Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 6 2.0 citd - Swap do silnika RF4F

01 Gru 2014 18:25 2451 2
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich
    Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 w wersji przed liftem z silnikiem 2.0 Citd RF5C 136KM
    Otóż silnik rok temu przeszedł remont gdyż została potocznie mówiąc wywalona panewka na 4 cylindrze (standard dla tych silników) wał dany do szlifu nowe panewki nowe tłoki tulejowanie bloku nowe pierścienie głowica po remoncie. itd wpakowane grubo ponad 4 tys zł
    No nic mówi się trudno chce się jeździć się płaci.
    Lecz najczarniejszych snach nie spodziewałem się że po przejechaniu 23 tys km od remontu wywali znów panewkę tym razem tak że korba wyszła bokiem.
    Silnik szrot.
    Postanowiłem że mam dość tego silnika i nie zapłacę 1zł za ten szrot RF5C
    Dlatego chcę zrobić swap i założyć dół silnika RF2A czyli starszego brata RF5C silnik od mazdy 323 626 tzw ditd
    Oczywiście głowicę chcę zostawić swoją gdyż w RF2A jest inne mocowanie wtrysków gdyż nie jest to commonrail .
    Według moich obliczeń i pomiarów silnik bez problemów powinien działać po połączeniu gdyż nawet do skrzyni biegów kadłub jest identyczny a dwu masa będzie od RF5C założona.
    Teraz chciałbym prosić kolegów o sugestie i podpowiedzi w temacie byłbym wdzięczny.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    W przypadku RF2A i RF5C słupek jest taki sam i nawet z tego co się orientuję to głowica jest też taka sama. Silniki te różnią się osprzętem. Nie wiem czy jest sens wstawianie RF2A zamiast RF5C skoro to te same silniki.
  • Poziom 11  
    Dzięki za odpowiedź myślę że jest sens ponieważ RF2A kosztuje około 1 tys zł używany oczywiście sprawny a za RF5C wołają prawie 3 tys zł i RF2A jest ponoć wytrzymalszy ile w tym prawdy nie wiadomo.