Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford c-max - ZAMIANA EDC16C34 NA STEROWNIK PSA -EKSPERYMENT

bs1910 03 Gru 2014 17:16 4626 37
  • #1 03 Gru 2014 17:16
    bs1910
    Poziom 9  

    Witam. Mama taki dylemat. W ramach eksperymentów bawie sie sterownnikiem od forda c-max 1.6 tdci 110 km EDC16C34 nr Bosch 0281 012 487. Kupiłem z allegro do testów sterownik od PSA 1.6 HDI ale też EDC16C34 nr Bosch 0281 011 863. Z oryginału forda sczytałem wszystko BDM-em flash e2prom ... . Potem wgrałem do zakupionego sterownika PSA. Sukces jest ale chyba połowiczny. Auto odpaliło wszystko chodzi lecz świeci się na desce ładowanie i ciśnienie oleju. Błędy w silniku są następujące
    -P0620 uszkodzenie w obwodzie sterowania alternatora
    -P1632 inteligentny alternator , obwód wyjściowy

    Ten drugi się kasuje ale pojawia sie po odpaleniu
    Ten pierwszy jest stały.

    Teraz pytanie czy błąd konfiguracji?
    Czy kupiłem uszkodzony sterownik co też jest prawdopodobne.

    Dodam że gdy wkładam oryginał wszystko GRA

    0 29
  • #3 03 Gru 2014 18:46
    bs1910
    Poziom 9  

    Jak już mówiłem że przepisałem cały soft więc nie powinno to mieć wpływu

    0
  • #4 03 Gru 2014 19:47
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Rozumiem, jednak jest gdzieś problem i sam się nad tym zastanawiam. Więc jeżeli pinout jest ten sam to może w sterowniku jest jakaś różnica, jakiś rezystor etc..
    Może wymyślam ale gdzieś coś musi nie grać.

    0
  • #5 03 Gru 2014 19:48
    kris81orzesze
    Poziom 17  

    Żeby wszystko chodziło musza być te same nr bosh 0281...sterownika. Przyjrzyj sie płycie sterownika a zobaczysz ze sie różni.

    0
  • #6 03 Gru 2014 19:53
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    kris81orzesze napisał:
    Żeby wszystko chodziło musza być te same nr bosh 0281...sterownika. Przyjrzyj sie płycie sterownika a zobaczysz ze sie różni.


    O to mi chodziło, gdzieś musi być problem na płycie skoro soft zmieniony etc.

    0
  • #7 03 Gru 2014 20:00
    bs1910
    Poziom 9  

    no właśnie się oglądałem ją dokładnie i niczym się nie różni. są identyczne przecież to symbol płyty EDC16c34.
    w VW zmieniałem sterownik edc16 o całkowicie innych numerach boscha
    od 2.0 tdi do 1.9 tdi. Symbol płyty się zgadzał. Po flashowaniu cady żyje. I Chodzi idealnie

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i jeszcze dodam. Że po podłączeniu tych dwóch sterowników pod BDM rozpoznanie jest to samo

    0
  • #8 03 Gru 2014 20:04
    robokop
    Moderator Samochody

    Masz różne oznaczenia sterowników, więc to że płyty w obydwu są EDC16c34 to za mało. Skoro pinout jest w 100% identyczny, to alternator się sterownikowi nie podoba.

    -1
  • #10 03 Gru 2014 20:18
    bs1910
    Poziom 9  

    się nie podoba i co w związku z tym? mam c4 i c-max. alternatory mają takie same te same silniki a ten sterownik co kupiłem jest własnie od c4. Chyba flashowanie powinno przepisać wszystko jak w przypadku Caddy który wyżej opisywałem.
    Bloki danych widzą ładowanie ale słabe 13,7 v.

    Dodano po 1 [minuty]:

    vw do francuza nie to są inne stery. Al jak wiadomo Ford 1.6 tdci ma wszystko związane z motorem od PSA

    Dodano po 6 [minuty]:

    i oczywiście ten sam silnik

    1
  • #11 03 Gru 2014 20:39
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Więc jeżeli sterowniki identyczne, silniki i osprzęt identyczny to dlaczego nie działa?
    wiesz na 100%, że wiązka i osprzęt działają bo na starym sterowniku jest ok.

    Więc ewidentnie problem leży po stronie NOWEGO sterownika który był kopiowany, co z kolei sugeruje albo uszkodzenie wewnątrz ECU albo błąd przy flashowaniu.
    Druga opcja chyba mało prawdopodobna.

    0
  • #12 03 Gru 2014 21:07
    bs1910
    Poziom 9  

    szukam info czy są konkretne przeciwwskazania do tego typu zamian sterowników. Flashowałem dwa razy dwoma softami i jest to samo.
    Pewny jestem że płyty mają te same oznaczenia i wyglądają tak samo.
    a Jesli przy flashowaniu zrobie błąd to silnik nie pali i nie ma komunikacji ze sterownikiem. Więc flash raczej ok.

    Dodano po 1 [minuty]:

    skłaniam się ku uszkodzeniu. ale będe miał jeszcze inne edc16c34 więc się nie poddaje. A o postępach lub efektach napisze. CHyba że komuś jeszcze coś przychodzi do głowy to proszę o podpowiedzi

    0
  • #13 03 Gru 2014 21:13
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Bardzo mnie to ciekawi co jest przyczyną, sam nie raz zastanawiam się nad przedsięwzięciami tego typu, aczkolwiek nie mam pacjentów na których mógłbym robić takie testy.

    A rzecz jasna nie chciał bym uziemić jakiegoś samochodu klienta:).

    0
  • #14 03 Gru 2014 21:13
    damdam

    Poziom 33  

    nie zadziałają zamiennie, sprzętowa różnica na płycie.

    0
  • #15 03 Gru 2014 21:17
    bs1910
    Poziom 9  

    a konkretnie gdzie ta różnica? Fizycznie wygląda identycznie po obu stronach? Pinologia wyjścia ta sama i ten sam osprzęt więc co możee być innego? Auto pali i jeździ.

    0
  • #16 03 Gru 2014 21:30
    Teodor85
    Poziom 19  

    Wystarczy nawet jeden rezystor o innych parametrach i już będzie dup@.

    0
  • #17 03 Gru 2014 21:36
    bs1910
    Poziom 9  

    To ja wiem. Ale czy masz dowód że jest inny?

    0
  • #19 03 Gru 2014 21:50
    bs1910
    Poziom 9  

    Chodzi mi o inny rezystor. Może chciałbym, by ktoś mi napisał „daj sobie spokój, bo konkretnie się różni to i to”. A to że coś tam się może różnić to dla mnie za mało. Muszę drążyć.
    A gadałem jeszcze z dobrym tunerem sterowników i powiedział że dla niego jest ważny symbol płyty bo świadczy o procku i reszcie. Numer Bosch może się różnić. Więc idąc tym tropem zrobiłem tak jak wyżej opisałem z Caddikiem - z 2.0 TDI ster włożyłem do 1.9 TDI, bo oryginał gubił CAN. Flashowanko i Caddik fruwa.

    0
  • #20 03 Gru 2014 21:59
    Teodor85
    Poziom 19  

    bs1910 napisał:
    MUSZE DRĄŻYĆ.

    Jak musisz to przeleć każdy element czy przypadkiem nie różnią się w obu sterownikach...

    0
  • #21 03 Gru 2014 21:59
    damdam

    Poziom 33  

    weź jeden i drugi , odlutuj od nich gniazda przyłączeniowe ,i tam znajdziesz różnicę. Poza tym, słyszał o druku wielowarstwowym?

    0
  • #22 03 Gru 2014 22:02
    kris81orzesze
    Poziom 17  

    Jeśli Part no czyli bosch number jest inny to znaczy ze płyta jest inna i tyle w temacie, czasem niektóre stery sa zamienne a niektóre nie i tyle w temacie. Podjedz do aso i zapytaj o nowe ecu to podają Ci przynajmniej trzy nr sterów które podejdą bez problemu.

    0
  • #23 03 Gru 2014 22:09
    bs1910
    Poziom 9  

    Będę badał sytuację. I słyszał o druku wielowarstwowym. A co z tym numerem Boscha że różni płytę? A w przyadku Caddy? Inny silink z DPF, całkowicie inny nr Bosch?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co CI MÓJ cpslock przeszkadza? wolność jest :)

    Moderowany przez tzok:

    ...jest też regulamin, który przewiduje "nagrody" za taką pisownię.
    3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych.

    0
  • #24 03 Gru 2014 22:11
    robek
    Poziom 16  

    A może po prostu okablowanie po stronie pojazdu jest inne. Jeżeli drążysz temat to sprawdź schemat lub w rzeczywistości jednego i drugiego. Ford lubi czasem stosować jakieś głupie przekaźniki w obwodzie ładowania.

    0
  • #25 03 Gru 2014 22:13
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Caps Lock brzydko wygląda i sugeruje, że krzyczysz:)

    Wracając do tematu, może sprawdź co się dzieje na przewodach ECU==>alternator
    zarówno na jednym jak i na drugim sterowniku?

    0
  • #26 03 Gru 2014 22:17
    bs1910
    Poziom 9  

    drążąc temat dowiedziałem się że wysterowanie alternatora idzie z komputera silnika więc tak jakby PCM nie sterował alternatorem. śledziłem piny gniazd obu sterowników i nie zauważyłem różnic albo już mi się w oczach piettoli

    Dodano po 1 [minuty]:

    pije właśnie piffko wiec jestem happy i nie mam powodu krzyczeć

    0
  • #27 03 Gru 2014 22:20
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    bs1910 napisał:
    drążąc temat dowiedziałem się że wysterowanie alternatora idzie z komputera silnika więc tak jakby PCM nie sterował alternatorem. śledziłem piny gniazd obu sterowników i nie zauważyłem różnic albo już mi się w oczach piettoli

    Dodano po 1 [minuty]:

    pije właśnie piffko wiec jestem happy i nie mam powodu krzyczeć



    Jeżeli wszystko od strony osprzętu wygląda identycznie wiesz na 100%, że ECU.
    Teraz tylko jak je sprawdzić, i ewentualnie wyeliminować usterkę?


    Zdrowie!:)

    0
  • #28 04 Gru 2014 08:01
    bs1910
    Poziom 9  

    przepraszam wszystkich. dziś wyspanym okiem jeszcze raz przeglądam płyty i zobaczyłem małe różnice. są elementy których na drugiej płycie nie ma. jest nie wiele różnic ale jednak

    0
  • #29 04 Gru 2014 08:08
    autoas
    Poziom 42  

    Możliwe ze problem leży w tym że sterowniki Forda mają "nadzór" nad ładowaniem/regulatorem już od dawna a PSA nie, więc musi być różnica w płytach...

    0
  • #30 04 Gru 2014 11:27
    bs1910
    Poziom 9  

    możliwe że masz racje. coraz bardziej sie utweiedszam że bedzie z tym kłopot

    0
  Szukaj w 5mln produktów