Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 508 1.6 THP rozgrzany kolektor wydechowy do czerwoności

charnyyy 02 Dec 2014 23:06 6657 13
  • #1
    charnyyy
    Level 2  
    Witam , kupiłem Peugeota 1.6 THP , problem polega na tym , że nie ma tyle mocy ile powinien mieć :( , przy rozgrzanym silniku trochę szarpie w okolicach 2500 /3600 , temperatura wody ok 100 stopni , po małej przejażdżce otwieram maskę a kolektor czerwony jak cholera , dochodzi do tego specyficzny zapach . Koledzy o co może chodzić , miał ktoś tak ? może turbo się zaciera , od czego zacząć ?
  • #2
    irek924
    Level 14  
    Witam, sprawdź katalizator, pozdrawiam.
  • #3
    charnyyy
    Level 2  
    Witam , katalizator sprawdzony wszystkie sondy , emisje spalin itp idealnie , pojeździłem 8-10 min trochę żwawiej i taki efekt. Jakiś pomysł ??? Może tak ma być?
  • #4
    bernard77
    Level 1  
    Witam mam podobny problem czy jakoś udało Ci się go rozwiązać?
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    Janek12345678900
    Level 2  
    Witam ten sam problem co powyżej czy ktoś ogarnął sprawę do końca. Rozrząd ok katalizator ok. Dodam że czuc zapach benzyny z wydechu oraz katalizator robi sie czerwony !!proszę o pomoc
  • #8
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    jasq33 wrote:
    Wszystko wskazuje na znacznie opóźniony zapłon - kolektor wydechowy robi się wiśniowy, gdyż spalanie przesuwa się na wydech
    Wystarczy że będzie zbyt uboga mieszanka i będzie to samo. Zatkany wydech.
  • #9
    korsarz50
    Level 13  
    Turbina robi mi się czerwona po przejechaniu zaledwie 5km. Auto nie ma mocy do 4000obr. w przedziale 4000-7000obr idzie dobrze. prędkość 200KM/h idzie osiągnąć.
    Wymieniony rozrząd, nowe świece, turbo po regeneracji, Wyczyszczone zawory ssące.
    Czemu turbo robi się czerwone? Czy ktoś już taki przypadek ogarnął?
  • #10
    Grzeniu154
    Level 1  
    Witam,
    mam ten sam problem. Katalizator po czyszczeniu chemicznym - przepływ jak w nowy, turbo po regeneracji.
    Rozrząd ustawiony + nowe świece.
    Katalizator po kilku minutach świeci na czerwono.
    korsarz50 udało Ci się rozwiązać Twój problem ??
  • #11
    korsarz50
    Level 13  
    Nie ogarnąłem tego czerwonego turbo. Problem musi być gdzieś indziej . może zmienne fazy rozrządu? lub coś innego co reguluje zawory . Z tym że przy wydechowych to ja nie widziałem tam dodatkowej regulacji. Ssące to mają tego sporo.
  • #12
    michal_rybka
    Level 34  
    a tam przypadkiem niema kół rozrządu bez klinów a wałki rozrządu się blokuje? może ktoś odkręcał koła i przykręcił to jakkolwiek i teraz znaki na kołach są nic nie warte? objaw wskazuje jednoznacznie na przestawiony rozrząd lub zapłon (jak tam koło ząbkowe które czuje czujnik położenia wału??)
  • #13
    korsarz50
    Level 13  
    michal_rybka wrote:
    a tam przypadkiem niema kół rozrządu bez klinów a wałki rozrządu się blokuje? może ktoś odkręcał koła i przykręcił to jakkolwiek i teraz znaki na kołach są nic nie warte? objaw wskazuje jednoznacznie na przestawiony rozrząd lub zapłon (jak tam koło ząbkowe które czuje czujnik położenia wału??)


    Nie ma znaków, nie ma klinów. Rozrząd wymieniony z użyciem oryginalnych blokad i żyroskopu oraz dynamometru. Więc raczej dobrze.

    P.s.Gdyby kolektor robił się czerwony z powodu zbyt późnego zapłonu. To nie miał by mocy w górnych obrotach silnika. A auto nie ma mocy w dolnym zakresie 2000-3000obr. a od 4000-6000 idzie jak przeciąg.
  • #14
    pziebinski0
    Level 1  
    Witam. I ktoś rozwiązał problem bo mam podobna sytuacje