Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

panda 1.1 (169) 2005r ciężko odpala na zimnym silniku

dartdart 02 Dec 2014 10:01 12927 68
Automation24.pl
  • #1
    dartdart
    Level 9  
    Witajcie.

    Mam problem z odpaleniem pandy ww po całej nocy (jak jest zimna)
    próbowałem prawie wszystkiego (map sensor, zatkanie filtra węglowego paliwa itp.).

    W końcu podłączyłem sam po komputer i wyskoczyły usterki:

    Kody błędów:

    P0460 P0460 "Czujnik poziomu paliwa - usterka"

    P0352 P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka"

    P0505 P0505 "Układ regulacji biegu jałowego - usterka"

    P0340 P0340 "Czujnik położenia wału rozrządu - usterka"

    Proszę o pomoc jak to zdiagnozować - wszystkiego nie wymienię bo wypłaty nie starczy.
  • Automation24.pl
  • #2
    jerry1960
    Level 36  
    Podjedź do kumatego mechanika nie do odczytywacza błędów i wykonaj diagnostykę .
  • #3
    dartdart
    Level 9  
    To się zgadza ale z mechanikami też staram się nie zaczynać bo może też pensji nie starczyć - może się uda rozwiązać bez pomocy ich (ale jak będzie trzeba to trzeba:).
    Może ktoś miał taki przypadek, że panda słabo odpalała na zimnym silniku (po przekręceniu stacyjki odpala za 1 razem ale za moment około 3s gaśnie i potem jakby nie chwytała na wszystkie świece i odpala ciężko za 7-8 razem i to trzeba przygazować) i usunął usterkę proszę o pomoc również.
  • Automation24.pl
  • #4
    jerry1960
    Level 36  
    Filtry paliwa i powietrza kiedy wymieniane. Jakie ciśnienie sprężania.
  • #5
    dartdart
    Level 9  
    Filtr powietrza dawno (mogę wymienić) ale filtr paliwa tam jest jakiś pochłaniacz (dwa w jednym przechodzą opary do silnika i przechodzi paliwo czyszczą je) nie był wymieniany.
    Co to sprężania to panda ma LPG na którym chodzi super (ale jak jest minus to niestety za zimno na odpalanie na gazie).
    jak się rozgrzeje (a nawet jak już się uruchomi) to jest dobrze - tak jak powinno działa bez zarzutu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Na paliwie jak się uruchomi to jedzie przerywa na wysokich obrotach i jakby przy naduszeniu pedału gazu dławi się - nie wchodzi na obroty szybko,
    na LPG chodzi bez zarzutu
    (odpalała ciężko bo po 3-4s ale było okej a teraz nie chce odpalić po tym czasie i muszę kręcić.
  • #6
    kris4cars
    Level 12  
    dartdart kolego problem masz ale głównie z ... LPG!
    Zapytasz dlaczego?
    Punkt pierwszy - poczytaj o mapach i autoadaptacji sterowników silników benzynowych.
    Punkt drugi - zrób na pb ~1000km (tylko na PB).
    Punkt trzeci - jedź na konkretną regulację LPG z jazdą włącznie (map nie ustawia sie na postoju).
    Punkt czwarty - ciesz się z nierozpadających się map.
  • #7
    dartdart
    Level 9  
    Fakt jest taki że ostatnio przy myciu silnika zalałem i przepaliłem sterownik chyba evolution (z którym nie było problemu przy odpalaniu) więc udałem się do gazownika i zmienił mi to na (jak dobrze pamiętam) STAG.. - jeździła ok ale w lecie a teraz jak jest poniżej 10 stopni jest problem - chyba podjadę do niego i niech sprawdzi to jeszcze raz.
    dzięki ale temat jeszcze otwarty...
  • #8
    sandamiano
    Level 30  
    Nie masz tam osobnego filtru paliwa. Jest jedynie przy koszu pompy paliwa w zbiorniku. Bezobsługowy. Ciekawy ten błąd czujnika poziomu paliwa. Nie jest monitorowany przez układ wtryskowy a jedynie przez "BODY" samochodu który odpowiednio wychyla wskazówkę paliwa na zegarach.
  • #9
    dartdart
    Level 9  
    Błąd czujnika jest taki, że źle pokazuje ilość paliwa na desce rozdzielczej
    (i miałem taką zależność że jak był bak pełny to samochodem nie szło jechać na benzynie przerywał, szarpał. Jakoś znalazłem przyczynę zlałem z pełnego baku około 7litrów paliwa i było ok - a teraz nie tankuję na maxa ale objaw jest podobny - możliwe jest, że ten czujnik też ma jakiś dziwny wpływ na odpalanie ?
    (dziwna zależność ale tak było).
  • #10
    kris4cars
    Level 12  
    Kolegi, regulacja na rozjechanych mapach ma taki sens jak kupowanie butów do stepowania na spuchniętą stopę. Najpierw musisz pojeździc na PB aby mapy poukładały. Ideałem było by skasować parametry wyuczone i wtedy pozbierać mapę na nowo. Dopiero gdy auto będzie poprawnie pracować na PB możesz regulować LPG.
  • #11
    dartdart
    Level 9  
    Czyli jeździć na paliwie i nie rozłączać gazu (czy zakręcić mu gaz).

    Dodano po 1 [minuty]:

    A nie można jakoś skasować tych błędów żeby przyspieszyć wizytę u gazownika?
    (odłączyć klemę na kilka minut - nie za bardo swiecę z tymi mapami).
  • #12
    sandamiano
    Level 30  
    Masz interfejs. W programie multiecuscan jest zakładka REGULACJE. Tam się resetuje nastawy wyuczone sterownika tudzież adaptuje koło foniczne układu wtryskowego
  • #13
    dartdart
    Level 9  
    Tak mam interfejs - i zaraz będę miał program :) i to wystarczy żeby skasować ?
    więcej szczegółów - o ile są - poproszę.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Poproszę o informację jaki to ma być multiecuscan - jaka wersja ?
  • Helpful post
    #14
    sandamiano
    Level 30  
    Jeśli masz program po angielsku to będą porady na boku więc np tłumacz google wskazany. Regulacjami nic nie powinieneś uwalić . To nie procedura proxy gdzie już trzeba uważać. Ja mam wersję 1.7. Free (darmowa) powinna ogarnąć regulacje
  • #15
    dartdart
    Level 9  
    już ściągołem ale ten angielski :)
    self adaptation reset - to ma być ?

    czy

    Phonic wheel learn reset ?

    ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    i poproszę o instruktaż jak to zrobić - bo tam pisze ze silnik rozgrzać, 3 razy obroty podnieść do ok. 3tys itp. żebym czegoś nie popsuł...
  • #16
    jerry1960
    Level 36  
    Dołóż 100 zł i podjedź do kogoś kto to robi. Uwalisz sterownik i wtedy dołożysz parę razy tyle.
  • #17
    kris4cars
    Level 12  
    Self adaptation reset. Po resecie polataj 30-40 km chociaż na samej PB ( nie włączając LPG). Najlepiej 15km po mieście i 15 za miastem żeby silnik popracował w rożnych warunkach. Potem jak pojedziesz na regulacje LPG to musowo musisz pojezdzic z gościem i kompem bo musi pozbierac mapę
  • #18
    dartdart
    Level 9  
    kris4cars - napisz jak to zrobić zgodnie ze sztuką mechaniki - najlepiej wypunktuj mi to.

    dzięki z góry

    Dodano po 8 [minuty]:

    jerry1960 - tam można coś zepsuć ?
  • #19
    kris4cars
    Level 12  
    Na PB musisz pojezdzic w rożnych warunkach aby sterownik silnika pozbierał dane w całym zakresie obrotów i obciążeń. LPG podobnie tyle że po pozbieraniu map PB i podjechaniu na reg. LPG najpierw odbywa się zbieranie map PB dla sterownika LPG(musi być skasowana mapa LPG i PB w sterowniki LPG), po zebraniu mapy w calym zakresie obrotów i obciążeń(w przypadku staga czerwona albo niebieska kreska). Następnie przystępuje sie do autoadaptacji(parę chwil na wolnych obrotach przy temp. reduktora powyżej 50 stopni, silnik będzie przelaczac się z PB na LPG kilka razy) i następnie zbieranie map na LPG. Obie kreski na mapie muszą być jak najbliżej siebie(pokrywać się nie będą tak odrazu bo PB jeszcze musi się poukladac). Kasujac tylko autoadaptacje nie powinieneś nic popsuć. Opis regulacji dotyczy staga, inne sterowniki LPG mogą nie posiadać mapy lub jej zbieranie następuje po określonych czynnościach. Ale to już cie raczej nie dotyczy .
  • Helpful post
    #20
    sandamiano
    Level 30  
    dartdart podaj najpierw jaką masz instalację LPG bo jeśli nie masz wtrysku gazu to mapy nie muszą być zbierane. Różne cuda zakładają do pandy , także II generacji a evolution (tartarini) to typowe dla II generacji. Masz w instalacji LPG wtryskiwacze gazu czy mieszalnik i silnik krokowy?
  • #21
    dartdart
    Level 9  
    Oj przypomniałem sobie mam centralkę STAG a gaz firmowy 2 generacji zakładany w serwisie Fiata - gaz zakładany na gaźnik.
    Jak to poznać czy mieszalnik i silnik krokowy? - ale wydaje mi się że to mam

    Dodano po 2 [minuty]:

    I teraz mam ten stag i przełączam z paliwa na gaz pedałem gazu zwiększając obroty
    lub nastawiam w centralce że ma palić tylko na gazie lub na paliwie
    (poprzedni ten evolution czekał aż sinik się rozgrzeje a potem przełączał na gaz - robił to automatycznie po rozgrzaniu jednak teraz jest jak dla mnie prosto i lepiej.
  • #22
    kris4cars
    Level 12  
    a to przepraszam, zakładałem że masz sekwencję.
    Jeżeli 2 gen to albo coś z emulatorem sondy albo gdzieś puszcza gaz.
  • #23
    dartdart
    Level 9  
    A gdzie ten emulator sondy ?
    Sugerujesz że rano puszcza gaz razem z paliwem i zalewa świece ?

    To tego kasowania map nie robić ?

    To od czego zacząć ? od gazownika ?
  • Helpful post
    #24
    sandamiano
    Level 30  
    W tym wypadku należy wybrać odpowiednią emulację sondy dla sterownika LPG. Musiałbyś w programie STAG podejrzeć ale jeśli nie masz do niego interfejsu to będzie trudno. Chyba że ta centralka ma jakieś mikroprzełączniki którymi wybiera się emulację sondy.Jeśli jest zła emulacja sondy to mogą się benzynowe mapy paliwa w sterowniku silnika rozjechać. Pokasuj błędy w sterowniku silnika i zobaczysz które wrócą
  • #25
    dartdart
    Level 9  
    Działam i działam.
  • #26
    kris4cars
    Level 12  
    jeżeli masz centralę stag2w to nic nie podepnisz ponieważ jest to zwykły przełącznik. Jeżeli moja teoria jest słuszna to może wariować emulator sondy i rozjeżdzają się mapy, może wzbogacać mieszankę o LPG (nieszczelność) i też rozjadą się mapy. Druga opcja to przerwa w obwodzie wtryskiwaczy (emulator wtrysku/wtryskiwaczy - nie wiem czy to monowtrysk czy pełny) lub sondy (znowu ten nieszczęsny emulator). Jeżeli masz silnik krokowy to odczytaj co za sterownik nim włada i on zapewne ma wbudowany emulator sondy, ew. może i wtryskiwaczy. Jeżeli to wtrysk pełny (po jednym wtryskiwaczu na cyl.) to uszkodzony emulator wtrysku objawiał by się nierównomierną pracą na pb w postaci przebierania na dany cyl. Jeżeli po rozgrzaniu samochód zaczyna normalnie w miarę jechać to zostaje ci rozjechana mapa.
  • #27
    dartdart
    Level 9  
    Wtrysk punktowy - jak się rozgrzeje silnik to przerywa ale można jechać (ale nie ma takiego przyspieszenia jak na gazie)
    to co mam zrobić. :) :)
  • #28
    dartdart
    Level 9  
    Nie da rady multiecuscan zmienić ma bo wyświetla, że nie ma warunków do tego ?
    O co chodzi ?
  • #29
    tzok
    Moderator of Cars
    dartdart wrote:
    P0352 P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka"
    To sugeruje uszkodzenie cewki zapłonowej lub sterownika. W przypadku uszkodzenia sterownika na LPG II generacji nie będą występowały objawy usterki, natomiast podczas jazdy na benzynie, będzie pracował na 2 cylindrach.

    W przypadku instalacji II generacji, "fabrycznie" był stosowany resetter OBD.

    dartdart wrote:
    Fakt jest taki że ostatnio przy myciu silnika zalałem i przepaliłem sterownik chyba evolution (z którym nie było problemu przy odpalaniu)
    Kolejny dowód na to, że jak się czegoś nie umie dobrze zrobić to lepiej się za to nie zabierać samemu tylko zlecić to specjaliście. Obawiam się, że uszkodziłeś nie tylko ten sterownik. Czy ten uszkodzony lub obecny sterownik nie był/jest czasem wpięty w obwód sterujący cewki, która zgłasza błąd?

    dartdart wrote:
    z mechanikami też staram się nie zaczynać bo może też pensji nie starczyć

    Obawiam się, że niestety sam sobie z tym nie poradzisz... i pamiętaj, że tutaj też pomagają mechanicy, więc może tak na nich na dzień dobry nie narzekaj, bo to ich praca, z której muszą wyżywić rodziny, a koszty prowadzenia legalnego warsztatu są niemałe. Jeśli wydanie kwoty kilkuset zł Cię przeraża, to bolesna prawda jest taka, że po prostu nie stać Cię na samochód.
  • #30
    dartdart
    Level 9  
    Na wstępie przepraszam mechaników - jest dużo racji w ty co napisał tzok.

    Jeździłem na benzynie dziś i nie miał siły, przerywał ale do 130km/h dojechał jakoś ale ciężko było. Postoi chwile i już problem z zapalaniem - nawet jak ciepły.

    Zacznę jutro od podłączenia nowej cewki i oby to nie był sterownik oj.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Co do cewki to nie wiem czy wpięty sterownik jest do niej ale podjadę do gazomistrza i mi powie jutro - nie dobrze się dzieje.
    Auto tragicznie odpala, a w szczególności rano.

    A jakby był wpięty sterownik to coś to znaczy ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    I jeszcze pytanie sterownik tzn. moduł, ten komputerek sterujący wtryskami w samochodzie ?