Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VOLVO 440 1.7 gaźnik 1991 - podłączenie alternatora

05 Gru 2014 12:15 927 1
  • Poziom 8  
    Witam,

    mam problem z alternatorem w samochodzie volvo 440 (1991r) 1.7 gaźnik. Przygotowuje go wrakrace'a. Samochód kupiłem za dosłownie grosze gdyż był wybrakowany (brak wnętrza, wiązki elektrycznej itp). Jestem w trakcie odtwarzania wiązki elektrycznej potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania silnika i reszty podzespołów.

    Posługując się niemieckimi schematami elektrycznymi z instrukcji serwisowych tego modelu udało mi się zrobić prawie wszystko co mnie interesuje (stacyjka, cewka zapłonowa, w pełni funkcjonujące wskazniki i kontrolki na zegarach, światła, wycieraczki, wentylator chłodnicy itd) oprócz poprawnego ładowania alternatora.

    Mam 3 wyjścia w alternatorze jak na obrazku poniżej:

    VOLVO 440 1.7 gaźnik 1991 - podłączenie alternatora

    Jak podłączyłem wyjście oznaczone plusem do plusa akumulatora w momencie gdy silnik był wyłączony - alternator rozładowywał akumulator. Jak silnik włączyłem alternator ładował ale niskim prądem (napięcie na klemach oscylowało między 12,7v na wolnych obrotach do ok. 13v przy wyższych) Wystarczyło włączyć jakieś obciążenie np. wycieraczki żeby napięcie spadło do 12,2v.

    Wyjście masy wg mnie powinno iść do zegarów do kontrolki ładowania (gdyż kontrolka ładowania ma stałe +12v ze stacyjki). W momencie gdy alternator zacząłby ładować prawidłowo masa w tym miejscu powinna znikać i tym sposobem kontrolka ładowani powinna gasnąć. Jest jeszcze trzecie podłączenie zaznaczone przeze mnie zieloną strzałką (w tym miejscu jest regulator napięcia). Niestety w schematach nie znalazłem rozpiski wejść alternatora. Po pierwsze wydaje mi się że alternator powinien być wzbudzany czymś, a pod drugie martwi mnie pobór prądu alternatora w momencie gdy silnik jest wyłączony. W jaki sposób powinienem podłączyć alternator zeby ładował prawidłowo oraz żeby kontrolka ładowania gasła?

    Pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • Moderator Samochody
    + do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu