Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

citroen berlingo 1.6 hdi 2008r - brak rozruchu

rik 02 Dec 2014 01:33 3840 8
  • #1
    rik
    Level 12  
    Witam mam problem z berlingo 1.6 hdi 2009r na pompie bosch sterownik edc16c3 auto nie odpala zgasło podczas jazdy po diagnozie lexią wyszedł tylko błąd P1645 "informacja o zacięciu pedału przyspieszenia"tylko jeden w całym systemie .Poniżej parametry które poczytałem podczas kręcenia:

    1.Zmierzone ciśnienie paliwa oscyluje 322 -455 bar
    2.Nastawa ciśnienia paliwa 329 bar
    3.RCO regulatora przepływu paliwa 21
    4.Mierzony wydatek wtryskiwacza 30.98
    5.Wartość zadana wydatku oleju napędowego dostarczonego przez pompę 1556.86
    6.prędkość obrotowa silnika 0 obr/min

    Nie sądzę żeby ten błąd z przepustnicy przyspieszenia powodował unieruchomienie silnika chodził by przynajmniej na biegu jałowym zastanawia mnie brak prędkości obrotowej silnika w czytanych parametrach podczas kręcenia czy lexia widzi je dopiero po odpaleniu jak obrotomierz , po odpięciu czujnika sterownik od razu widzi błąd (brak prędkości obr silnika ) po wpięciu i skasowaniu jest ok jutro podepnę oscyloskop dzisiaj zbyt mało czasu poświeciłem na szukanie usterki jeżeli ktoś spotkał się z takimi skutkami usterki będę bardzo wdzięczny za pomoc.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    rik
    Level 12  
    Dzisiaj posprawdzałem czujniki i zawory odpowiedzialne za blokownie rozruchu i wszystko w normie czujnik prędkości obrotowej silnika sygnał na oscyloskopie prawidłowy dopiero podłączenie pozaustrojowe zasilania paliwa i inne czynności z tym związane ujawniły że problem tkwił w uszkodzonym wtryskiwaczu powodował że w przelew szła piana pod dużym ciśnieniem.Chyba nie wielu ogarnia te auta lub ludzie nie chcą się dzielić wiedzą na ponad 100 wyświetleń tylko jeden samarytanin.

    PS.Lexia sygnał z czujnika prędkości obrotowej widzi dopiero po uruchomieniu silnika tzn. jest pewien próg ale jest to już praca silnika a nie rozrusznik natomiast ECU czyta cały czas mapując impuls na wtryskiwacze .Dzięki za zainteresowanie.
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    rik
    Level 12  
    Sam jestem zdziwiony tą usterką a konkretnie wartościami ciśnienia co do sygnału czujnika to nie twierdzę że sterownik nie widzi sygnału podczas kręcenia tylko lexia. Po odpaleniu wskakują obroty i synchro wałka jeszcze przed ingerencją w czujnik hala sprawdziłem impulsy na wtryskiwaczach i były prawidłowe a po jego odpięciu impulsy zanikają czyli czujnik coś tam generował po oscyloskopie wykluczyłem jego usterkę.Po zasileniu z kanistra na przelewie była tylko piana po zaślepieniu głównego powrotu z wtryskiwaczy piana zaczęła zanikać po odpowietrzeniu gruchą zapalił trochę kulawo test przelewowy pokazał że na trzecim wtrysku w menzurce pojawiają się jakieś gazy nie trafiają mi się zbyt często PSA specjalizuje się w innych markach stąd mój post ale człowiek całe życie się uczy.Auto po naprawie jeździ normalnie.
  • #6
    rik
    Level 12  
    Zastanawia mnie jeszcze jeden niekasowalny błąd w sterowniku silnika ( P1645 informacja o zacięciu pedału przyspieszenia) auto zachowuje się normalnie wszystko działa przyspieszenie w normie ale jednak coś powoduje ten błąd czy ktoś miał taką sytuację może to coś z ECU albo BSI w obwodzie tempomatu.
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Błąd generowany przez pedał lub uszkodzenie jego wiązki. Sprawdzić na przywarcia i ciągłość, sprawdzić synchronizację sygnałów z pedału gazu.
  • #8
    rik
    Level 12  
    Dzięki jutro auto wróci i będę szukał.
  • #9
    rik
    Level 12  
    Auto jutro nie wróci bo klient nie chce inwestować jak auto chodzi normalnie a szkoda mogę zamknąć temat.dzięki