Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator Astra F 1.7TD 68KM 98r. Spadek napięcia ładowania

krzysryn 04 Dec 2014 20:46 1554 8
  • #1
    krzysryn
    Level 9  
    Witam, dzisiaj wymieniany został u mnie akumulator. 74ah, 680A, ale to mało ważne.
    Facet, który mi to wymieniał zaproponował, że sprawdzi czy wszystko w porządku swoimi pomiarami. Po czym się zdziwił, powiedział że rozrusznik działa bardzo dobrze, natomiast alternator daje tylko 12.4V napięcia, mowiąc mi że powinno być ok. 14.3V... Powiedział że ładuje ale coś w środku nie gra, albo szczotki, albo regulator. Wiem,że elektryk nie jest za łatwy, może wy macie jakieś pomysły bo na tę chwilę mam niewielki budżet, a nie chce zajechać drugiego akumulatora. Proszę o jakieś wskazówki. Pozdrawiam.
  • #3
    Alfred_92
    Level 33  
    Skoro było napięcie 12,4 to wgl nie było ładowania, kwestia tego co napisał szymitsu21 (z tego co pamiętam za schowkiem jest sterownik od świec, i wystarczyło chyba odciąć przewód od temp silnika i świece nie grzały już do czasu aż silnik się nagrzeje (musisz doczytać w internecie, bo ja już dokładnie nie pamiętam). Jeżeli to nie to to prawdopodobnie padł regulator napięcia.
  • #5
    akytam
    Level 17  
    Przy wyłączonym silniku zmierz napięcie na klemach akumulaora i zapamiętaj - niech się nazywa U1.
    Uruchom silnik. Zmierz napięcie ponownie. Może być mniejsze niż U1 ale po ok 1 min POWINNO być już większe niż U1 i podczas pracy silnika powinno nadal rosnąć.
    Jeśli nie rośnie to JEST problem z ładowaniem - akumulator się rozładowuje = wtedy nie ma co czekać - wymagany jest serwis układu ładowania. Ważne czy rośnie. Jak rośnie to jeździć i zmierz do jakiego napięcia urośnie przy pracującym silniku. Np. po 0,5godziny pracy silnika spodziewam się, że powinno przekroczyć 13,5V.
    Niestety, nowy akumulator może dobrze kręcić rozrusznikiem i zapalać (bo jest nowy i ma niską rezystancję), ale może być nie w pełni naładowany i mieć niskie napięcie.
    W nowym i dobrze naładowanym akumulatorze to napięcie U1 powinno być ponad 13V-13,3V.
  • #6
    cezars65
    Level 24  
    Strumieniu wiadomości..... kilkanaście dni temu zakładałem nowe świece żarowe do tego silnika tj. DTL. Klientowi założyłem CHAMPIONY CH68. Tego typu świece występują w wielu autach. Bardzo wątpię czy ta konstrukcja świec jest przystosowana do przedłużonej pracy tj. do dogrzewania . Również biorąc pod uwagę to ze astra z tym silnikiem ma normę czystości spalin EURO 2 to czy jest możliwe że miał ten silnik przedłużone grzanie? Gdyż dogrzewanie świec to czysty wymysł ekologiczny. Wydaje mi się że jak nawet jest dogrzewanie świec to one nie grzeją 100 % mocą tylko np. połową , a wtedy zapotrzebowanie na pobór prądu przez świece oscyluje w granicach 30 A . Tak że uważam że przy sprawnym alternatorze nie może być mowy o jakimkolwiek spadku napięcia. Zresztą uważam że auto mające taką funkcję jak dogrzewanie świec żarowych ma odpowiednio mocny alternator .Jeżeli pisze żle to przepraszam.
  • #7
    Aleksander_01
    Level 41  
    cezars65 wrote:
    Strumieniu wiadomości...Jeżeli pisze żle to przepraszam.


    Najlepiej na kolanach :D , tam nie ma żadnej wysublimowanej elektroniki. Świece są zasilane pełnym napięciem dopóki silnik osiągnie odpowiedniej temperatury.
  • #8
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Aleksander_01 wrote:
    cezars65 wrote:
    Strumieniu wiadomości...Jeżeli pisze żle to przepraszam.


    Najlepiej na kolanach :D , tam nie ma żadnej wysublimowanej elektroniki. Świece są zasilane pełnym napięciem dopóki silnik osiągnie odpowiedniej temperatury.


    Nie do końca. Są dogrzewane parami na przemian.
  • #9
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Td to nie DTI gdzie faktycznie po 2 świece są spięte razem .
    Zwykły przekaźnik 70A steruje świecami z zielonego sterownika, nogi pasażera.