Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E36 318ti - Planowanie głowicy a napięcie łańcucha rozrządu.

comp252 02 Gru 2014 23:25 1149 3
  • #1 02 Gru 2014 23:25
    comp252
    Poziom 14  

    Przeczytałem kilka tematów o planowaniu szczególnie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1468038.html.. Szkoda, że zablokowany bo było naprawdę ciekawe. Chciałem dorzucić parę sugestii i pytań przy okazji. Wpadła mi w ręce BMW E36 318ti mojego szwagra. Dodam, że mechanikom zajmuję się bardziej hobbistycznie ale wszelakie naprawy w samochodach własnych robię sam nie bacząc na porażki chodź ostatnio jest ich mało. W/w samochód wrócił prosto od mechanika po wymianie uszczelniaczy zaworów i wymianie pierścieni. Mechanik z opinią "orła województwa podkarpackiego". Po naprawie strasznie coś dzwoni w silniku po odpaleniu a po chwili słychać jakby ocieranie metalu o metal. Mechanik się poddał oglądał łańcuch rozrządu wymienił napinacz i ma być OK a tak nie jest. Skasował szwagra na 1100 zł i do widzenia. Przyjechał do mnie. To ja mu mówię możemy zobaczyć nie mamy nic do stracenia i przy okazji poznamy trochę silnik. Wcześniej jednak pojechałem do mechanika zrobić wywiad co robił. Głowica ponoć była już planowana raz on oddał drugi raz i zebrali ponoć tylko za drugim razem 0,8mm!!!
    Przyszedł czas na odkręcanie. Po zdjęciu pokryw od razu widać jak łańcuch jest luźny. Odkręciłem wszystko do dołu aby zobaczyć cały łańcuch i ślizgacze. Napinacz cały wyciągnięty ponad swoje możliwości napinania olejem ciągła sama sprężyna którą łatwo można było cofnąć. Łańcuch tak był luźny przy rozruchu że aż złamało dolną szynę. Łańcuch wydaje się OK jak i wszystkie szyny: napinająca, prowadząca i zwrotna, które nie wykazują dużego zużycia wszystkie oryginalne.
    Doszedłem do wniosku a nigdzie nie mogłem znaleźć zależności obniżenia głowicy do naciągu łańcucha. Zakładając zebranie z głowicy 1,5 mm z dwóch planowań co daje obniżenie na łańcuchu w pionie 3 mm (dwa koła rozrządu) to ile to daje w poziomie? Zrobiłem mały pomiar na drucie ale to dalece pomiar do dokładności ale obniżenie naciągniętego drutu o 1 cm w pionie dało mi 3 cm w poziomie.
    Także suma sumarów trochę wyciągnięty łańcuch trochę wyrobione szyny i do tego tak obniżona głowica daje koniec możliwości napinacza. Dodam uszczelka pod głowicą zwykła. Także może warto wspomnieć i o tym skutku planowania głowicy bo jak powiedziałem, że może warto było dać jakiś nad wymiar przy takim ubytku głowicy to tylko popatrzył się. Jak dokładnie zmierzyć zależność obniżania w pionie do naciągu w poziomie?

    0 3
  • #2 03 Gru 2014 00:32
    Radovic
    Poziom 16  

    W poziomie między kołami rozrządu? Nic się nie zmieni, bo niby z jakiej racji.
    3mm to nie jest dużo i napinacz musi to ogarnąć, wg. mnie masz już mocno rozciągnięty łańcuch.

    0
  • #3 03 Gru 2014 08:39
    comp252
    Poziom 14  

    Radovic napisał:
    W poziomie między kołami rozrządu?

    Nie między kołami a w miejscu napinania łańcucha.

    0
  • #4 03 Gru 2014 09:29
    michal19885
    Poziom 18  

    Poszukaj w literaturze serwisowej informacji o minimalnej wysokości głowicy, wykonaj też pomiar łańcucha rozrządu i porównaj go z wymiarem granicznym.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo