Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jakie auto - przyczepa kempingowa

navigatoro12 02 Gru 2014 12:39 9768 21
  • #1 02 Gru 2014 12:39
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Witam forumowiczów-terenówki nie kupiłem do dziś dnia niestety,ale mam do was inne pytanie:potrzebuje auta do 20tys.które będzie ciągać przyczepę kempingową nie sporadycznie ale często.Potrzebuję auta ,które pomieści 5 osób i da rade przyczepie.Co radzicie:kombi,suv czy jakieś inne?Mam kategorie B prawa jazdy,a przyczepa jest jedno osiowa.

    0 21
  • #2 02 Gru 2014 18:49
    1879006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 02 Gru 2014 19:41
    manta
    Poziom 39  

    Pajero 2, 2,8 td i masz wszystko. Szukaj wersji z skrzynią super select.

    0
  • #4 04 Gru 2014 09:07
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Dziękuje za radę rozejrzę się za takim autem,jest coś na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy tym modelu?

    0
  • #5 04 Gru 2014 10:54
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Ogólnie najlepiej auto z napedem na 4 koła i mocnym silnikiem, najlepiej powyżej 200KM. Masa auta też jest wazna, by przyczepa nie rządziłe samochodem.

    1
  • #6 04 Gru 2014 11:09
    manta
    Poziom 39  

    Tak... 200 koni... a czemu nie 300? Widać że ktoś nie jeździł z przyczepą, a udziela się na siłę. Będziesz mu tankował to auto? Do holowania przyczepy potrzebny jest moment obrotowy, a nie moc silnika. Akurat tym autem ciągnąłem przyczepę dwu osiową przez 1200 km, w tym 400 przez góry. Powrót, był T4 2,5 Tdi i w tej konfrontacji wygrało Pajero, z silnikiem o mocy 125 kM, a nie T4 z mocą 150. Do tego zużycie paliwa chwilami było większe w T4. Do tego sam komfort jazdy bez porównania, przy rozstawie osi pajero i jego masie własnej, nie występuje efekt bujania zestawu. Mówimy oczywiście o wersji 5 drzwiowej.
    Do założyciela tematu: korozja ramy, praca skrzyni i napędów. Szczególnie praca rozdzielacza w trybie jazdy szosowej z napędem na 4 koła. Zdarzają się uszkodzenia mechanizmu różnicowego rozdzielacza. Ogólnie auto łopatologiczne, no i posiada jako ostatnie ramę, a nie nadwozie samonośne. Jeśli masz większy budżet, lubisz pickupy, to masz jeszcze L-200, tyle że komfort jazdy z tyłu jest...

    6
  • #7 04 Gru 2014 11:25
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Przyznam szczerze,że pick-up bardzo by mnie urządzał ze względu na ładowności paki(bagaże itp),ale właśnie ten "komfort z tyłu".....dzieciaki mogłyby mi tego nie wybaczyć :D

    0
  • #8 04 Gru 2014 11:31
    krisxxl
    Poziom 27  

    Witam

    A jaką DMC ma ta przyczepa? To pierwsze pytanie, bo liczba osi nie ma znaczenia. Ja mam przyczepę o DMC 1000 kg i ciągnę ją Citroenem Berlingo 1.6 HDi 92KM. Samochód daje radę, ale wyścigówką nie jest. Pojemność samochodu na wakacje jest idealna: duży bagażnik, siatka między bagażnikiem a kabiną, dzięki czemu sporo rzeczy idzie jeszcze na tylną półkę, mnóstwo schowków, miejsca w środku jest dość dla wszystkich.

    Pozdrawiam

    Krystian

    0
  • #9 04 Gru 2014 14:47
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    manta napisał:
    ak... 200 koni... a czemu nie 300? Widać że ktoś nie jeździł z przyczepą, a udziela się na siłę. Będziesz mu tankował to auto? Do holowania przyczepy potrzebny jest moment obrotowy, a nie moc silnika.

    Maluchem też ludzie ciagali kempingi...A Ty twierdzisz, że tylko pajero i diesel?
    To sugerujesz, ze auto 3-3,5 L nie ma stosownego momentu obrotowego? Duża moc, a szczególnie wieksza pojemność wiaże sie z dużym momentem automatycznie.
    Ja jeżdżę od 20 lat na LPG i żaden diesel w tych samych gabarytach nigdy nie będzie tańszy niz benzyna +LPG. Ponadto w gre wchodzi min. segment D, SUV itd. i tu moc około 200 koni to dziś chyba standart.
    Ponadto ta przyczepa nie będzie ciagana co dziennie i wtedy "solo" wóz klasy pajero przestaje mieć więcej zalet, tylko wad. Zapomnij , że pojedziesz komfortowo ( i tanio) na autostradzie 140km/h, albo zaparkujesz łatwo pod sklepem.
    W potężnym kombi z 3-litrowym motorem , które miałem przyczepy "lekkiej" w ogóle nie czuć, jak by jej nie było i jazda była bez żadnych kompleksów wobec innych aut . Za to autem z silnikiem 1,6 i 800kg "na haku" trzeba jechać bardzo czujnie i ostrożnie.
    Diesel pojemnosc i 1,9-2L oczywiście lepiej sobie poradzi przy stosunkowo małych mocach z przyczepa niz benzyna 1,6-1,8 o porównywalnej mocy.
    O masie auta ciągnącego przyczepę pisałem- musi być duża, czy to diesel, czy benzyna.
    Ogólnie każdym autem się da holować , ale trzeba to robić z głową .

    0
  • #10 04 Gru 2014 15:06
    krisxxl
    Poziom 27  

    Kolego Manta

    manta napisał:
    Pajero 2, 2,8 td i masz wszystko. Szukaj wersji z skrzynią super select.


    Z tego, co kojarzę, to DMC tego samochodu to ponad 3 tony, więc przyczepy kempingowej on nie pociągnie na prawo jazdy kategorii B - patrz wymogi zakładającego wątek. Obawiam się, że od biedy mógłby pociągnąć przyczepę kempingową lekką (750kg DMC) ale tylko jeśli ma prawko B96.

    Pozdrawiam

    Krystian

    0
  • #11 04 Gru 2014 15:47
    albrecht
    Poziom 17  

    Octawia 1,9TDi w wersji kombi, też da rade, momentu obrotowego wystarczy, a rozsądna jazda nie zrujnuje budżetu na paliwo.

    0
  • #12 04 Gru 2014 20:01
    manta
    Poziom 39  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Maluchem też ludzie ciagali kempingi...A Ty twierdzisz, że tylko pajero i diesel?

    Szybka zmiana horyzontów myślowych, zmiana 200 na 24... Słuchaj kolego, jeździłem z lawetą w czasach gdy istniało pojęcie składak celny. Zrobiłem wiele km, bardzo różnymi autami, jako holownik. Więc uwierz mi pewne doświadczenie mam, a niestety dosyć często zdarzało mi się ciągnąć coś cięższego od holownika, gdzie hamulce działały raczej domyślnie.
    Ze wszystkich aut, najlepiej, holowało mi się pajero. Do tego nigdzie nie napisałem że założyciel, musi kupić pajero, dla mnie, może kupić motorynkę wyposażoną w hak.

    Z tego, co kojarzę, to DMC tego samochodu to ponad 3 tony

    Źle kojarzysz, bo DMC wynosi w zależności od rynku i wyposażenia max 2560 kg, to trochę dużo do ponad trzech ton...

    Swoją drogą czemu w tym kraju zawsze najwięcej do powiedzenia, mają Ci, którzy najmniej wiedzą w danym temacie?

    -1
  • #13 04 Gru 2014 20:27
    qoompel
    Poziom 21  

    W210 E270/E320CDI lub z napędem 4Matic E280/320/430. Moment i moc przy dość rozsądnym spalaniu, a w wersji kombi auto jest maksymalnie użyteczne. Do tego niezły wygląd i wysoki komfort.

    0
  • #14 04 Gru 2014 22:14
    tzok
    Moderator Samochody

    Mój ojciec ma przyczepę o DMC 1300kg (TEC Tour 450) i ciągnie ją Octavią IIFL 1.9TDI-PD 105KM. Z uwagi na spory tylny nawis wersji kombi konieczne było utwardzenie tylnego zawieszenia (sedany i poprzednie generacje tego problemu nie miały) ale z 3 osobami i bagażem auto daje sobie radę. Nie ma więc co szaleć z mocą, bo dozwolona Vmax to i tak 80km/h. Za to "na styk" ten zestaw się mieści w 3,5t na kat. B. Niby handlarz coś poczarował i w DR przyczepa ma obniżoną ładowność z 300kg do 100kg i niby DMC jest 1100kg.

    Zrobiłem tym zestawem ponad 1000km i nie ma problemów z jazdą, da się rozpędzić i do 120km/h ale to już jest walka, bo zestawem zaczyna nosić na boki. Przyspieszenie jest akceptowalne, w razie potrzeby da się wyprzedzać wolniej jadące pojazdy. Najlepsze, że z przyczepą i tak pali 7-8l/100km. Napęd 4x4 - fajna rzecz ale nie jest niezbędny, przydaje się jak trzeba przejechać przez mokrą łąkę, w ciężki teren i tak z przyczepą się nie jedzie. Z hamowaniem nie ma problemów, przyczepa ma hamulec najazdowy, jeśli jest dobrze wyregulowany (w większości podwozi do przyczep wymagana jest okresowa ręczna regulacja luzu szczęk, niestety mało kto o tym pamięta) spełnia swoje zadanie.

    Minusy Skody - stanowczo za szybki wsteczny i bardzo delikatne sprzęgło (nie da się cofać na "pół-sprzęgle", bo po przejechaniu 2-3 metrów już śmierdzi, a wsteczny jest na tyle szybki, że i bez przyczepy jest problem na ciasnym parkingu - czyli generalnie z przyczepą tym autem cofać się nie da).

    1
  • #15 06 Gru 2014 21:46
    albrecht
    Poziom 17  

    Co do palącego się sprzęgła w skodzie przy cofaniu, napisałeś, że masz hamulec najazdowy w przyczepie, przy cofaniu nie blokuje Ci czasem kół? Przy lawecie widziałem patent w postaci dodatkowej linki, którą przy manewrach się o coś zaczepiało i hamulec w tym czasie nie działał.

    0
  • #16 06 Gru 2014 21:49
    chojinka
    Poziom 27  

    5 osób w osobówce to będzie ścisk na trasie ale zafira lub coś podobnego to inna sprawa. terenówka to niestety wydatki od paliwa, opon i części wszystko wzwyż, więc wybrał bym SUV'a. silnik około 150 koni byłby wystarczający ale dla każdego są inne kryteria więc ciężko powiedzieć co dla ciebie będzie optymalne

    0
  • #17 06 Gru 2014 22:33
    manta
    Poziom 39  

    Nie przesadzaj z wydatkami na części, bo porównując zawieszenia np Ravki a terenówki, to koszty roczne wychodzą w plus dla terenówki, zużycie opon też jest mniejsze, nawet z racji gabarytów. Silniki te osiągają bez problemu 700 000 km przebiegu, warunek dbanie o olej. Sprzęgło wymieniałem ostatnio fabryczne przy przebiegu 480 000 km. Znajomy ma coś takiego od czterech lat i widzimy się jedynie przy okazji serwisu. Średnio rocznie robi 30000 km, awarie to uszczelniacz w skrzyni, umarł wyświetlacz temp, stanął silniczek tylnej wycieraczki... Jak go kupował, miał licznikowo 420 000 km. Chyba świece żarowe ma nawet ori :D

    0
  • #18 06 Gru 2014 23:30
    chojinka
    Poziom 27  

    a kupisz dobrą terenówkę za 20tyś? polepione składaki i zajechane trupy i inne niespodzianki czekają u handlarza.
    z terenowych można trafić fajnego tucson'a...

    0
  • #19 06 Gru 2014 23:51
    tzok
    Moderator Samochody

    albrecht napisał:
    Co do palącego się sprzęgła w skodzie przy cofaniu, napisałeś, że masz hamulec najazdowy w przyczepie, przy cofaniu nie blokuje Ci czasem kół?
    Nie, to jest podwozie ALKO z hamulcem jednokierunkowym. Oczywiście jeśli przyczepa zahamuje, to trzeba pokonać początkowy opór hamulca (ale da się ją ręcznie przepchać do tyłu z zaciągniętym hamulcem) ale potem już jedzie w miarę lekko (stawia jednak większy opór niż przy jeździe do przodu). W poprzedniej przyczepie miałem taką "klamkę" blokującą mechanizm hamulca najazdowego.

    0
  • #20 12 Gru 2014 19:17
    navigatoro12
    Poziom 8  

    dmc przyczepy to 1045kg.

    1
  • #21 12 Gru 2014 19:22
    krisxxl
    Poziom 27  

    Witam

    No to DMC pojazdu nie może przekraczać 2455 kg. Popatrz za jakimś Berlingo/Partnerem II generacji. Lexusy to to nie są, ale pakowne i do tej roboty się nadają.

    Pozdrawiam

    Krystian

    0
  • #22 24 Gru 2014 14:46
    navigatoro12
    Poziom 8  

    Dziękuje wszystkim za pomoc. Życzę wszystkim Zdrowych i Wesołych Świąt Bożego narodzenia oraz szampańskiej zabawy Sylwestrowej. :D :D :D

    0