Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vaillant VHR C - Ubywa wody - kapie przez rurke idącą od filtra.

hoolio 02 Gru 2014 20:13 1842 4
  • #1 02 Gru 2014 20:13
    hoolio
    Poziom 10  

Witam,
    Mieszkam w Holandii. Mamy w mieszkaniu piec Vaillant VHR C, ktory wychodził tylko na Holandie. Od zeszłego rok mam problem z ciśnieniem wody w obiegu.
    Ciśnienie raz w tygodniu spada poniżej czerwoną kreske. Musze dolewać wody aby był prawidłowy stan.
    Zauważyłem że woda kapie z dużą częstotliwością z rurki, która idzie z syfonu (odpływ). Nie znam się w tematach pieców centralnych wiec tylko domyślam się ze jest to rurka odpływu w razie nadmiaru wody w piecu tak? Woda od górnej części pieca schodzi w dół do podłużnego syfonu a potem od syfonu w dół do rury do której jest również podpięta pralka. Woda kapie tylko przy włączonym grzaniu (woda lub CO). Panowie, proszę o porade dlaczego ta woda tak szybko ucieka. Mam małego synka i wolał bym naprawić ten problem zanim nadejdzie prawdziwa zima :)
    Mam jaki takie pojęcie o naprawach - jestem mechanikiem. Naprawiłem w tym piecu elektromagnes przełączający grzanie wody na ogrzewanie kaloryferów wiec jeden sukces z piecem mam a sobą :) Mam nadzieje że w miare prosto objaśniłem obajwy. Nie potrafie niestety nazwać poszczególnych elementów aby Wam to dokładniej objaśnic. Na zdjęciu żółtą linią obrysowałem rurki i syfon ponieważ wszystko jest z tyłu i nie było by w pełni widoczne.
    Licze na porade w temacie.
    Pozdrawiam serdecznie :|

0 4
  • #2 02 Gru 2014 20:59
    k0s10r
    Poziom 19  

To Jest kocioł kondensacyjny. Kapie kondensat podczas pracy kotła (w tego typu kotłach to normalne). Sprawdź czy kapie jak jest dłużej wyłączony, jeżeli kapie to prwdopodobnie uszkodzony wymiennik

0
  • #3 02 Gru 2014 21:07
    hoolio
    Poziom 10