Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B3 1.8RP - po zapaleniu gaśnie - proszę o pomoc!

radi79 07 Maj 2005 21:53 7925 24
  • #1 07 Maj 2005 21:53
    radi79
    Poziom 10  

    Po zapaleniu automatycznie gaśnie - jest tylko jeden sposób by utrzymać zapalony silnik - pulsacyjnie uderzać w pedał gazu. Wtedy tylko (przy uderzeniu w pedał) podawana jest benzyna i z przerwami, bo przerwami, ale pali - o jeżdzie nie ma mowy. Ciśniene benzyny przy włączonym zapłonie jest (pompka pracuje).
    Z samym zapalaniem też nie jest dobrze, bo trzeba kilka sekund kręcić.



    Objaw pojawił się kilka dni temu.

    Aha, a na LPG nie ma żadnego problemu - ani z odpalaniem, ani jazdą. Ale już próba przełączenia w czasie pracy silnika na zasilenie w benzynę gasi silnik (tak jakby paliwo nie dochodziło - w baku min 10 litrów jest).

    Pomóżcie , bo wyjazd w dalszą trasę coraz bliżej.

    Jeśli trzeba coś sprecyzować lub podać to proszę o pytania.

    Dane: Passat '88 1.8 RP monowtrysk.

    Z pozdrowieniem
    radi

    0 24
  • #2 07 Maj 2005 21:55
    TomPi
    Poziom 20  

    A czy było sprawdzane ciśnienie paliwa na wtrysku? . Sama praca pompy paliwa jeszcze nie gwarantuje właściwego ciśnienia.

    0
  • #3 07 Maj 2005 21:58
    Tosiek_123
    Poziom 13  

    Zmierz ciśnienie paliwa, oprócz tego obstawiam: wtryskiwacz, sterownik. Sprawdź także podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, ciśnienie może być za wysokie - też będą hece. Jeśli potrafisz to napisz czy silnik jest zalewany paliwem czy też mu go brakuje. No i na koniec mojej podpowiedzi sprawdź czy działa (jest szczelny) zawór gazu. Pzdr.

    0
  • #4 07 Maj 2005 22:04
    radi79
    Poziom 10  

    Fachowym przyrządem nie, ale mechanik ręką (palcem po odkręceniu przewodu paliwa) sprawdzał i mówił, że słabe ciśnienie, ale nie aż tak słabe, by nie dało rady palić.

    A jak bez przyrządów sprawdzić to ciśnienie? (na zapłonie tryskało benzyną tak na 0,5 metra od węża)

    radi

    Dodano po 4 [minuty]:

    Tosiek_123 napisał:
    Zmierz ciśnienie paliwa, oprócz tego obstawiam: wtryskiwacz, sterownik. Sprawdź także podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa, ciśnienie może być za wysokie - też będą hece. Jeśli potrafisz to napisz czy silnik jest zalewany paliwem czy też mu go brakuje. No i na koniec mojej podpowiedzi sprawdź czy działa (jest szczelny) zawór gazu. Pzdr.


    Wtryskiwacz wyczyszczony (choć brudny aż tak nie był) - rezystanację ma ca 1.5 Ohm przy normie do 3 - sprawdzał mechanik i mówi, że jest ok.

    Silnik jest chyba zalewany, bo w spalinach to sama benzyna prawie.
    Zawór gazu (ten pod maską sprawdzę)

    radi

    0
  • #5 07 Maj 2005 22:07
    Tosiek_123
    Poziom 13  

    1. Zmień mechanika (palec to on może sobie ...).
    2. Zrób sobie prosty przyrząd z jakiegoś ciśnieniomierza (tak do 6 barów), podłącz do niego przewód gumowy (koniecznie wzmocniony, taki jak do chłodnicy lecą). Dobrze pozaciskaj opaskami ten przewód do manometru i podłącz go do przewodu paliwowego np. za pomocą rurki stalowej (też dobrze pozaciskaj opaski. Pokręć rozrusznikiem i zobacz ile nabije.


    Dopisane: Jak silnik zalewany to zbyt wysokie ciśnienie paliwa, sprawdź podciśnienie do regulatora ciśnienia !!!

    0
  • #6 07 Maj 2005 22:20
    radi79
    Poziom 10  

    Mechanik mówił też coś o sterowaniu przepustnicy (jakiś skrót trzyliterowy TCS(?) TMS (?) jakoś tak), że tam jakieś sygnały nie dochodzą i od tego ma zacząć kolejną próbę.

    radi

    0
  • #7 07 Maj 2005 22:22
    Tosiek_123
    Poziom 13  

    TPS - czujnik położenia przepustnicy

    0
  • #8 07 Maj 2005 22:26
    radi79
    Poziom 10  

    A jak znaleźć ten podciśnieniowy regulator? I jakie jest kryterium jego sprawności?

    TPS - dokładnie ; to może by c przyczyna? Podobno benzyna się "przelewa".

    Pzdr
    radi

    0
  • #9 07 Maj 2005 22:33
    Tosiek_123
    Poziom 13  

    Chętnie pomogę, muszę mieć tylki więcej info o tym autku, podaj rok prod. Czy sterownik to mono-motronic czy mono-jetronic ???

    0
  • #10 07 Maj 2005 22:36
    radi79
    Poziom 10  

    Rok produkcji 1988, ale czy monotronik czy jetronik to nie wiem - gdzietej informacji szukać - podniosę maskę i sprawdzę.

    A może wynika to z oznaczenia silnika - RP?

    Dzięki
    radi

    0
  • #11 07 Maj 2005 22:43
    Tosiek_123
    Poziom 13  

    Raczej masz jetronic. TPS ma wpływ na zasilenie silnika paliwem, uważam jednak, że tu jest zbyt poważnie aby to była wina tylko TPS'a. Ciśnienie paliwa powinno być 0,8 - 1,2 bara.

    0
  • #12 07 Maj 2005 22:48
    radi79
    Poziom 10  

    To z tym ciśnieniem to zanotuję ile ma być :), ale tak szybko nie sprawdzę - jutro niedziela, a przyrządu dziś nie zrobię tylko do mechanika muszę podjechać.

    A co myślisz może być powodem braku komunikacji złącza diagnostycznego z VAGiem?

    Pzdr
    radi

    0
  • #13 07 Maj 2005 23:06
    Tosiek_123
    Poziom 13  

    Jak dobry mechanik to podepnie się bezpośrednio pod sterownik (a nie pod złącze diagnostyczne). Jeśli wtedy się nie skomunikuje to problem może być poważniejszy - będziesz musiał znaleźć kompetentnego człowieka. Pozdrawiam i napisz jakie ci wyjdzie ciśnienie w układzie.

    0
  • #14 08 Maj 2005 09:00
    radi79
    Poziom 10  

    ok, napiszę.
    A jest kompetentny mechanik w podkarpackim albo małopolskim (Kraków)? Bo jakoś nie mam szczęścia...

    Pzdr
    radi

    0
  • #15 25 Sie 2005 21:04
    lisztwank
    Poziom 14  

    witam
    mam taki sam problem
    wymieniłem pompę przez jeden dzień było dobrze i znowu to samo
    proszę o pomoc
    pozdrawiam krzysiek silnik o symbolu ABS 1,8 monowtrysk

    0
  • #16 25 Sie 2005 21:29
    zbynio5
    Poziom 10  

    Ja mam w autku silnik RP403424 problem identyczny z tym że pompkę paliwa słychać jak głośno pracuje, a co ciekawego jak kończy się LPG silnik pracuje poprawnie na etylinie. Zamierzałem też zmienić pompę paliwa ale teraz mam mieszane uczucia.:| Pozdrawiam Z.

    0
  • #17 25 Sie 2005 21:41
    mario281
    Poziom 13  

    witam
    nie wiem czy to cos pomoze ale podobny problem ma moj ziomal z tym ze on ma problem z komputerem. mianowicie gdy dlugo jezdzi na gazie komp lapie tzw błedy . jest na to sposob: widzialem jak on to robi poprostu odlacza jedna kleme z akumulatora i wtym czasie przekreca pare razy stacyjke . potem autko pali na bezynie jak trzeba.
    jeszcze raz zaznaczam nie znam sie na tym widzialem jak on to robi.
    pozdrawiam

    0
  • #18 25 Sie 2005 22:05
    Tosiek_123
    Poziom 13  

    zbynio5 - sprawdź czy masz szczelny elektrozawór od gazu.

    0
  • #19 25 Sie 2005 22:18
    lisztwank
    Poziom 14  

    zawór gazy sprawny na 100% odłączyłem całkowicię rurkę od miksera i dalej to samo
    a może mi ktoś podpowiedzieć czy jest tam jakiś filtr paliwa ? może jest zapchany?
    pozdrawiam

    0
  • #20 26 Sie 2005 09:06
    artful6
    Poziom 17  

    Miałem to samo po założeniu gazu. Proponuję odłączyć akumulator na 10 min (jak silnik jest zimny) I ponownie podłączyć i zapalić na samej bęzynie nie przełączać na gaz!!! Zobacz jak będzie pracował. Jeśli będzie OK to zmień gazownika.

    0
  • #21 26 Sie 2005 09:22
    zbynio5
    Poziom 10  

    Witam
    Dziękuje za zainteresowanie jak proponuje Tosiek_123 sprawdzę elektrozawór zabardzo nie wiem jak to zrobię, ale coś wymyślę.gdybym zamknął zawór przy butli to będzie podobna sytuacja jak jest koniec LPG.
    Może faktycznie jak elektrozawór by przepuszczał te ciśnienia się znoszą. Zwrócę jeszcze uwagę czy pompa paliwa głośno pracuje jak jest brak gazu.
    PozdrawiamZ.

    0
  • #22 26 Sie 2005 18:43
    lisztwank
    Poziom 14  

    zrób tak jak ja , odłącz zawory elektrycznie i odłącz rurkę od miksera

    0
  • #23 23 Lut 2010 21:04
    stalonepc
    Poziom 9  

    Podepnę się do tematu gdyż mam podobny problem z zapaleniem silnika ,a mianowicie rozpędzając się na trzecim biegu do 80km/h przydławił się po czym przyspieszył a następnie zszedł z obrotów prykał prykał i zgasł i nie chciał odpalić tylko zaskakiwał tak jak przy braku paliwa .Wszelkie próby odpalenia następnego dnia kończyły się niepowodzeniem czyli na kabe z innego akumulatora jak i ciąganie ,bez odzewu .
    Pompkę słychać ,rozrusznik kręci i tylko fur-fur i na tym koniec ,co może być nie tak ? Silnik 1,8 benzyna rok 1989 combi mono wtrysk .
    PROSZĘ O POMOC OD CZEGO ZACZĄĆ ?

    0
  • #24 24 Lut 2010 00:36
    piotrek-102
    Poziom 11  

    No ładnie ,to już kilka przypadków i w każdym może być coś innego ,ciężko wam będzie wszystkim na raz pomóc .
    Pomiar ciśnienia paliwa ,należy wpiąć się w układ zasilania po przez trójnik ,bo wpinając sie tak jak to opisywano wyżej możecie uszkodzić pompkę paliwa a sprawdzicie tylko przy jakim ciśnieniu otwiera się zawór bezpieczeństwa , regulator ciśnienia w monowtrysku znajduje się zaraz koło wtryskiwacza i nie ma do niego żadnego wężyka z podciśnieniem ,tylko pomiarem ciśnienia i obserwacją można go sprawdzić ,jeśli chodzi o te resetowanie ECU po przez zdejmowanie klemy to wydaje mi się że to wina złej emulacji sondy ,w monowtryskach boscha powinna być ustawiona emulacja masą.Ustalcie czy to z powodu nadmiaru paliwa ,czy z jego braku a potem można się zastanawiać jak wam pomóc.

    0
  • #25 08 Lis 2010 13:27
    snoze
    Poziom 12  

    Witam, mam podobny problem z paskiem z 90, z 1,8 + gaz, jednopunktowy wtrysk. Zaczęło się od kłopotów z odpalaniem, oczywiście na benzynie, nie chciał wchodzić na obroty, nie mówiąc już by włożyć bieg i jechać. Trzeba było kilka razy go przegotowywać i pomału próbować jechać. Jak przejechał ok. kilometra już chodził normalnie i dało się go przełączyć na gaz. Wcześniej gasł. Po jakimś czasie zaczęło coś pstrykać pod maską, zlokalizowałem, ze to przekaźnik w Lambda gaz - blitz, jak już nie chciał zapalić. Przekaźnik ów cały czas pstrykał. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale pompa paliwa też przestała mi działać, dochodzi do niej tylko ok.3V. Teraz nie mogę zapalić ani na gazie ani na paliwie. Od czego zacząć? Czy to wina po stronie gazu czy szukać po stronie benzyny?

    0