Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zaprogramowanie Atmegi8 - schemat walentynkowego serca

Myder 03 Gru 2014 15:59 657 4
  • #1 03 Gru 2014 15:59
    Myder
    Poziom 2  

Jestem bardzo początkujący jeśli chodzi o elektronikę, dopiero zaczynam. Mam za sobą kilka płytek analogowych i cyfrowych, a na uczelni zaczęliśmy mikroprocesory, dlatego pomyślałem, że na święta stworzę coś takiego dla dziewczyny https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1924602.html

Jednak mój problem jest następujący: jak w tym projekcie została zaprogramowana Atmega? Na schemacie elektrycznym nigdzie nie ma gniazda do programatora, na gotowej płytce również go nie widać. Program wprowadzono przed przylutowaniem Atmegi do płytki, jeśli tak, to jak to zrobić? Proszę Was o pomoc :)

0 4
  • #3 03 Gru 2014 16:09
    Myder
    Poziom 2  

Jednak autor tamtego tematu w jakiś sposób zrobił to wszystko na zwykłej wytrawianej płytce i zadziałało jak na filmiku :/ Zastanawia mnie jak to zrobił. Jeżeli nie znajdę odpowiedzi, to najwyżej zmienię mikroprocesor i zmodyfikuję schemat o dodanie do tego wszystkiego programatora

0
  • #4 03 Gru 2014 17:12
    piotrva
    Moderator na urlopie...

W tej sytuacji można:
    1. Podpiąć programator do odpowiednich pinów za pomocą chwytaków pomiarowych (są takie chwytaczki za parę złotych komplet 10 sztuk).
    2. Podlutować na czas programowania do płytki odpowiednie kable os tyłu
    3. Procesor w obudowie DIP zatem można wyjąć go z podstawki w płytce i zaprogramować albo w innej podstawce w innym układzie. Można też zaprogramować procesor choćby na płytce stykowej i potem włożyć go do układu docelowego.

Bo program zapisany jest w procesorze, który nie kasuje się po odłączeniu zasilania, zatem możesz wgrać program, włożyć procesor do serduszka i będzie działać.

Nie wiem w czym widzisz tu problem...

0
  • #5 03 Gru 2014 17:30
    Myder
    Poziom 2