Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

samochod za 6000zł - opłacalny zakup?

02 Dec 2014 07:45 1401 14
  • Level 16  
    Czy opłaca się zakupic samochód z 1999 roku za 6000zł z przebiegiem 130 000. Silnik diesel 80 kW byłby to drugi większy samochód do dłuższych podróży po całej Europie. Specjalnie nie pisze modelu by jego nazwa nie sugerowała odpowiedzi. Na co trzeba zwrócic uwagę przy takim zakupie.
  • Level 42  
    fakvat wrote:
    1999 roku za 6000zł z przebiegiem 130 000.

    Oprócz roku i ceny reszta mało prawdopodobna...
    fakvat wrote:
    byłby to drugi większy samochód do dłuższych podróży po całej Europie.

    Równie bałbym się jechać daleko starym autem i zbyt nowym, tyle że nowe opłacałoby się ściągać na lawecie do Polski, a stare zależy gdzie byś był.....???!!!
    Na pewno kupując auto nie pojechałby od razu daleko...trzeba u siebie długo pojeździć wyeliminować wszystkie usterki, wymienić wszystko co potrzeba (więc dodatkowo 2 do 3 tyś) i heja....chociaż i tak będzie to zawsze ryzyko...
    Tak więc odpowiedzialność należy do ciebie...
  • Level 29  
    fakvat wrote:
    Czy opłaca się zakupic samochód z 1999 roku za 6000zł z przebiegiem 130 000
    Opłacać się opłaca ale spełnienie tych warunków jest w praktyce ekstremalnie mało prawdopodobne.
  • User removed account  
  • Level 24  
    Kolejny wolontariusz do bycia oszukanym. No ale chcącemu nie dzieje się krzywda, więc mam szczerą nadzieję, że regulacje prawne dotyczące oszukiwania na przebiegu i skręcania liczników nigdy nie wejdą w życie.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiesz co, jeśli to jest Pajero 2 to w tej kasie i z tym przebiegiem biorę w ilościach hurtowych :D ...
    Serio to temat powinien już być w koszu:

    3.1.15. Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

    Na podstawie danych, które podałeś, sam przebieg jest z kosmosu, a do tego nie wiemy czy rozmawiamy o bentleyu czy tata.
    Jak nie podasz inf. temat do kosza.

  • Home appliances specialist
    fakvat wrote:
    ...Na co trzeba zwrócic uwagę przy takim zakupie.


    W takowym przypadku - Radził bym skontrolować z ilu aut zostało zespawane - Jeżeli poniżej 7 to zakup jest jeszcze opłacalny :]
    Ale tak na poważnie, nie mogę się nadziwić, że ludzie wierzą jeszcze ze za małe pieniądze można kupić 15-letniego diesla z 100 tysięcznym przebiegiem.. Obecnie tyle maja 2-4 letnie auta..
    A jeżeli faktycznie handlarz przekręcił licznik aż do "setki tysiąca", to jest to zakup podwyższonego ryzyka i w dieslu trzeba zwracać uwagę na wszystko, choć ja osobiście nie odważył bym się takiego samochodu kupić..
    A mało tego - Jeżeli nawet teoretycznie przebieg taki okazał by się być realny to tym gorzej - Auto musiało by być sporadycznie używane co ciągnie za sobą też duże konsekwencje, np korozja silnika, zastane zawieszenie i kupe innych rzeczy..
  • Level 41  
    Sa takie samochody z tak małym przebiegiem, sam oddałem na złom 15 letniego poloneza z przebiegiem 77 tys km. Mam klienta który przyjeżdża peugeotem 206 z 1999 roku z przebiegiem 52 tys km, znajoma która tankuje do pełna cztery razy w roku oraz dla przeciw wagi gostka który robi rocznie około 100 tys km.

    Zastane zawieszenie - przy tym przebiegu (130 tys za 15 lat) trzeba robić dziennie około 30 km.

    Natomiast inną sprawą jest cena takich aut - przeważnie strasznie wygórowana (wg właściciela prawie nie jeżdżony), a jeżeli cena normalna to takie auta znikają wśród znajomych i rodziny.
  • Level 16  
    Wieksza ilośc informacji o samochodzie: citroen xm z 1999 r. Prosze tylko nie pisać iz citroen to szrot, bo ma xsare z 1998 i przejechane 480kkm. Pracuje pieknie.
  • Level 22  
    O jakim zastanym zawieszeniu mówicie?
    Mam praktycznie od nowości peugeota 406 2.1 TD rocznik 1997 (kupiony po 6 miesiącach od zarejestrowania w Faszystowie z uszkodzoną klapą tylną po stłuczce i przebiegiem 47 000 km). Sam go przywiozłem i zrobiłem, od tej pory u mnie nakręcił sto kilka tysięcy (przebieg ogólny ok. 150 000). Za cały czas w silniku wymiana świec żarowych i dwa razy rozrządu z pompą wody, w zawieszeniu jeden łącznik, tarcze i klocki, czyszczenie wyłącznika szyby, wymiana siłownika centralnego zamka. Wszystkie amortyzatory fabryczne, przy przeglądzie miesiąc temu sprawność 76%.
    Auto robi mało km bo mam jeszcze inne do jazdy, ale dopóki nie zgnije to ma u mnie dożywocie.

  • Home appliances specialist
    Aleksander_01 wrote:

    Zastane zawieszenie - przy tym przebiegu (130 tys za 15 lat) trzeba robić dziennie około 30 km.


    Czyli 15km w jedną stronę - To dla diesla jest ciut przy mało..
    Nie wiem akurat jak zachowuje się citroena diesel lecz u niektórych w zimę dopiero zaczyna się wskazówka podnosić od temperatury, przy czym jego gaszenie wówczas jest niewskazane..
    Według mnie diesel by zachować dobrą kondycję musi byc uzytkowany na długie trasy, gdzie może w pełni sie rozgrzać i zapewnić prawidowe smarowanie..

    jarekstryszawa wrote:
    O jakim zastanym zawieszeniu mówicie?


    Tutaj piszę z własnego doświadczenia, miałem auto, które użytkowałem sporadycznie.. Wyjazd raz na dwa-trzy tygodnie. Gumowe elementy w zawieszeniu po dłuższym postoju nieznacznie się "odkształcają" i po przejazdzce zaczynają pojawiać sie luzy. Dodatkowo hamulce, po postoju bez używania sie niszczą..

    Piszę tutaj w imieniu aut niemieckich, gdyż taki użytkuję. Aczkolwiek podejrzewam ze francuzi w tym nie odbiegają.


    jarekstryszawa wrote:
    ...kupiony po 6 miesiącach od zarejestrowania w Faszystowie z uszkodzoną klapą tylną po stłuczce i przebiegiem 47 000 km..


    Według mnie tez przy dieslach takie przebiegi są realne..
    A jezeli ktoś mi mówi ze auto ma 15 lat, diesla pod maską i 100tys km na liczniku to normalnie w to nie wierzę.. Nie twierdze ze zdarzają się takie wyjątki ale napewno nie są to auta na sprzedaż za normalne pieniądze..
  • Level 22  
    Prawdziwe bo są wszystkie wpisy w książce- właściciel wziął auto w budzie kombi na firmę, przeglądy co 10 kkm, dopłacił wtedy przy kupnie do opcjonalnej wówczas 24- miesięcznej gwarancji.
    Widział co robi, bo po 2 latach miałby w tym tempie prawie 200000 nalotu.

    Lepszy wynik mam u siebie w samuraju 1,9D z 2003 roku- ori przebieg to 35 tysięcy.
  • Level 29  
    fakvat wrote:
    Czy opłaca się zakupic samochód z 1999 roku za 6000zł z przebiegiem 130 000. Silnik diesel 80 kW byłby to drugi większy samochód do dłuższych podróży po całej Europie. Specjalnie nie pisze modelu by jego nazwa nie sugerowała odpowiedzi. Na co trzeba zwrócic uwagę przy takim zakupie.

    oferta złoto - brać!
    jedź na SKP i sprawdź wszystko.
  • Moderator of Cars
    15 letni Citroen XM ? Z przebiegiem 130tys. km? Buhehehe. Wziąć możesz, tylko poczytaj może wpierw, co to za zawieszenie i układ kierowniczy ma. Ogólnie auto nawet jak było nowe, to było dość drogie w utrzymaniu, wiekowe tym bardziej.
  • Level 42  
    fakvat wrote:
    citroen xm z 1999 r

    Tak naprawdę rzadko które auto, jest tak przestronne i komfortowe...i zupełnie dobrze się prezentuje...