Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
IGE-XAOIGE-XAO
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo MKII TD - Ciągle upala ten sam bezpiecznik

03 Dec 2014 11:45 2022 17
  • Level 9  
    Witam
    Borykam się z pewnym problemem. Jadę samochodem i nagle gaśnie, okazało się że upala bezpiecznik nr 41 20A, opis(urządzenie sterujące silnikiem)

    Wymieniłem na nowy, przejechałem 2km i znowu to samo. Bardzo proszę o pomoc, nie znam się kompletnie na elektryce. Samochód porzuciłem na parkingu bo strach jakby padł pod górkę.

    UPDATE:

    Panowie mój błąd, otwieram temat na nowo. Zasugerowałem się przepalonym bezpiecznikiem z innego forum i byłem pewny że to ten o którym była tam mowa. Przyjrzałem się skrzynce jeszcze raz i u mnie pada inny !

    F11, jeśli dobrze odczytałem ->(11 / 20 A / Układ zapłonowy, sterowanie silnikiem, Ogrzewanie silnika – diesel )
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Level 35  
    Masz zwarcie w tym obwodzie. Kabel się przetarł . Sprawdź obwód zabezpieczany przez ten bezpiecznik lub odwiedź elektryka.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Level 9  
    Pewnie sam tego nie zlokalizuje, szukam schematów elektrycznych na internecie ale nie bardzo wiem gdzie patrzeć za tym obwodem
  • Level 26  
    W sam naprawiam na schemacie nie ma takiego bezpiecznika, oczywiście jest w spisie.
    Skoro gaśnie to do wyboru:
    - silniczek krokowy wolnych obrotów lub pewniej elektrozawór na pompie. Miernik napięcia i sprawdzamy. Współczuję tej roboty.

    Moderated By ociz:

    Cały ten post to jedna wielka bzdura! Radzę się najpierw zastanowić co się wypisuje.

  • Level 9  
    Mawi2 współczujesz ze względu na trudność, czy ewentualne koszty?

    Jestem coraz bardziej skłonny, aby dojechać jakimś cudem do mechanika i niech zrobi. Chyba, że faktycznie gdzieś przewód, bo wszystkie są strasznie sparciałe.
  • Helpful post
    Level 26  
    Poszukałem trochę na angielskich stronach i moje podejrzenie pada na zwarcie w podgrzewaczu paliwa ewentualnie opisują to jako "elektryczny wentylator wysokoobrotowy' - czyżby wentylator na chłodnicy? Czy raczej wentylator nagrzewnicy wnętrza? Na żadnym schemacie nie mogę odnaleźć F41. Współczuję szukania.Tak jak koledzy opisują obstawiam przetarty jakiś przewód. Mam taki sam model wózka. Jak do tej pory niezawodny, na liczniku grubo ponad 500 tys. i właśnie zaliczył Włochy.
  • Level 9  
    Całkiem prawdopodobne że chodzi o wentylator nagrzewnicy wnętrza. Pierwszy raz się to przydarzyło gdy ogrzewanie chodziło na full. Pozostają poszukiwania

    A gdybym wyłączył całkiem nawiewy, wstawił bezpiecznik i pojeździł? Jeśli nie wywali to byłby znak że to dobry trop - dobrze myślę?
  • Level 26  
    Zawsze warto spróbować.Faktycznie, w tym modelu są problemy z rezystorem dmuchawy montowanym na tym właśnie przełączniku.
  • Level 9  
    Przy wyłączonym nawiewie pojeździłem po parkingu i nie upaliło. Zazwyczaj usterka rezystora wiązała się z problemami z nadmuchem a u mnie na każdym biegu nawiew ładnie śmiga.
    Nie wiem na czym się skupić - szukać po kablach czy wymieniać rezystor ?
  • Helpful post
    Level 26  
    Obstawiałbym kable. Wracając do angielskiej instrukcji: Czy jeśli włączysz nawiew to pali bezpiecznik? Sprawdź najpierw 1 bieg a następnie kolejne aż do 4. Było napisane "duża prędkość". Na 4 pracuje bez rezystora, czyli nawiew pobiera maksymalny prąd. Jeśli masz miernik to możesz go zmierzyć, jeśli nie to (jeśli spali bezpiecznik) zdemontuj wentylator - od spodu pod schowkiem przekręcasz przeciwnie do ruchu zegarka i masz w dłoni dmuchawę. Pokręć ręką i sprawdź czy się nie zaciera. Podaj mi info będziemy dalej myśleć.
  • Level 9  
    Nie miałem już bezpiecznika 20A i założyłem 25A i cholera działa.

    To model z automatyczną klimatyzacją, majstrowałem pokrętłem nawiewu na full i na minimum (przy automatycznej klimie nie mam biegów nawiewu tylko takie pokrętełko) ale nic nie upaliło.

    Miernika akurat nie mam (jestem na studiach poza domem). Jutro ryzyko - dłuższa trasa, zobaczymy co się stanie. Mawi a radio jest też jakoś związane z tym bezpiecznikiem ?
    Nie wierzę, że to się samo nagle naprawiło

    Mawi2 dzięki za zainteresowanie i dotychczasową pomoc.
  • Level 20  
    pasozyt6 wrote:
    Nie miałem już bezpiecznika 20A i założyłem 25A


    Zawatuj drutem 1,5mm^2 - proponuje przy okazji zakupić gaśnice 5kg i AC, szybko się zwróci...

    Jakby ktoś nie zrozumiał to był SARKAZM!!!
  • Level 9  
    Panowie mój błąd, otwieram temat na nowo. Zasugerowałem się przepalonym bezpiecznikiem z innego forum i byłem pewny że to ten o którym była tam mowa. Przyjrzałem się skrzynce jeszcze raz i u mnie pada inny !

    F11, jeśli dobrze odczytałem ->(11 / 20 A / Układ zapłonowy, sterowanie silnikiem, Ogrzewanie silnika – diesel )

    https://obrazki.elektroda.pl/5266149300_1417642880.jpg
  • Level 17  
    Podaj rok produkcji wozu. U Forda jest tak że ten sam bezpiecznik odpowiada za co innego w zależności od roku produkcji i wersji.
  • Level 9  
    Rok 1999, Sedan, GHIA
  • Helpful post
    Level 17  
    Napisz jeszcze o którą skrzynkę bezpiecznikową Ci chodzi. Bo bezpiecznik 11 może być odpowiedzialny za świece żarowe lub immobilizer. W momencie jak samochód gaśnie i nie odpala sprawdź jak zachowuje się kontrolka od immo.
  • Level 9  
    Skrzynka pod machą, obok akumulatora. Muszę świece sprawdzić, bo ostatnio gorzej odpalał. Faktycznie mogła się spalić i robi zwarcie ?