Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Łucznik Predom 451 - Mechanizmy maszyny są nieruchome mimo ruchu koła napędowego

izik1983 01 Gru 2014 13:40 4392 15
  • #1 01 Gru 2014 13:40
    izik1983
    Poziom 8  

    Łucznik Predom 451

    Tak jak widać na załączonym filmie maszyna nie szyje. Jest to nowa maszyna, kupiona w 1980 roku, nie była nigdy używana. Chciałabym zacząć na niej szyć. Wg instrukcji wyłączenie koła napędowego pozwala na nawijanie nici na szpuleczkę bębenka przy unieruchomionych elementach szyjących maszyny.U mnie nawijanie na szpulkę następuje gdy koło napędowe jest uruchomione, nie działają natomiast elementy szyjące maszyny (igielnica, chwytacz, przyciągacz nici i transporter). Proszę o pomoc.


    0 15
  • #2 01 Gru 2014 17:15
    fredo110
    Poziom 23  

    Witam, najprawdopodobiej koło napędowe jest niezablokowane, ustawione do nawijania nici na szpulki. Od czoła koła napędowego jest pokrętło do zablokowania. Jeżeli maszyna jest nowa więc powinna też być instrukcja obsługi.

    1
  • #3 01 Gru 2014 17:26
    izik1983
    Poziom 8  

    Hej. Dzięki za pomoc. Maszynę dostałam w spadku, ale bez instrukcji. Instrukcję znalazłam na necie, ale nigdzie nie było informacji o zablokowaniu koła napędowego.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aha. W takim razie już tego próbowałam, niestety bez skutku. Ale nie jestem pewna czy wykonuję to poprawnie.

    0
  • #4 01 Gru 2014 17:32
    fredo110
    Poziom 23  

    W treści załacznika jest opisane jak postepować.

    2
  • #5 01 Gru 2014 17:41
    Zbych282
    Poziom 13  

    Jedną ręką trzymamy koło napędowe a drugą pokręcamy tym mniejszym kołem w środku.

    0
  • #6 01 Gru 2014 17:56
    izik1983
    Poziom 8  

    I tak za każdym razem mam to samo;/

    0
  • #7 01 Gru 2014 18:04
    fredo110
    Poziom 23  

    Zbych282 napisał:
    Jedną ręką trzymamy koło napędowe a drugą pokręcamy tym mniejszym kołem w środku.

    Koło napędowe proszę przytrzymać a pokrętłem kontrującym kręcić w prawo do oporu.

    0
  • #8 01 Gru 2014 19:45
    Norwidus
    Poziom 15  

    Jeśli to nie nie dało, wykręć wkręt w czarnym kole, odkręć do siebie, ściągnij je, ściągnij sprzęgło i koło pasowe, sprawdź czy część na którym jest osadzone koło nie biega luźno dookoła wałka, jeżeli tak dokręć wkręt w tym wałku, następnie załóż koło, sprzęgło, nakręć koło i wkręć wkręt ale tak aby dokręcał się do końca bez oporu, następnie sprawdź czy jest luz jeśli odkręcasz koło do siebie, dokręć w prawo trzymając jedną ręką koło pasowe.

    0
  • #9 02 Gru 2014 15:13
    izik1983
    Poziom 8  

    Hej. Po obróceniu o 180' pierścienia sprzęgła, osadzeniu go w tulei sprzęgła i dokręceniu do oporu tarczy sprzęgła, mam problem z właściwym dokręceniem wkrętu C, czyli tej małej śrubki. Za każdym razem przy próbie jej dokręcenia czuję, że tarcza sprzęgła lekko przeskakuje i wszystko muszę powtarzać od nowa. Nie ma możliwości dokręcenia tej śrubki, tak by tarcza mogła poprawnie zadziałać. Gdy ustawiam pierścień w pozycji wyjściowej, to nie ma problemu z dokręceniem tej śrubki. Muszę też dodać, że sprzęgło jest właściwie unieruchomione. Nie wiem czy mam je może trochę poluzować?


    Czy mam poluzować ten wkręt widoczny na zdjęciu? Rozumiem, że zdjęcie przedstawia sprzęgło?

    Łucznik Predom 451 - Mechanizmy maszyny są nieruchome mimo ruchu koła napędowego

    0
  • #10 02 Gru 2014 15:34
    Norwidus
    Poziom 15  

    Zaraz Ci pokażę jak ja to mam zrobione.

    Dodano po 10 [minuty]:

    Łucznik Predom 451 - Mechanizmy maszyny są nieruchome mimo ruchu koła napędowego
    Gry wkręcasz wkręt patrz w ten otwór, czy nie widać sprzęgła, śrubka nie może przechodzić na żaden z tych wybrzuszeń ze sprzęgła:
    Łucznik Predom 451 - Mechanizmy maszyny są nieruchome mimo ruchu koła napędowego

    Dodano po 7 [minuty]:

    izik1983 napisał:
    Hej. Po obróceniu o 180' pierścienia sprzęgła, osadzeniu go w tulei sprzęgła i dokręceniu do oporu tarczy sprzęgła, mam problem z właściwym dokręceniem wkrętu C, czyli tej małej śrubki. Za każdym razem przy próbie jej dokręcenia czuję, że tarcza sprzęgła lekko przeskakuje i wszystko muszę powtarzać od nowa. Nie ma możliwości dokręcenia tej śrubki, tak by tarcza mogła poprawnie zadziałać. Gdy ustawiam pierścień w pozycji wyjściowej, to nie ma problemu z dokręceniem tej śrubki. Muszę też dodać, że sprzęgło jest właściwie unieruchomione. Nie wiem czy mam je może trochę poluzować?


    Czy mam poluzować ten wkręt widoczny na zdjęciu? Rozumiem, że zdjęcie przedstawia sprzęgło?

    Łucznik Predom 451 - Mechanizmy maszyny są nieruchome mimo ruchu koła napędowego

    Spróbuj czy ta część nie kręci się dookoła wałka, jeśli tak, to dokręć, a sprzeęgło to ta mała cześć, która znajduje się za czarnym kółkiem w wielkim kole pasowym :)

    0
  • #11 02 Gru 2014 15:47
    izik1983
    Poziom 8  

    Czy ma znaczenie to, że u mnie te rowki tulei sprzęgła są ustawione w pozycji pionowej? Na wszystkich instrukcjach są w poziomie. U mnie to wygląda tak:

    Łucznik Predom 451 - Mechanizmy maszyny są nieruchome mimo ruchu koła napędowego Łucznik Predom 451 - Mechanizmy maszyny są nieruchome mimo ruchu koła napędowego


    Czy ten pierścień jest poprawnie założony?

    0
  • #12 02 Gru 2014 15:51
    Norwidus
    Poziom 15  

    To jest obojętne w jakiej pozycji, ważne, żeby wkręt nie nachodził na sprzęgło :)

    0
  • #13 02 Gru 2014 15:57
    izik1983
    Poziom 8  

    Ta część ani drgnie:)

    Łucznik Predom 451 - Mechanizmy maszyny są nieruchome mimo ruchu koła napędowego[/quote]

    0
  • #14 02 Gru 2014 16:04
    Norwidus
    Poziom 15  

    No to super, to do dzieła, proszę mi później zdać relację! :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    A jeżeli dalej nie pójdzie, to w każde miejsce (mógł zaschnąć smar) wpuść naftę, albo WD-40 próbuj poruszać, a następnie olej maszynowy.

    -1
  • #15 02 Gru 2014 16:14
    izik1983
    Poziom 8  

    Maszyna nadal zachowuje się dokładnie tak samo jak na początku, czyli nawijanie na szpulkę następuje gdy koło napędowe jest uruchomione. Olej maszynowy już wprowadzałam. W WD-40 muszę się zaopatrzyć.

    A swoją drogą to jest ciekawe, bo wg instrukcji: "Należy wówczas wykręcić tarczę sprzęgła odkręcając uprzednio wkręt C i obrócić o kąt 180* pierścień sprzęgła D, osadzony w dwóch przeciwległych wybrankach (rowkach) tulei sprzęgła, a następnie dokręcić do oporu tarczę sprzęgła, przytrzymując lewą ręką koło napędowe".
    Gdy dokręcam więc do oporu tarczę sprzęgła, a następnie spoglądam w otwór na śrubkę, to właśnie widać ucho pierścienia. No i jak ja mam to zrobić?

    0
  • #16 02 Gru 2014 17:51
    Norwidus
    Poziom 15  

    A zakręcasz Ty dobrze do tyłu te małe czarne koło ? Do przodu na nawijanie nici, a do tyłu na szycie, świetnie to jest na tym pokazane.

    2