - ponad 44 kW/h, czyli kilkadziesiąt razy więcej.

    Współczynnik konwersji, czyli czyste oszukaństwo, jak wielu już pisało, wynosi ok 11 kWh/m3.
    Liczmy: 4m3 * 11kW/m3 = 44kWh ! Obliczyć liczbę ci się udało. Gorzej z jednostkami.
    Liczymy dalej: 44kWh/24 h = 1.83 kW. Czyli 22% więcej a nie kilkadziesiąt razy !

    Jak nie potrafisz wykonać obliczeń na poziomie podstawówki. to ... się nie wypowiadaj.
    Wprowadzasz ludzi w błąd i się ośmieszasz.
  • #79
    Jerzy49
    Poziom 14  
    Aproksymując liniowo, powiadasz...
  • #81
    misiekkrakow
    Poziom 10  
    U mnie za ostatni tydzień wyszło średnie spalanie gazu 5,4m3/na dobę.
    Temperatury od około 0 w nocy, do 12 w ostatni piątek, ale przez większość czasu między 3 a 6 stopni. Temperatura w domu w najchłodniejszym pokoju 20 stopni z groszami w dzień, w nocy spada poniżej 20 (ale nie ma już rozstrzłu 23 na dole, 20 na górze).
    Czy to dobry wynik? Myślę, że niezły, ale mam ze dwa pomysły jak możnaby go poprawić (o jednym już pisałem wcześniej, drugi to "uszczelnienie" wiatrołapu, który ogólnie stoi niewykończony).
  • #82
    FOSGEN1
    Poziom 27  
    Odnoszę wrażenie, że ten wątek może spowodować lęk przed kotłami gazowymi. Dywagacje poszły w złą stronę.
    Zamiast koledze podpowiedzieć co i jak może zmieniać, to zaczynacie się bawić w pseudonaukowe wywody okraszone słowami, które na codzień są obecne w słowniku niewielu osób.
    Czemu to ma służyć?
  • #83
    jack63
    Poziom 42  
    Przyganiał kocioł garnkowi... A Twoje posty co wniosły do tematu?
    Jerzy49 napisał:
    Aproksymując liniowo, powiadasz...

    Powiadam i jest to prawdą a nie bzdurą. Mało, że nie umiesz liczyć to nie potrafisz wpisać w google słowa, którego nie rozumiesz.
    Co powiesz na :
    Jerzy49 napisał:
    to jest nie, jak napisałeś 1,5 kW, ale - zgodnie ze współczynnikiem konwersji - ponad 44 kW/h, czyli kilkadziesiąt razy więcej.

    ???
    Nawet nie masz tyle honoru aby przyznać się do błędu. :cry:
    FOSGEN1 napisał:
    Zamiast koledze podpowiedzieć co i jak może zmieniać,

    Przecież dostał propozycje. Nie piszę o "genialnych i oszczędzających gaz" nastawach kotła, bo to bez sensu, ale o poszukiwaniach miejsc utraty ciepła przez budynek.
    To poszukiwanie nie jest autorowi tematu na rękę ze względów znanych tylko jemu.
    Jak chce łudzić siebie i niestety innych niech to tego nie robi na forum.
  • #84
    FOSGEN1
    Poziom 27  
    Wiesz, on pisze że dom ma dość dobrze docieplony.
    O ile faktycznie, to napisałem o zmianie lokalizacji sterownika. Poza tym w tym wątku koledzy chwalą się małym zużyciem. To dołuje....
    Masz rację, że kolega lichutko współpracuje.
    Może już osiągnął zadowolenie ze zużycia.
  • #85
    misiekkrakow
    Poziom 10  
    FOSGEN1 napisał:
    Poza tym w tym wątku koledzy chwalą się małym zużyciem. To dołuje....


    Chodzi raczej o dane do porównania a nie o chwalenie się niskim zużyciem. Sądze, że moje zużycie jest w normie, a mogłoby być nieco niższe. Autor wątku ma do ogrzania 140 m2 + garaż, dodatkowo nie wszystko jest wykończone i jest to pierwszy sezon grzewczy (u mnie drugi). Zgadzam się, że 14m3/dobę to jest za dużo, ale 7,5 to nie tak źle.
    Mam znajomego, któremu za październik i listopad wyszło w domu 140 m2 zużycie 5,6m3/dobę, ale on ma rekuperator i dogrzewa kominkiem (z płaszczem wodnym) - projekt indywidualny, ocieplenie 20 cm na ścianach, ocieplony dach, podłogówka w całym domu, nie wiem jaki piec niestety.
  • #86
    FOSGEN1
    Poziom 27  
    Kolega pisał, że ogrzewa 80m.kw.
    Więc to nadal sporawo. Ale skoro przestał już się udzielać to ta nasza pisanina jest bez sensu.
  • #87
    Jerzy49
    Poziom 14  
    Na koniec, mam nadzieję, tej części off-topowej dyskusji mała prośba: nie używajmy niestosownych określeń osobistych w stosunku do innych uczestników. Ze swojej strony przepraszam za moje niezręczności - jeśli takie były.:wink:
    Wracając do tematu...
    Autor wątku w pierwszym poście umieścił plan budynku na poziomie ogrzewanym - wynika z tego, że jest to niecałe 80 m2 plus nieogrzewany garaż. Na tej powierzchni, przy temperaturze zewnętrznej oscylującej wokół zera, w budynku o współczesnej konstrukcji zużycie gazu na poziomie 4 m3/24h jest jak najbardziej w zasięgu możliwości. Oczywiście po spełnieniu określonych warunków.
    Niestety wygląda na to, że autor odpuścił temat...
    - Pozdrawiam
  • #88
    misiekkrakow
    Poziom 10  
    Jerzy49 napisał:

    Autor wątku w pierwszym poście umieścił plan budynku na poziomie ogrzewanym - wynika z tego, że jest to niecałe 80 m2 plus nieogrzewany garaż.


    To prawda, zapomniałem o tym (zakodowałem, jaki to projekt i oglądałem go na stronie projektanta) :|
  • #89
    jack63
    Poziom 42  
    Jerzy49 napisał:
    Ze swojej strony przepraszam za moje niezręczności - jeśli takie były.

    Ładne mi niezręczności. Piszesz zwykłe głupoty i nazywasz niezręcznościami. Dodatkowo wstawiasz uśmieszek?
    Jerzy49 napisał:
    niecałe 80 m2 plus nieogrzewany garaż. Na tej powierzchni, przy temperaturze zewnętrznej oscylującej wokół zera, w budynku o współczesnej konstrukcji zużycie gazu na poziomie 4 m3/24h jest jak najbardziej w zasięgu możliwości. Oczywiście po spełnieniu określonych warunków.

    Np. takich:
    1. W pomieszczeniach jest 15 oC i wszyscy siedzą w swetrach lub robią pompki.
    2. Mamy inne źródło ciepła.
    3. Wentylacja jest zatkana lub jest rekuperator.
    Jak pisałem. 4 m3, to ok 1.5kW średniej mocy cieplnej. W tych warunkach sama wentylacja grawitacyjna (jak działa prawidłowo!) weźmie pewnie połowę.
    Dom musiałby być pasywny aby zużycie gazu było by tak niskie.
    Znajdź projekt z wyliczonym tak niskim poborem mocy i podaj go dla porównania.
    Bierz pod uwagę zwykle partackie wykonawstwo.
    To co piszesz to są urban legeds, żeby nie nazwać ich wioskowymi mądrościami.
  • #90
    misiekkrakow
    Poziom 10  
    Tak się jeszcze zastanawiałem - skoro góra jest aktualnie nieogrzewana, to czy nie warto byłoby ją odciąć od dołu? Na pewno sporo ciepła tam na górę ucieka... Nie wiem jak klatka schodowa wygląda, ale trochę sprytu, pare desek i wełna/styropian załatwiłyby sprawę. Zazwyczaj po budowie trochę materiałów pod ręką zostaje...