Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a4 b5 automat - wpada pedał hamulca po wymianie zacisków

03 Gru 2014 21:14 2976 9
  • Poziom 11  
    Witam,
    Przed wymianą tylnych zacisków wszystko było ok, auto normalnie hamowało. Przyczyna wymiany tylnych zacisków-stojące dęba tłoczki.
    Przed odkręceniem przewodów zostawiłem lekko wciśnięty pedał hamulca. Po założeniu nowych zacisków, pedał był twardy nie wpadał w podłogę, ale trzeba przecież odpowietrzyć, więc odpowietrzamy tylne hamulce, ciężko idzie pedał, jest twardy ale idzie, jest powietrze i już chyba ok. Odpalam, jest to automat i pedał powoli wpada w podłogę, no to jeszcze raz, i potem jeszcze raz na odpalonym silniku i dalej to samo. Po odpaleniu dalej wpada powoli w podłogę.
    Co może być nie tak?
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Pedał da się "napompować" jeśli tak to zapowietrzony.

    Płyn był zalany cały czas do pełna podczas odpowietrzania? Wycieku nie ma?
  • Poziom 24  
    Przewal wszystkie koła i zobacz wtedy. W tych modelach jest chyba odpowietrzanie z pompą ABS.
  • Poziom 11  
    Wycieków nie ma, pedał stoi w górze, dopiero po odpaleniu wpada w podłogę. Czy może być tu problem przez wciśnięty pedał podczas wymiany zacisków? Wcisnąłem pedał, żeby zamknąć sekcje w pompie, żeby płyn nie ciekł, mógł się zapowietrzyć jakoś, może pompa abs się zapowietrzyła, tylko jak? Jutro spróbuję jeszcze raz odpowietrzyć cały układ.
  • Poziom 27  
    Laser1990 napisał:
    Czy może być tu problem przez wciśnięty pedał podczas wymiany zacisków? Wcisnąłem pedał, żeby zamknąć sekcje w pompie, żeby płyn nie ciekł


    Dobrze zrobiłeś.

    Laser1990 napisał:
    dopiero po odpaleniu wpada w podłogę


    Lekko opada? Bo serwo działa.
  • Moderator Samochody
    Może to dziwne ale w większości samochodów pedał po długim naciskaniu wpada prawie w podłogę.
  • Poziom 11  
    Tylko, że to automat, więc jak trzymam wciśnięty hamulec to wpada powoli, aż do deski. Na biegu muszę wciskać hamulec, żeby nie pojechał, a on wpada w podłogę.
  • Moderator Samochody
    Laser1990 napisał:
    Tylko, że to automat, więc jak trzymam wciśnięty hamulec to wpada powoli, aż do deski. Na biegu muszę wciskać hamulec, żeby nie pojechał, a on wpada w podłogę.


    Rozumiem, trudno mi powiedzieć co i jak bo nie siedzę w samochodzie. Być może, że gdzieś jeszcze jest powietrze, czasami też zdarza się, że w momencie odpowietrzania układu gdzie pedał hamulca jest wciskany(jak nigdy) do podłogi uszkadza się uszczelnienie w pompie i zaczyna przepuszczać.
    Chociaż jak już mi się coś takiego zdarzyło to w starczych samochodach.

    Myślę, że tutaj będzie potrzebne porządne odpowietrzenie. No chyba, że jeszcze jest zapieczona jakaś prowadnica i ukosuje się jeden z zacisków, objaw może być zbliżony.
  • Poziom 11  
    prowadnice są ok, wyczyszczone i nasmarowane, jutro jeszcze raz odpowietrzę cały układ
  • Poziom 27  
    Laser1990 napisał:
    wpada powoli, aż do deski


    Stan płynu się zmienia? Jaka metoda przy odpowietrzaniu, pompowanie w 2 osoby?

    Na zapalonym: czy pedał da się napompować?