Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w202 c280 M104 1995r - Błędy, zła praca na benzynie

04 Gru 2014 21:30 2724 5
  • Poziom 16  
    Niestety nikt nie potrafi pomóc, może tu ktoś doradzi.
    W202 motor 2.8, m104 grudzień 1994.
    Wymienione świece, przewody, cewki, pompa paliwa, filtry wszelakie.
    Auto jeździło, ale zaczęło gasnąć, przerywać, więc wiązka od nowa cała od ecu (prawa wtyczka) oraz wiązka przepustnicy zrobiona, wszystko milion razy mierzone, nie pomyliłem się nigdzie na pewno.
    https://www.youtube.com/watch?v=g1rruNsl4-I - przepustnica sprawdzona na podstawie filmiku - wszystko się zgadza, opory różne na potencjometrach o ok. 50ohm, więc w normie.

    Błędy które zeskanowałem w hfm scan to:
    Code:
    _____________________________________________________________
    
    010,  Post,  ACTUAL
    Air mass flow meter : open circuit.

     Voltage at hot film (IGNITION=ON, and temp. > 70řC) : 0,8V-1,1V.
     Voltage at voltage supply : 11V-14V.
     Increasing engine speed = increasing voltage.
     Verify also the cable insulation : > 20 KOhm,
     and the ground cable.
    _____________________________________________________________
    036,  Post
    Lambda control is at lean stop : mixture too rich.

     Unmetered air, fuel injection valves, diaphragm pressure regulator.
     !!! With TWC !!!
    _____________________________________________________________
    099,  Post,  ACTUAL
    Fault in CAN communication from EA or CC control module.

     Verify module, and replace if necessary.
     Internal Resistance : 115-125 Ohm.
    _____________________________________________________________
    104,  Post,  ACTUAL
    Safety fuel cut-off from electronic accelerator or CC activated.

     !!! Only with EC or CC !!!
     except USA J, 202, 210 USA.
     Verify fuel cut-off control from EA actuator, CC actuator.
     IGNITION=ON -> voltage jumps : 2,2-11V.

    Lambda pojawia się czasem, przepływomierz - do lewej wtyczki wszystko ok, jeden kabelek z niego idzie chyba do prawej, nie potrafię zlokalizować który to pin, żeby sprawdzić przejście - ma ktoś rozpiskę jak są ułożone piny w kostce wg. schematu? Bo tam mam oznaczone 11,22,33,44 niestety nie wiem jak zlokalizować dany.

    Aktualnie na benzynie auto ma problem z wkręcaniem się na obroty, żeby do 4000 dociągnąć trzeba bardzo delikatnie i stopniowo naciskać na pedał, na gazie problem nie występuje za bardzo.
    Jakieś rady, pomysły?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 29  
    Jaka masa powietrza na jałowych ? Dolot sprawdzony ? Tam jest sporo miejsc, gdzie może ciągnąć mnóstwo lewego powietrza.

    [edit] nie zauważyłem, że zgłasza przerwę w obwodzie przepływomierza. Łap schemat, może coś pomoże.

    http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Mercedes-Benz/1994/C280/SYSTEM%20WIRING%20DIAGRAMS/4889.pdf

    Jeśli okablowanie jest ok, przydałoby się podstawić drugi przepływomierz.

    Jeszcze jedno - samochód ma ASR lub Tempomat ?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 16  
    Tempomat jest, ale ze względów oczywistych nie działa.
    Odnalazłem zagubiony przewód od przepływomierza, po naprawie nie wywala od niego błędu, jednak 99 i 104 zostaje.
    Najbardziej ten 104 mnie męczy, bo uniemożliwia praktycznie jazdę.
    Przejścia między komputerem a przepustnicą są na każdym pinie, wiązka w bardzo dobrym stanie, o dziwo tam z instalacją się nic nie działo, lub została wymieniona wcześniej.
  • Poziom 29  
    Trzeba by podłączyć Star Diagnosis i zobaczyć, jakie błędy masz w module Egas. HFMScan nie będzie chyba chciał gadać z tym modułem.
  • Poziom 16  
    Niestety u mnie nikt nie ma SD.
    Ale chyba znalazłem potencjalną przyczynę, po odpięciu wtyczki od egas i prawej od ecu, mierząc opór między liniami H i L (analogicznie piny 44 i 45 w egas) mam opór 145 ohm, dobrze myślę że nie powinno być przejścia między nimi?
  • Poziom 16  
    Zrobiłem kody błyskowe, wyszło:
    42 CAN Communication from ASR Control Module: Defective
    CAN Communication from EA/CC/ISC Control Module or CC/ISC Control Module: Defective
    CAN Communication from Diagnostive Module (OBD-II): Defective

    45 Fuel Safety Shut-Off of Electronic Accelerator or Cruise Control: Active

    Jak próbowałem wybłyskać błędy dla przepustnicy, to po podłączeniu do pinu 7, dioda się lekko świeci, nie błyska, dobrze myślę, że gdzieś zwarcie na przewodzie?
    _________________