Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio dTi brak mocy.

Swierzak90 04 Dec 2014 17:29 5184 5
  • #1
    Swierzak90
    Level 10  
    Witam

    Jestem posiadaczem Clio 1.9 dTi od 4 lat, lecz od jakiegoś czasu autko zaczęło mnie zawodzić. Krótko opiszę moje przygody z autem.

    Otóż problemy rozpoczęły się od problemów z brakiem reakcji na pedał gazu. Auto pojechało na komputer do serwisu i pokazało błędy czujnika temperatury paliwa błąd czujnika temperatury powietrza i błąd przepływomierza. Początkowo myślałem że problemem jest przepływomierz więc pojechałem kupić nowy lecz po założeniu aż trzech innych problem się nie rozwiązał, więc przepływomierza nie kupiłem. Postanowiłem więc bliżej zainteresować się czujnikiem paliwa, który jak się okazało znajduję się pod pokrywą pompy wtryskowej. Wymieniłem go i problem zniknął z brakiem reakcji na pedał gazu, i miałem wrażenie że Clio odzyskało moc. Po jakimś miesiącu od wymiany czujnika w pompie, jadąc autem nagle poczułem jak zaczyna się dławić i nie wchodzi na obroty. Pierwsze co mi przyszło do głowy to filtry, lecz postanowiłem odpiąć dla pewności kostkę przepływomierza, i auto przestało się dławić, lecz było słabsze. Przepływomierz wymieniłem na używany, o tych samych numerach katalogowych, auto przestało się dławić lecz mocy jakby dalej brakuje.



    Opiszę teraz co w aucie sprawdziłem.

    1.Okazało się że gruszka od turbo była zapieczona i dopiero po wyciągnięciu i kilka krotnym wpompowaniu powietrza cięgno turbiny ruszyło w stronę od"gruszki"
    2. W czerwcu czyściłem zawór EGR (zawór podciśnieniowy)
    3. Wymieniłem dzisiaj podciśnieniowe wężyki idące od elektrozaworu.
    4. Odłączyłem przepływomierz by sprawdzić czy ten "nowy" jest sprawny, również bez zmian:(
    5. Podmieniałem Elektrozawór z nowym oryginalnym prosto z serwisu Renault, również bez zmian.( przed czyszczeniem "gruszki" turbo)
    6. Przeczytałem na forum megane, że cięgno turbiny powinno cofnąć się w stronę gruszki zaraz po odpaleniu auta, u mnie tego również nie zauważyłem.
    7. Zawór wastegate w turbinie pracuje luźno bez żadnych problemów(tzn dźwigienka robi kąt 180 stopni)
    8. Wszystkie filtry wymienione.

    Pamiętam że kiedyś mój elektrozawór "brzęczał" a teraz tego niestety nie słyszę, nie wiem czy tak ma być czy nie, jak również pamiętam że auto na jałowych obrotach jak dłużej stało,to turbo tak jakby upuszczało powietrze, teraz tego również nie mogę zaobserwować.

    Trochę długi ten post, lecz chciałem jak najdokładniej opisać problem z którym się borykam.

    Pozdrawiam
  • #2
    autoas
    Level 42  
    Czytając zrozumiałem, że szukasz dobrego warsztatu, ale nie wiemy skąd jesteś, ale jakbyś tam u siebie popytał, to na pewno jest taki polecany elektromechanik...
  • #3
    uswto
    Level 18  
    Swierzak90 wrote:
    dźwigienka robi kąt 180 stopni
    co takiego?
    Jakie ciśnienie daje turbo?
  • #4
    Swierzak90
    Level 10  
    Nie szukam warsztatu, raczej wolałbym sam dotrzeć do swojej usterki, lecz niestety jak nie będzie innego wyjścia trzeba będzie i odwiedzić warsztat :(
    Jeśli chodzi o dźwigienkę, to jeżeli odepnie się ją od cięgna "gruszki" to jest ona u góry chodzi swobodnie i można ręką ją swobodnie przekręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara w dół i tam coś ją zatrzymuję i wygląda to tak jakby robiła 180 stopni. Nie wiem jakie ciśnienie daje turbo, nie sprawdzałem.
  • #5
    maksio1234
    Level 1  
    jaka była przyczyna mam ten sam problem gruszka wymieniona i zawór egr też i dalej słaby nie załańcza turbiny
  • #6
    sulof1601
    Level 26  
    Gruszka jak się przycięła to ją wymień.Podłącz strzykawkę i zaciągnij powietrze z gruszki i zobacz czy ruszy.Jak gruszka była zapieczona to i sadzy masz na pewno dużo jeszcze wspominałeś że na dole coś się przycina więc geometria do czyszczenia.Po odpaleniu auta zdejmij przewód z gruszki i zobacz czy masz podciśnienie w przewodzie powinno być.